След 1989 г., в годините на преход към пазарна икономика, изключително нарасна значението на индустриалните отношения. Като учебна дисциплина те са се обособили отдавна в много европейски университети. У нас това е сравнително нова дисциплина и нейното изучаването е свързано с възникването на индустриалните отношения, след приемането на конституционните и трудовите норми, каквито са: правото на стачка, правото на сдружаване на работниците и служителите и на работодателите, задължението за консултации по въпросите на трудовите и осигурителните отношения и жизненото равнище, колективните трудови договори, колективните ... |
|
"Уважаеми читатели, Пред Вас е един полезен и необходим пътеводител за всеки, който иска да разбере, да приеме и да ръководи промяната в своя живот и бизнес. Предлаганата ви книга представлява динамична картина на бързо променящия се свят и извежда на дневен ред въпроси, от чийто отговор зависи бъдещето ни. В нея се съдържат предизвикателни и просветляващи идеи, добри въпроси, свежи прозрения и алтернативни начини на мислене за това накъде отива светът на новите технологии и какво можем да очакваме от тях. Но има и нещо друго и то е, че тя ни дава някаква представа за дълбоката промяна в икономическия, социалния, ... |
|
Учебникът включва теми от учебната програма по Математика I за специалностите в УНСС. Той следва материала, използван от автора в своите лекции. Изложението е строго, обширно по-обем, като целта е подпомагане на студентите при самостоятелната им подготовка преди изпит. Избягва се подходът "може да се докаже", "лесно може да се прецени", като се следва строгата логическа връзка. ... |
|
Учебникът предлага съвършено нов начин за организация на процесите в туристическите комплекси, а именно чрез тяхното моделиране. Този нов подход представлява съществено предизвикателство, с което се сблъскват съвременните мениджъри в туризма. Предложената в учебника теория и практика за моделиране на туристическите комплекси може да осигури стратегическо предимство пред конкурентите и капитализиране на предимствата на туристическите предприятия. ... |
|
В учебника се предлага интерпретация на концепцията за дизайна и модата и нейното приложение в туризма. В резултат на използването ѝ туристическите предприемачи са в състояние да увеличат привлекателността и предлагания от тях продукт, с което ще осигурят повече и платежоспособни туристи и ще увеличат ефективността от оперирането на пазара. За разясняване на проблема първоначално е обърнато внимание на развитието на дизайна в туризма. Последователно са разгледани същността и приложението на дизайна в туризма, неговото въздействие върху потребителския избор и ефективността на дизайнерските решения в туризма. ... |
|
Предпоставка за написването на настоящата книга е опитът на автора като преподавател по маркетинг и маркетингови комуникации, в процеса на натрупването на който той многократно се е сблъсквал с липсата на учебни помагала по медияпланиране. Техниките и методите, които се предлагат в тази книга са тествани и усъвършенствани съобразно българските условия на база на опита на автора като изследовател в "Агенцията за интегрирани маркетингови комуникации ПУБЛИСИС/ МАРК ГРУП" и в "Агенцията за маркетингови изследвания ПРАГМАТИКА". Книгата е структурирана в седем раздела. Структурата ѝ е подчинена на ... |
|
Спас Спасов е роден през 1961 г. в с. Първенец, Пловдивска област. Завършва НСА "Васил Левски" през 1991 г. като магистър със специалност "треньор по баскетбол" и "учител по физическо възпитание". Състезател по баскетбол в отбора на "Спартак" - с. Първенец, 1972 - 1976 г.; ССК "Академик" - Пловдив, 1976 - 1984 г.; СФД "Академик" - София, 1981 - 1993 г.; Национален отбор юноши 1978 - 1980 г.; Майстор на спорта е по баскетбол. Работи като треньор по баскетбол 1993 - 1994 г. в Софийския университет. През 1994/ 95 г. е основател и треньор на първата детска школа към ... |
|
Книгата "Дизайн мениджмънт" е отговор на необходимостта в съвременния икономически живот дизайнът да бъде разглеждан като значим икономически ресурс за решаване на редица управленски проблеми. Предназначена е за студентите от специалност "Интелектуална собственост", които изучават дисциплините "Промишлен дизайн" в бакалавърска степен на обучение и "Проучвания в дизайна" в магистърска степен на обучение, както и за професионалисти в различни области на изкуството и сфери на бизнеса, занимаващи се с дизайн. В книгата дизайн мениджмънт е представен като мениджмънт на творчески, ... |