Себастиан Урутия Лакроа, свещеник и литературен критик, член на Опус Деи, си припомня през една единствена нощ на силна треска най-важните моменти в живота си, убеден, че скоро ще умре. Бълнуването му се успокоява, но идват смразяващи чудовища. Така в съзнанието му изникват странни господа, които му възлагат поръчки; художник от Гватемала, решил да умре от глад в Париж през 1943 година; генерал Пиночет, на когото Урутия чете лекции по марксизъм; споменът за пътуване из Европа, по време на което свещеникът се учи да убива гълъби; приятелството му с Феъруел - гуруто на чилийската литературна критика; празненствата у една ... |
|
Една любовна история. ... Завладя го предчувствие за нещо, което щеше да се случи. Фитилът беше запален и вече бе късно да се угаси. Любовта го чакаше като мощен експлозив, като вече заложена под краката му мина. Проблемът не бе в това, че знаеше за съществуването й, а в съзнаването, че е заровена на пътя, който се налагаше да поеме. Бе оставил вратата полуоткрехната и през нея виждаше на вечерната светлина как врабчетата прелитаха и весело чирикаха в зеленчуковата градина. В главата му се блъскаше хаос от мисли. Не проумяваше как да избегне мината. Даваше си сметка само че е пред него и че трябва да върви напред. Най- ... |
|
Разказвачът среща за пръв път този човек през 1971 или 1972 г., когато президент на Чили е Салвадор Алиенде. По онова време се представя като Руис-Тагле и, недостъпен и предпазлив като котка, се промъква в литературните кръжоци на университета в град Консепсион. Пише също толкова недостъпни и предпазливи стихове, изкушава жените, а у мъжете буди смущаващо недоверие. Вижда го отново след военния преврат, в дните, когато младите осемнадесетгодишни поети като тях се изправят пред своята внезапна, окървавена зрялост. Но тогава разказвачът все още не подозира, че зад пилота на име Видер, изписвал в небето библейски цитати с ... |
|
Романът разказва историята на една четиридесетгодишна жена – Амалия Койич – преводач и литературен критик, която в зрелите си години научава, че е осиновена. Вестта я довежда до нервен срив, който се превръща в начална точка на мъчително пътуването към себе си. Добре изградената й идентичност се разпада и тя е изтерзана от собствената си неспособност отново да намери своето Аз, приемайки реалностите на своето генетично наследство. Тръгвайки по следите на своите родители, героинята се среща със своята рождена майка, повеждайки читателя през различни социални слоеве на съвременна Сърбия. В тази критична ситуация съпругът й ... |
|
Жените не са сбор от години, а от мигове. ... Обичаме се, но всеки от нас принадлежи на себе си, затова се желаем. Как иначе да желаеш нещо, което имаш? „Казвам се Микеле, на трийсет и пет години съм и не знам какво точно работя. Някои разправят, че не бива да се връщаш към бившите, защото претопленото ядене не е вкусно... Е, никога не са опитвали Франческа.” И порасналият герой от „ Излизам да се поразходя ” се връща при бившата си. Той е мъж, който търси жената на живота си, защото всъщност няма живот, но приятелят му го напътства: „Не трябва да търсиш жената на живота си, а живот за твоята жена, иначе какво друго ще ... |
|
Романът "Великанът, който изгуби приказката си" е разказ за детството и юношеството на момчето, което записва първи клас на четиринайсет години, но след време ще се прочуе като един от най-талантливите турски писатели. Аднан Бинязар не просто описва белязания от бедност и самота живот на едно дете, чието семейство е разделено, но и осмисля историческата епоха през погледа на своите съвременници. Във фокуса на романа са както събития от личния живот на автора, така и бурното време на Втората световна война и последвалите години на преход към политическа и икономическа стабилизация на Турция. Писателят кани ... |
|
Това е историята на четирима души, които на пръв поглед нямат нищо общо и дори не би трябвало да са се срещнали: заекващ аристократ, съсипана млада художничка, недодялан готвач и твърдоглава старица. Чрез тях писателката разказва за недоразуменията, нежността, разправиите, сдобряванията и всичко, което се случва между хората под един покрив. Това е история на надеждата, истински слънчев лъч - доказателство, че в този жесток свят човекоядците не са победители. Филмът "Заедно, това е" на режисьора Клод Бери, с Одри Тоту в ролята на художничката Камий Фок, също пожъна успех по европейските киноекрани. Анна ... |
|
Привлекателен архитект, прехвърлил четирийсетте, работи като луд, но и печели добре, живее с красива жена и нейната дъщеря, в добри отношения е с родителите и сестра си. С една дума всичко му е на ред... Така изглежда отстрани. Докато един ден на адреса на родителите си получава писъмце от две думи. Изпращачът е неговият приятел от детството, който съобщава за смъртта на майка си – първата любов на архитекта. Тогава той тръгва по следите на спомените, издирва приятеля си, но по-важното е, че открива млада красива жена, която умее да живее истински. И в игрите на живота има първа, втора, контра, реванш и утешителната... & ... |
|
Край бреговете на Мисисипи в един и същ съдбовен ден на бял свят се появяват две момчета – Пол и Томас, и занапред са неразделни в детски игри, в откриването света на възрастните, в забавленията и порастването. Двамата смятат, че приятелството и разбирателството им ще е вечно, но животът обикновено поднася изненади. В случая е красивата Клер, която обединява, но и разделя приятелите. Филип Бесон винаги намира най-точните и поетични думи, за да опише реалния простичък живот и истинските човешки взаимоотношения. Сега той изправя героите си срещу неудържимите чувства и показва какви диктатори са те. Филип Бесон е роден на ... |
|
Всичко започва в детската градина “Клара Цеткин” в Лудвигсфелде: малкият Фалко открадва детско влакче и никой не го залавя. Необезпокояван, разказвачът става роб на своята страст, нищо не може да бъде опазено от него – играчки, велосипеди, пишещи машини и книги. Най-вече той не може да устои на книгите. Но за кражбите ще му бъде търсена много по-малко отговорност, отколкото за „политическите“ му прегрешения. След основното си образование продължава обучението си за словослагател в професионално училище в Берлин. По това време прониква в пленарната зала на Народната камара, въпреки намерението си само да се вмъкне на ... |
|
Дъблин през 1907г., град на прошепнати слухове. Актриса, ненавършила двайсет години, започва афера с по-възрастен мъж, водещият драматург в театъра, където тя работи. Остроумна и красива, Моли Олгуд има десетки почитатели. Но зад кулисите на живота й има тайна. Едмънд Джон Милингтън Синг (1871 - 1909) е най-влиятелният ирландски драматург на XX-ти век, съосновател с Йейтс и Огъста Грегъри на "Аби Тиътър", Дъблин. Творбите му включват "Кладенецът на светците", "Ездачи към морето" и "Плейбоят на западния свят", който предизвикал размирици на премиерата си (Дъблин, 1907) и по време на ... |
|
Бъдни вечер е и двама стари приятели пият уиски пред камината. Преди трийсет години Джон Ривърс е разкъсван от екстаз и душевни терзания. Любовната афера с жената на учителя му Хенри Маартенс – виден физик и нобелист – завършва трагично за всички участници. Сега, на Бъдни вечер, той решава да разкаже истината за великия човек и неговата необикновена жена. Защото реалността винаги е нелогична? Олдъс Хъксли е автор на класическите романи "Прекрасният нов свят", "Сляп в Газа", "Дяволите от Лудн", "Вечната философия" и "Дверите на възприятието". ... |