Според добре известната традиция, която започва с изследванията на Готлоб Фреге, смисълът винаги се осветлява във връзка с изказването и неговото значение. В тази традиция музикалният смисъл се тематизира в дискурсивната рамка, чието средоточие винаги остават музикалната знакова система и начините, по които в нея е означено или може да бъде означено музикалното. В перспективата на такова виждане винаги се изправя музикалният семиозис във всичките му семантични, синтактични и прагматични аспекти, а музикалният смисъл е търсен в екстензионално-интензионалните, денотативно-конотативните напрежения на музикалното изразяване. & ... |
|
Материали, издирени от Ганчо Пеев и Коста Патрунчев. ... Ценността на труда се състои в осезателното присъствие на изследователския поглед и личния коментар на Ганчо Пеев към явленията: хорово дело, градска музика, музика в дома, църковна музика. Очертават се портрети на музикални дейци, композитори, изпълнители, проследява се дейността на културни дружества и читалища. Редица музикални събития се открояват в един завладяващ разказ за музикалното минало и мястото му в културните традиции на града. ... |
|
90 години Международен музикален фестивал "Варненско лято" (1926 - 2016). ... Книгата проследява историята на най-стария музикален фестивал в България и е знак на признателност към неговите създатели и деятели. Фестивалът е наша изключителна културна традиция, който всяка година се възражда във Варна и благодарение на чиято актуалност винаги сме в крак с времето в неговите музикални измерения. ... |
|
"Мойсей и Арон" на Шьонберг. ... Разглеждането на музиката като начин на слушане се нуждае от дума, която води към Хераклит - думата "логос". На пръв поглед чужда на музиката, тази дума разкрива основателното си присъствие в нейната област, когато влезе в отношение с друга, този път най-присъща, най-интимна, най-музикална дума - тон. Връзката тон - логос е център на настоящото изложение: в открояването ѝ, то не се стреми да последва предварително избрана школа и това, което би могло да изглежда еклектично устройване на среща между понятия, разположени от Хераклит до Хайдегер, с положения на ... |
|
Музикалната онтология е опит да се види музикалният смисъл като пределното битийно отношение, а с това и опит върху музикалните основания на човешкото съществувание. ... |
|
Сборникът е предназначен за широк кръг специалисти в областта на музиката. В него ще намерят полезна информация всички, които извършват педагогическа работа не само в училище, но и в различните центрове за деца, музикални школи и други музикални формации. Може да се ползва още от студентите от педагогическите специалности, от фолклористи и хореографи, както и от всички чужденци, които все повече проявяват засилен интерес към българския музикален фолклор. ... |
|
Разберете какво казват вашите идоли. ... Книгата K-pop речникът ще помогне на всички, които са запалени по феномена K-Pop и много искат да знаят какво точно пеят техните идоли. Изданието събира 500-те най-важни думи и изрази от корейската поп култура, включвайки и точното произношение, с което да впечатлите приятелите си. А ако искате да минете едно ниво по-напред, K-Pop речникът отново идва на помощ с подробни обяснения за произхода на всяка от тези думи и фрази. Книгата съдържа: 500 от най-важните думи и изрази; ръководство за произношение за прецизност; определения и техният културен произход; реални примери за ... |
|
Музикалната философия се корени в познатата практически на всички културни времена и пространства свързаност на музиката с пределните определения на универсума. Но ролята на музиката в онтологичните и космологичните представи за основанията на съществуващото винаги е била загадка, дори и когато се отрича като илюзия или пък обратно - когато възбужда метафизическото въображение до химерични решения. Става дума за никога не секвалите претенции музиката да е нещо много особено и всеобхватно. Няма как обаче да бъде наистина изпитано дали тези претенции са основателни, без решително да се допусне тяхната истинност. Музикалната ... |