Багодарности
Средиземноморската античност - полски контекстуализации
Некласицистичното Просвещение
Гърция на Адам Мицкевич Genius loci
"Нашата Задушница"
В училището и извън него
Филелинизъм
"Човекът, който вече знае текста"
Римската тога
Професорът поет. Френско-полският славизъм
Отсъстващата митология
Поетичното слово
"Славяните навсякъде са роби". "Dominus et deus noster"
Славянската църква
Първо и последно слово
Мицкевичовата Latinitas
Между "бедния Лазар" и свети Доминик
Modulari. Stylus togatus
"Всички европейци са малко или повече римляни"
Светите земи. Теория и практика
Полският легион
Изток - Изток
Новата Обетована земя
Кръгът
Инициация
Полша - "паун и папагал на народите"
Българската версия за пътуването на Юлиуш Словацки
С дилижанс на Парнас. Отсечената ръка на Сервантес
Пустините
Самотата. Готика?
Пустинята край Ел-Ариш
"Снежна пустиня и звезди над нея"
"B пустиня - сам, с вече падащия Рим"
Призрачният Рим и приказните римски околности
"Латинският елемент ни погуби - силно се нуждаем от основата на гръцкия свят"
"Аз композирах там за Попел тъжни песни"
Жената шаман(ка)
Разумното око
"Помнете - казваше - да мразите Рома"
Към Сфинкса и обратно
Поетичното слово. Полисът
Защото сме славяни
Кризата на знака
Норвид и Мириам
Норвидовият диалог
Двойното бащинство
Християнският Ерос
Кой е пророк?
Полският пример
Къде сме ние?
На работа!
Pro publico bono
Защо Сократ?
Родината, или отново за Сократ
Байрон и Гърция - трети път
Приказка с край
"Единствено Полша и може би Гърция..."
Quidam и след това
Троя и замръзналият мамут
Рим. Аудиенциите
От Лъв X до Йоан Павел II
Преди Романтизма
Григорий XVI. Версиите на Полския романтизъм и модернизъм
Трите образа на Пий IX
Полша - славата на Рим
"Вдетинената Полша". Между пустинята и живота
Гласът на викащите в пустинята духовни братя на Есхил и Софокъл
Химнът. Различие и разрив
Dies irae. Проблемната зурна
Онемялата песен
"Душа освободена"
"B тоя химн на живота има песни за смъртта с най-жизнерадостен нюанс"
Човекът - пневматофорична същност
Традицията
"B деня на гнева, в мига на отмъщението"
"Дали съм достоен да пристъпя прага на катедралата?"
Полският Акропол
"...връщане няма"
"Умира това, което трябва да живее..."
Идея за театър
"Големият Краков"
"За такъв театър е мислил Вагнер..."
Трагическият мит - версията на полския модернизъм
Полската "вълшебна планина"
Планинецът край Егейско море
На сватба!
Ordo amoris
На театър
Полските маски на Дионис
"Името му да е Дионис!", или възможното обединение
Популярният мит
Неясният мит
Змии, дървено конче и "класическа стоматология"
Полските класики и класицизми
Архаисти
Поетът на всички времена
Между класицизма и Романтизма
"Поетът на културата". Трудната хармония
Трите зими и поетическите сезони на Чеслав Милош
Други класици и класицисти...
"Ливий срещу Ливий". Богът на иронията. Акрополът
Полският Bildungsroman. Родно и чуждо
Кой говори?
"... несъгласието между философията и поезията датира от древни времена"
Към Ян Кохановски...
- Странен сън, Сократе! - Но ясен по мое мнение, Критоне!
"[У]бийствените абстракции". Метафизичната симпатия
Вечното завръщане
Хенрик Елзенберг
Оживеното изкуство и нефинализираният спор
В библиотеката и извън нея
Богът на иронията
Лабиринт край морето "Елинското чудо" и светът на вараварите
Мултикултурализъм?
Антигони. Драмата Антигона в Ню Йорк на Януш Гловацки
В примката на етничното
Проблематичната терминология
Парк - зверилник - менажерия
"Умрял е брат ми, не роб някакъв"
Между Химера и Пегас
Старците
Ню Йорк, Ню Йорк...
"... в Ню Йорк е така студено"
"Бош е нарисувал ада..."
"Гневът на гръцката принцеса". Хакелдама
"Семейството на Сервантес"
Pax Romana. Мълчанието
"... петото съсловие" - робите
Зазоряване, здрач, "Нощта на Битието". Драмата Лов на хлебарки
"Американска нощ"
Хлебарките. Разлика
"Като Данте - приживе през ада минах"
Гълъбите (за трети път)
Гласът (след Платон)
Заключение
Литература
Приложения
Streszczenie
Summary
Показалец на имената