Книгата изследва различията и сходствата, откритите полемики и „скришните“ съвпадения между толкова различни на пръв поглед теоретикофилософски парадигми като херменевтиката, деконструкцията и конструктивизма, интерпретирани преди всичко като предлагащи модели за мислене и методологии на четене (и на „употреби“) на литературата. Залогът на това сговаряне е преди всичко конструирането на образователен проект, в който учителят преподава по-малко, но учениците учат повече, защото им е делегирана повече свобода да откриват и създават активно света, който обитават. През 2009 г. Специализираният научен съвет по педагогика при ... |
|
Полезни съвети за родители и учители. ... "Да възпитаваме правилно малкото дете" е сборник със статии с висока практическа стойност, посветени на възпитанието и образованието на малките деца. Тя е дело на екип от американски експерти по въпросите на детското и семейното развитие. Предназначена е за широк кръг от читатели: родители , учители, възпитатели, педагози , психолози , социални работници. В книгата са поместени полезни съвети за ранното обучение на децата в областта на езика и речта, математиката, музиката, географията, историята и други науки, които подпомагат тяхната училищна готовност. Предлагат се ... |
|
Книгата разглежда теоретичните възможности за използване на съвременните технологии в обучението по и на чужд език. Предложените практически решения и изследване на уеббазирани курсове по английски език дават възможност за информиран избор на подходяща технология на всеки етап от дизайна, прилагането и оценяването на такъв курс. Книгата е подходяща за преподаватели, учители и обучители и от други дисциплини, които биха искали да интегрират ефективно технологиите в практиката си. Инж. д-р Анелия Кременска е лингвист, преподавател по общ, специализиран и академичен английски език в Софийския университет "Св. Климент ... |
|
Тази христоматия е предназначена за педагози, родители и друга заинтересована общественост, които се вълнуват от проблемите на овладяване на правилата за безопасност при бедствия, аварии и катастрофи в условията на детската градина. Използването на включения в христоматията художествен материал ще подготви детето за адекватни действия в случай на бедствие и ще подпомогне ефективното постигане на следните цели: опазване здравето и живота на децата, осъзнаване на здравето като ценност овладяване на система от общи представи за природните явления и закономерности, начини за поведение в критични ситуации изграждане на ... |
|
Настоящето методическо пособие е предназначено за педагози, родители и друга заинтересована общественост, които се вълнуват от проблемите на овладяване на правилата за безопасност при бедствия, аварии и катастрофи в условията на детската градина. ... |
|
Различните умове учат по различен начин. Това е проблем за много деца, защото повечето училища продължават да се придържат към образователна философия от типа „един размер за всички“. В резултат тези деца се мъчат, защото моделите им на учене не съответстват на училищата, в които са. Индивидуалният мозък е конституиран по различен начин. Има осем фундаментални системи (или компоненти) на ученето, които разчитат на разнообразни невро-развитийни способности. Някои ученици са силни в едни области, други – в различни, но никой не е еднакво способен и в осемте. В обществото на възрастните се приема за даденост, че не можем ... |
|
Методическата философия обяснява социокултурната ситуация на обучението по история и цивилизация. Налага нов поглед в теоретичните проблеми на обучението, защото боравенето с историческите факти изисква: разкриването на културната му ценност носеща рефлекси върху мисли и съзнание доказва, че всяко едно историческо събитие изисква интерпретация на съдържащата се в него предметна ценност Настоящата книга е опит да се докаже съществуването на методическата философия в преподаваните идеи за съвършенства на човек и общества в цивилизационните преходи на развитие. Знаковите системи и на тази философия и на теорията на ... |
|
Книгата предлага аналитично структуриране на взаимодействието между детската градина и семейството като резултат от преглед на текущото състояние на българското образование и възможностите за неговото развитие в стратегическите европейски измерения. Разгледани са основните аспекти на предучилищното образование. Книгата може да послужи като интегриран образователен продукт, система от знания, умения и отношения за актуализиране и усъвършенстване на компетенциите и практическия управленски опит на директорите, за привличане на учителите в процеса на педагогическо взаимодействие с родителите. Тя е резултат от задълбочените ... |
|
Книгата е предназначена за студенти от педагогическите факултети и за специалисти, които се занимават с проблемите на детско-юношеската литература. Тя запознава читателите с някои славянски празници и тяхното присъствие в духовния живот на поколения български деца чрез произведения, които отдавна са влезли в съкровищницата на световната детска литература. ... |
|
Изненадващите причини някои да изостават, а други да процъфтяват. Възпитаваме ли децата си по най-правилния начин, когато се фокусираме върху оценките им в училище и ги товарим с допълнителни курсове и извънкласни занимания, с амбиции и очаквания? Дали оценките и тестовете наистина са най-добрият белег за бъдещ успех в живота? Авторът на книгата Успяващите деца Мишел Борба твърди, че не е така. Тя е педагог, който изследва поведението на децата от десетилетия, и това, което наблюдава в САЩ и в други западни страни напоследък, я е накарало да обяви тревога. Децата ни са в опасност. Нивата на депресия, тревожност, усещане ... |
|
Комплект от 2 броя образователни помагала. ... "Активна възпитателна система" - под това заглавие са две образователни помагала, в които по иновативен начин се акцентира на възпитанието и на извънкласните дейности на децата. Едното е предназначено за деца, ученици и младежи, а другото - за учители, възпитатели и посредници на знанието (ментори). Обученията по темите - "Здравословен начин на живот", "Психология и психично здраве", "Физическо възпитание и спорт" постигат добър баланс между усвояването на материята, възможността за практическо прилагане на наученото и изграждането на ... |
|
В "Неочакван обрат" авторката Екатерина Атанасова споделя своя опит, мотивация и идеи в разработването и провеждането на неделни уроци за деца от 3 до 9 години. Включени са конспекти на неделни уроци, текстове и ноти на песнички за деца, нагледни материали, примери и съвети за провеждането на урока. Те са преди всичко на базата на личния и опит като неделен учител. Книжното тяло е книговезвано с метална спирала, което позволява лесно и удобно ползване на материалите от неделния учител. ... |