"Автографът" е сравнително късно заявило за себе си явление в битието на българската художествена литература, в практиката на нейните автори и читатели... През последните десетилетия на XIX -ти и първите на XX -ти век автографът намира широко присъствие и под формата на дарствени надписи върху лични, семейни и общи фотографии - явление, почти изцяло отпаднало в наше време. В писателските среди и общувания с читателите то обаче добива най-отчетлив, институционално лигитимиращ го характер и в наше време се радва на отвоюван статут и популярност, на завидни количествени показатели. В завършения си вид книгата & ... |
|
Проф. д-р Виден Георгиев е роден през 1925 г. в с. Гинци, Годечка община. Завършва медицина в София през 1954 г. и дълги години работи в катедрата по физиология и биохимия на НСА, като асистент (1955), доцент (1967) и редовен професор (1975). Там се утвърждава като един от водещите специалисти в областта на спортната физиология и медицина. Получава научна степен доктор в Института по експериментална медицина при Руската академия на медицинските науки (1963). Печели конкурс на ЮНЕСКО - специализира неврофизиология във Франция и работи, като научен изследовател в лабораторията при Френския национален здравен институт, а в ... |
|
Книгата съдържа богат снимков материал и е издадена луксозно с твърда и мека подвързия, на 3 езика - български, руски и английски език. През месец февруари 2005 г. ще бъде отпечатана на френски и немски, предстои превод на италиански език. В "Българския оперен мит. Тримата баси и трите сопрани", д-р Магдалена Манолова отделя специално място на Борис Христов - човекът легенда, Николай Гяуров - ненадминатият крал Филип, Никола Гюзелев - гласът, който живописва, Райна Кабиванска - голямата трагичка, родена примадона, Анна Томова-Синтова - Моцартова и Щраусова икона, Гена Димитрова - глас, който се ражда веднъж на ... |
|
"Ius est ars boni et aequi - правото е изкуство за доброто и справедливото." Публий Ювениций Целз ... "Гражданскоправна поема" - необикновена книга - закон, възпят в стихове, с автор проф. д-р Огнян Герджиков . На 135 страници гениалното перо на автора ни потапя по необичаен начин в света на гражданското право, допълнено от запомнящите се илюстрации и шаржове на известния художник Калин Николов. "Професорът събира в стихове думите, които се обичат и привличат в римувани строфи. Така правните норми, признавани да отправят предписания, се превръщат в благозвучни четиристишия с послания, които ... |
|
"Тази книга представя съдбата и живота в Беломорската област, когато през лятото на 1941г. тя е присъединена отново към България. Проследено е накратко и тежката съдба на българското население в Беломорието, неговото прогонване оттам и усилията за възвръщането му през 1941-1944 г. В тази книга не се спирам на политическите и военните аспекти на създадената от най 1941 г. до септември 1944 г. в пределите на българската държава Ксантийска област. Тя е разказ за стопанското и културното строителство на българите в Беломорието през един неголям тригодишен период, за гигантските усилия и огромни средства, вложени тогава ... |
|
След "Гражданскоправна поема" и "Облигационноправна поема" авторът Огнян Герджиков продължава необикновения си творчески експеримент с "Вещноправна поема". Но след "възпятото" от тази книга, ние, читателите, понесени върху закачливите стихове - все по-умело и плътно съчетали съдържание, рима и ритъм - разбиране, че професорът-поет плавно и неусетно разказва грандиозния си замисъл: да "преведе" суховатата правна материя на поетичен език. ... |
|
Когато науката ти е поднесена в стихове, това е майсторлък. А семейството съдържа винаги нещо непремерено. Как ли изглежда в мерената реч? Настройва ни за изненади. "Семейноправна поема" на проф. Огнян Герджиков е нова творческа реалност, вълнуващо предизвикателство в полза на голяма, стойностна кауза - правно утвърждаване и уважение на изконни принципи и ценности, зачитане на семейственост и родство, които българите в своя нелек исторически път са следвали. ... |
|
В литературата по въпросите на религията много често се говори за "култ". При това - за култ към такива абстрактни понятия като “природа, “плодородие”, "скала", "вода", "слънце", "смърт" и прочие. Култът обаче има строго определени параметри: божество, което се почита в него, място, време на празника, жречески персонал, ритуал (песни, танци, действия, обреден инвентар и т.н.). За съжаление, нашите познания за култа у траките са крайно недостатъчни както от гледна точка на писмените извори, така и от аспекта на археологическата аргументация. Затова и предмет на ... |