Усвояването на езика и развиването на речта в предучилищна възраст са тясно свързани с комуникационното поведение на децата не само като система от символи, отразяваща се върху познавателните процеси, но и като средство за обмяна на информация. Комуникацията и социализацията са ключови моменти в обоснования еволюционен подход към образованието на децата от предучилищна възраст. Като се анализира животът на детето в семейството и в по-големите социални групи, към които то трябва да се причисли и да изпълнява съответни социални роли, става ясно, че процесът на усвояване на правилата и нормите обхваща и различните системи на ... |
|
Учебникът е предназначен за студенти - бъдещи учители, и представя основни тематични области в университетското обучение по педагогика, обединени в три глави: Педагогиката като наука, Теоретични основи на възпитанието и Теоретични основи на обучението. Обхванати са ключови теми, свързани с основните педагогически понятия - образование, възпитание и обучение, интерпретирани както в теоретичен план, така и в контекста на съвременната образователна политика и педагогическа практика. В учебника се съдържа информация за преподаването и ученето в процеса на обучение, за възпитанието и развитието на децата в образователна ... |
|
Второ допълнено издание. ... Философии. Теории. Практики. Настоящият труд, посветен философските, теоретични и практически измерения на неформалното образование, е второ допълнено издание. Концептуална основа на авторската рефлексия е разглеждането на образованието като системно единство на формални, неформални и аформални парадигми, подходи и среди, които само в своята ценностна и функционална синергия могат да са гарант за достъпа на всеки и всички до качествено образование и успешно личностно развитие. Изданието може да е полезно четиво както за студенти и университетски преподаватели, така и за учители, мениджъри в ... |
|
Предложеното произведение е авторска интерпретация на философски идеи, които са включени в курс, предназначен за студенти от "Факултета по педагогика", които изучават "Философия на образованието". Заразяването с философия относно всичко, което може да обогати педагогическото като теория и като практика, е поставено в основата на това своеобразно портфолио, което съпътства студента във философстването му. Преподавателят е видим през целия път посредством подбора и тласъка, чрез който устремява търсещия ум. "Това е едно портфолио, което може да се превърне в модел за обучение от нов тип, или както ... |
|
Професионална подготовка на учители по физическо възпитание и спорт. ... Книгата представлява монографичен труд, разработен в две части - теоретична и изследователска. Монографията е резултат от многогодишните професионални интереси и богат педагогически опит на автора в сферата на баскетбола и академичното преподаване в Алма Матер. Приносният характер се изразява в разработената специализирана система за оценяване и контрол на техническите умения по баскетбол по пол на студенти от специалност "Физическо възпитание и спорт" - бъдещи спортнопедагогически специалисти. Разработен, апробиран и внедрен в практиката ... |
|
Книгата е опит да се отговори на потребностите на учителите, работещи в условия на слети класове, като се предложат конкретни методически идеи за организацията и реализацията на учебния процес по български език и литература в началния етап на основната образователна степен в слети паралелки. Нейни адресати са студенти от педагогическите специалности, начални учители, експерти, специалисти по проблемите на образованието, родители на ученици, обучавани в слети класове и др. ... |
|
С тази книга авторката прави опит да отговори на потребностите от продължаващо обучение на учителите по езиковите дисциплини, като поставя акцент върху работата с речевите жанрове. В предлаганата методическа система обучението на учителите се осъществява в два аспекта: разработване на методически варианти, в които речевите жанрове са основно средство за обучение на учениците, за изграждане и развиване на комуникативните им потребности; работа с речеви жанрове (академични, медийни и официално-делови) като основно средство за усъвършенстване на комуникативните умения на учителите, необходими им при изпълнение на ... |
|
Във времето на пресичащите се полета и взаимното проникване на идеи и същности е трудно, а може би и невъзможно, да бъдеш коректен без безкрайни уговорки и отграничавания. Музеите са имали и имат своите практици, изследователи и анализатори, образованието е полето, в което днес се упражняват всички, а метакогницията е толкова модерна тема, че чак е малко страшно да се опитваш в нея. И трите обекта на интерес в тази книга имат своята история с пикове и и обрати, своите авторитети и своето място в научното мислене, проектирало конкретни практически решения. Така се оформя техният специфичен и много личен живот с ясни ... |