store.bg - бързо, лесно и удобно
Начало   Рива  
store.bg - бързо, лесно и удобно!
Грижа за клиента   |   За контакти
Начало   Рива    Достопаметни дела и слова. Избрано - Валерий Максим

Достопаметни дела и слова. Избрано


Цена:  11.00 лв.
Цена за доставка за гр. София - 2.90 лв.
Безплатна доставка за София при поръчка над 50 лв.
За цена и срок извън гр. София кликни тук.

Тази книга може да бъде доставена в:
Понеделник 23-10-2017 г. или
Вторник 24-10-2017 г.
Продукт#89334
ТипКнига
НаличностДа, на склад при доставчик
Физически е наличен при доставчик на store.bg
Издадена2004 г.
Издателство
Официален сайт на Риваwww.rivapublishers.com
Категории
КорицаТвърда
Страници392
Размери12.60 / 16.60 / 2.20 cm
Тегло0.343 kg
ISBN9543200181
Описание
"Historia magistra vitae в "Девет книги достопаметни дела и слова" на Валерий Максим.
Той не е сред първенците на римската проза. За това би могла да свидетелства и оскъдността на биографични данни за него. Точно може да бъде фиксирано времето на разцвета му - годините на управлението на Тиберий (14-37 г.). Сам в съчинението си съобщава за скромните си материални възможности и за благоразположението на видния Секст Помпей. Но оттук нататък няма сведения било за произхода (хипотетично свързван с рода на Валериите) и образованието му, било за живота и края му. Единственото сигурно свидетелство за неговата дейност остават "Девет книги достопаметни дела и слова", наръчник-компилация от исторически примери, предназначен за школите по красноречие и за улеснение на практикуващите оратори. Източници на историческия материал, използван не винаги съвсем точно и критично, са преди всичко Тит Ливий и Цицерон (споменати поименно само веднъж), Салустий, Помпей Трог, аналистите Целий Антипатер и Валерий Анциат, вероятно и съчиненията за римските древности на енциклопедиста Марк Теренций Барон, а и подобни сборници, съвременни или от близкото на автора минало, които не са достигнали до нас. Включването и на разкази за чужденци не е някаква находчива идея на Валерий Максим, а е влязла твърдо в историографската традиция още в предходния век най-ярко чрез биографичната поредица "Хебдомади" на споменатия Барон и биографиите на прочути мъже на Корнелий Непот. След неголемия предговор, който съчетава информация за целите на съчинението с комплименти към адресата на съчинението, принцепса Тиберий, композиционната линия се движи по низходяща градация с начало най-висшето отношение на човека - отношението към боговете, религиозността. Първа книга обединява примери за зачитане и незачитане на боговете, за лъжлива религиозност и за отхвърляне на чужди религиозни порядки, за птицегадания, поличби; знамения, съновидения, чудеса. Втората насочва към човешката общност - церемонии, задълженията и порядките на магистратите и съсловията по време на Републиката, военна наука и обичаи, завършвайки с отбелязване на величието на римляните, като един вид преход към трета книга. А тя, както и следващите я четири, фокусира върху човешкия характер - главно добродетели, изразени чрез постъпки и думи както на римляни (естествено преобладаващи), така и на представители на чужди народи: храброст, търпеливост, устойчивост, умереност, безкористност и въздържание, умение да се живее в бедност, почтителност, съпружеска любов, приятелство, щедрост, човечност и снизходителност, признателност, уважение към родителите, братска любов, любов към родината, бащина любов и нежност към децата, целомъдрие, строгост, справедливост, вярност в обществените отношения, вярност на жени към мъжете им и на роби към господарите им. Последната глава на шеста книга "За промените в характера или превратностите на съдбата" сякаш подсказва за част от темите в книга седма и осма - променливостта-щастие, но и несполуки, критични положения, очаквани и неочаквани завещания, забележителни публични и частни процеси, жени, осмелили се да се явят на форума като защитници на своя или обща кауза, хора, извършили простъпка, която са осъдили у другиго. Краят е все пак укрепен с положителни примери - за ползата от интелектуални занимания и от красноречието, за достойнството на живота след оттегляне от обществена дейност и на старостта, като последната глава е един вид списък на автори на велики дела. За разлика от предходните книги, в които негативните примери са разпръснати като контрастиращи пунктове сред далеч по-многобройните позитивни, деветата книга е посветена изцяло на пороци и недостойни постъпки: лукс, жестокост, гняв и омраза, сребролюбие, надменност и невъздържание, коварство, безразсъдност, отмъщение, безчестни дела и слова, измами и др. Познаването на историята и на примерите от древността, наред с познаването на специфичното за държавата и властта право, е изрично посочено от Цицерон като задължително за оратора. То е толкова очевидно, че Марк Тулий не счита за необходимо подробното му обосноваване в своя трактат "За оратора", който заедно с "Брут или за прочутите оратори" и "Ораторът" е основен за познаване на историята, теорията и практиката на римското красноречие от времето на републиката. Напълно можем да вярваме на думите на най-знаменития римски оратор: "Защото както при делата и процесите от частен характер често за опора на речта служи гражданското право и затова то трябва да се познава, така и в публичните дела, пред съдилищата, народните сборове, пред сената ораторът, зает в обществения живот, трябва да разполага с познания за древността, с авторитета на публичното право, със знания за същността и принципите на държавното управление. " ( "За оратора", І, 46, 201) Необходимостта от тези познания остава валидна и за оратора и през следващия I в., времето на Валерий Максим, когато съдбините на обществото не се решават от волята на гражданите, изразена в народните сборове и в сената, а от волята на първия сред тях - принцепса. Затова и в неговата книга акцентът се измества от гражданската и политическата към моралната стойност на делата и словата - и това я приближава към морализиращата стоическа философска проза през този век, представена от Луций Аней Сенека. Третата книга на Сенековия диалог "За гнева" например е преизпълнена с достойни за подражание примери за прочути люде, преди всичко владетели, успели да се въздържат в гнева си (Платон, Филип Македонски, Цезар, Август), и примери, достойни само за осъждане, на пълна липса на контрол в гнева (Калигула, Александър Велики). Много силен е печатът на времето и върху словото на Валерий Максим, който следва т. нар. нов стил през I в. Ораторското изкуство, което през принципата загубва функцията си на главно оръжие в големите обществени спорове на форума, се проявява вече в по-маловажни дела по частни спорове или в публични декламации. А този, който подготвя декламация, иска не да победи, а да се хареса, твърди съвременникът на тази промяна, ораторът Монтан. И затова търси какви ли не привлекателни украси: тъй като желае той самият, а не делото му, да получи одобрение. Ала вече образованата публика изисква слово сентенциозно, което в тесен обхват да затваря обемна мисъл; тя знае да цени сполучливите описания - на природата или на предмети на изкуството, в които речта се превръща в зрително и слухово градиво; тя търси пасажи с поетичен блясък, зает от поетическата съкровищница на Вергилий и Хораций, както твърди Юлий Апер, който в Тацитовия "Диалог за оратора" представя модерните тенденция за I в.; тя усеща тънко ритъма на фразата; тя се възхищава, ако мислите и думите влизат в изтънчени и изненадващи съотношения, за които реториката използва термина фигури. Следвайки този нов стил, и Валерий Максим търси сентенциозен израз е антитеза, с ефектен паралелизъм, натрупвания на реторични въпроси и възклицания, фигури на речта, които будят възраженията на критици с класическа настройка и вкус. Независимо от известна фактологична неточност и реторическа маниерност, съчинението на Валерий Максим е съдържало достатъчна полезност и приятност за ред използвали го по-късни прозаици: Апулей (ІІ в.), историка Амиан Марцелин (IV в.), неговия съвременник Симах, обществен деец и писател, един от последните видни римски защитници на езическата древност, а и св. Августин (IV-V в.) в "За Божия град". Вероятно по същото време Юлий Парис прави за целите на школското обучение една кратка версия (епитоме) от една книга. Свободна обработка на основния текст с добавки и от други извори дава частично запазеното епитоме на Януарий Непоциан. Практиката за съставяне на кратки версии продължава и през Средновековието, а интересът към пълния текст е засвидетелстван с многобройни ръкописи в манастирските библиотеки. Познават и го използват през IX в. Седулий Скот, Лупус от Ферие, Хейрик и Ремигий от Оксер (ІХ-нач. на Х в.), а по-късно Уибалд от Страбло (ХІ-ХІІ в.), Петър Кантар (XII в.), Петър от Блоа и Гиралд от Камбре (XII-нач. на XIII в.), Винценций (Венсан) от Бове (края на ХІІ-ХІІІ в.) и др. Радулф Тортарий (XI-XII в.) прави опит за поетична обработка в хекзаметър. Валерий Максим е сред авторите, използвани от Монтен като източници за античността в неговите "Опити". Той за пръв път сега се предлага на българския читател в подбор на тези антични, преди всичко римски персонажи и епизоди, които често се явяват в европейския културен контекст, а и могат да насочат отново вниманието към тази епоха, чието незнание лишава от познанието за Европа в дълбочина."
Анна Б. Николова
Страници от тази книга






Рейтинг
Рейтинг: 9.67 / 3 гласа 
За да оцените книгата "Достопаметни дела и слова. Избрано", изберете цифрата отговаряща на Вашата оценка по десетобалната система:



1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Мнения на посетители
 

Ако искате да сте първият дал мнение за тази книга, направете го сега!

Вашето име:
Тип:
e-mail:
Мнение:
 
Важна информация!
Мненията, които най-добре описват книгата, ще бъдат видими при всяко посещение на страницата. За да видите всички останали мнения, моля натиснете бутона "Покажи всички мнения". Без предупреждение ще бъдат изтривани коментари с обидно, расистко, клеветническо или друго съдържание, което нарушава добрия тон.
Закупилите тази книга, купуват също
Антикрехкост: Как да извлечем полза от хаоса - Насим Никълъс Талеб - книга
Антикрехкост: Как да извлечем полза от хаоса

ИнфоДАР
Цена:  21.99 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
От автора на бестселърите "Черният лебед" и "Надхитрени от случайността". ... Защо онова, което наричаме ефективно, всъщност въобще не е ефикасно? Защо позитивните Черни лебеди са по-непредсказуеми от негативните? Кой е най-големият експерт по антикрехкост? В „Черният лебед” Талеб демонстрира как слабо вероятните и непредсказуемите събития са белязали почти всеки аспект от модерния свят. В „Антикрехкост” показва, че несигурността всъщност е необходима. Терминът антикрехкост е неологизъм на Насим Никълъс Талеб като противоположност на крехкостта на събитията в живота и в икономиката. ...
Наръчник за живота (беседи) - Епиктет - книга
Наръчник за живота (беседи)

Кибеа
Цена:  3.00 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Книгата включва сборника с афоризми, известен като Наръчник - популярно произведение от времето на Римската империя, използвано през Средновековието като правилник с инструкции за живота на монасите, четено и коментирано от Марк Аврелий, Симплиций, ренесансовите учени, Блез Паскал, Монтен, Ницше, Хегел. До нас са достигнали и четири (от осемте) тома с беседи, които Епиктет изнасял пред своите слушатели и ученици. В книгата са представени 10 такива беседи с разнообразна тематика (от прелюбодейството до самотата), подбрани така, че пред читателя да зазвучи живия глас на роба философ - образен и анекдотичен, с много ...
Индивидуална психология: Практика и теория - част I - Алфред Адлер - книга
Индивидуална психология: Практика и теория - част I

Здраве и щастие
Цена:  18.00 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Великият немски учен Алфред Адлер е сътрудник на Зигмунд Фройд до 1911 г, когато настъпва разрив между тях, поради неговите нови възгледи - индивидуалната психология. През 1925 г. Адлер изнася лекции като гост-професор в Колумбийския университет в Ню Йорк, където се установява окончателно в 1935 г. Почива в 1937 г. в Абърдийн. Адлер създава нов индивидуално-психологически подход за изследване и лечение на човешката психика, в центъра на който стои цялостният и неделим индивид с неговата линия на движение, цели, план и стил на живот, създаващи се в ранното детство под влияние на обкръжението и определящи неговия характер ...
Радвай се на живота - д-р Орисън Сует Марден - книга
Радвай се на живота

Здраве и щастие
Цена:  6.90 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Д-р Орисън Сует Марден е велик американски писател-психолог, обогатил ни с мъдрости, чрез които овладяваме изкуството да се живее пълноценно и щастливо. Той така дълбоко е проникнал в човешката психика, че е доловил, както никой друг, основни възлови моменти, решаващи и определящи живота на човека. Останал на 7 г. кръгло сираче, той завършва медицина със собствени средства. Изворът на неговите мъдрости е житейската борба, в която той винаги е бил победител. Затова неговото творчество ще се препрочита все повече от бъдещите поколения и ще остане като бисер, светещ все по-силно през вековете, за всички възрасти и всички ...
Речник по реторика - 150 аргумента на оратора - Мариета Ботева - книга
Речник по реторика - 150 аргумента на оратора

Парадигма
Цена:  10.00 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Мариета Ботева предлага на читателите първия специализиран речник по реторика. Фигурите на мисълта и словото се разглеждат като аргументи в ораторската реч. Обяснителните бележки са придружени с примери от известни оратори. Речникът е предназначен за политици, юристи, журналисти, политолози, пиармени и всеки гражданин, който е добър оратор. ...
Реторика - Бранислав Нушич - книга
Реторика

Сиби
Цена:  19.00 лв.
Известният сръбски драматург и писател Бранислав Нушич (1864–1938) е юрист - завършил е право в Белградския университет, и този факт може да се прочете във всяка негова биография. Но може би малцина знаят, че той е и основател на модерната сръбска реторика. Освен че е блестящ оратор и преподавател по реторика, Нушич издава и учебник по реторика - книга, която се нарежда достойно сред най-добрите му съчинения. „Реторика“ излиза от печат за пръв път през 1934 г., оттогава насам е многократно преиздавана, като и днес е част от литературата, препоръчвана на студентите от техните преподаватели. Изданието излиза за първи път ...
Българската душа и съдба - Ангел Грънчаров - книга
Българската душа и съдба

Изток - Запад
Цена:  12.00 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността. ... Пишейки тази книга, бях воден от една мисъл и от едно чувство: толкова ми се искаше ние, българите, да сме по-добри. И да сме по-честни. И по-чисти да сме някак си. И по-смели да сме също. И да не сме толкова дребнави. И да опитаме да станем великодушни, побеждавайки малодушието си. И да сме по-достойни... Средството за това е едно: истината. истината е тази, която ни прави свободни. тя лекува душите дори и тогава, когато е крайно неприятна. истината за нас самите е първото, към което трябва да се стремим. И към което не бива да сме безразлични. От ...
Тайнството на живота - Ангел Грънчаров - книга
Тайнството на живота

Изток - Запад
Цена:  10.00 лв.
Тази книга е представена със сканирани страници!
Въведение в практическата философия ... Да ценя истински живота си - какво означава това? Мога ли да постигна истината за живота си? А ако животът сам по себе си е неизразимо тайнство? Наистина ли тялото олицетворява живота? Но ако жизнеността е "закотвена" в тялото, кой тогава е нейният извор? Кой или какво подхранва живота на моето тяло - и на душата ми? А може би Бог ме е "извикал" към живота, може би Нему дължа този неизразимо скъп дар? В душата ли са изворите на отредения ми живот? Мога ли изобщо да опиша този трепет, който чувството ми свързва с живота? За какво копнее жизнеността в ...

Достопаметни дела и слова. Избрано


Поръчай през телефона си сега.
Лесно е!
Цена:  11.00 лв.
Продукт#89334
ТипКнига
НаличностДа, на склад при доставчик
Физически е наличен при доставчик на store.bg
Издадена2004 г.
Издателство
Официален сайт на Риваwww.rivapublishers.com
Категории
КорицаТвърда
Страници392
Размери12.60 / 16.60 / 2.20 cm
Тегло0.343 kg
ISBN9543200181
Описание
"Historia magistra vitae в "Девет книги достопаметни дела и слова" на Валерий Максим.
Той не е сред първенците на римската проза. За това би могла да свидетелства и оскъдността на биографични данни за него. Точно може да бъде фиксирано времето на разцвета му - годините на управлението на Тиберий (14-37 г.). Сам в съчинението си съобщава за скромните си материални възможности и за благоразположението на видния Секст Помпей. Но оттук нататък няма сведения било за произхода (хипотетично свързван с рода на Валериите) и образованието му, било за живота и края му. Единственото сигурно свидетелство за неговата дейност остават "Девет книги достопаметни дела и слова", наръчник-компилация от исторически примери, предназначен за школите по красноречие и за улеснение на практикуващите оратори. Източници на историческия материал, използван не винаги съвсем точно и критично, са преди всичко Тит Ливий и Цицерон (споменати поименно само веднъж), Салустий, Помпей Трог, аналистите Целий Антипатер и Валерий Анциат, вероятно и съчиненията за римските древности на енциклопедиста Марк Теренций Барон, а и подобни сборници, съвременни или от близкото на автора минало, които не са достигнали до нас. Включването и на разкази за чужденци не е някаква находчива идея на Валерий Максим, а е влязла твърдо в историографската традиция още в предходния век най-ярко чрез биографичната поредица "Хебдомади" на споменатия Барон и биографиите на прочути мъже на Корнелий Непот. След неголемия предговор, който съчетава информация за целите на съчинението с комплименти към адресата на съчинението, принцепса Тиберий, композиционната линия се движи по низходяща градация с начало най-висшето отношение на човека - отношението към боговете, религиозността. Първа книга обединява примери за зачитане и незачитане на боговете, за лъжлива религиозност и за отхвърляне на чужди религиозни порядки, за птицегадания, поличби; знамения, съновидения, чудеса. Втората насочва към човешката общност - церемонии, задълженията и порядките на магистратите и съсловията по време на Републиката, военна наука и обичаи, завършвайки с отбелязване на величието на римляните, като един вид преход към трета книга. А тя, както и следващите я четири, фокусира върху човешкия характер - главно добродетели, изразени чрез постъпки и думи както на римляни (естествено преобладаващи), така и на представители на чужди народи: храброст, търпеливост, устойчивост, умереност, безкористност и въздържание, умение да се живее в бедност, почтителност, съпружеска любов, приятелство, щедрост, човечност и снизходителност, признателност, уважение към родителите, братска любов, любов към родината, бащина любов и нежност към децата, целомъдрие, строгост, справедливост, вярност в обществените отношения, вярност на жени към мъжете им и на роби към господарите им. Последната глава на шеста книга "За промените в характера или превратностите на съдбата" сякаш подсказва за част от темите в книга седма и осма - променливостта-щастие, но и несполуки, критични положения, очаквани и неочаквани завещания, забележителни публични и частни процеси, жени, осмелили се да се явят на форума като защитници на своя или обща кауза, хора, извършили простъпка, която са осъдили у другиго. Краят е все пак укрепен с положителни примери - за ползата от интелектуални занимания и от красноречието, за достойнството на живота след оттегляне от обществена дейност и на старостта, като последната глава е един вид списък на автори на велики дела. За разлика от предходните книги, в които негативните примери са разпръснати като контрастиращи пунктове сред далеч по-многобройните позитивни, деветата книга е посветена изцяло на пороци и недостойни постъпки: лукс, жестокост, гняв и омраза, сребролюбие, надменност и невъздържание, коварство, безразсъдност, отмъщение, безчестни дела и слова, измами и др. Познаването на историята и на примерите от древността, наред с познаването на специфичното за държавата и властта право, е изрично посочено от Цицерон като задължително за оратора. То е толкова очевидно, че Марк Тулий не счита за необходимо подробното му обосноваване в своя трактат "За оратора", който заедно с "Брут или за прочутите оратори" и "Ораторът" е основен за познаване на историята, теорията и практиката на римското красноречие от времето на републиката. Напълно можем да вярваме на думите на най-знаменития римски оратор: "Защото както при делата и процесите от частен характер често за опора на речта служи гражданското право и затова то трябва да се познава, така и в публичните дела, пред съдилищата, народните сборове, пред сената ораторът, зает в обществения живот, трябва да разполага с познания за древността, с авторитета на публичното право, със знания за същността и принципите на държавното управление. " ( "За оратора", І, 46, 201) Необходимостта от тези познания остава валидна и за оратора и през следващия I в., времето на Валерий Максим, когато съдбините на обществото не се решават от волята на гражданите, изразена в народните сборове и в сената, а от волята на първия сред тях - принцепса. Затова и в неговата книга акцентът се измества от гражданската и политическата към моралната стойност на делата и словата - и това я приближава към морализиращата стоическа философска проза през този век, представена от Луций Аней Сенека. Третата книга на Сенековия диалог "За гнева" например е преизпълнена с достойни за подражание примери за прочути люде, преди всичко владетели, успели да се въздържат в гнева си (Платон, Филип Македонски, Цезар, Август), и примери, достойни само за осъждане, на пълна липса на контрол в гнева (Калигула, Александър Велики). Много силен е печатът на времето и върху словото на Валерий Максим, който следва т. нар. нов стил през I в. Ораторското изкуство, което през принципата загубва функцията си на главно оръжие в големите обществени спорове на форума, се проявява вече в по-маловажни дела по частни спорове или в публични декламации. А този, който подготвя декламация, иска не да победи, а да се хареса, твърди съвременникът на тази промяна, ораторът Монтан. И затова търси какви ли не привлекателни украси: тъй като желае той самият, а не делото му, да получи одобрение. Ала вече образованата публика изисква слово сентенциозно, което в тесен обхват да затваря обемна мисъл; тя знае да цени сполучливите описания - на природата или на предмети на изкуството, в които речта се превръща в зрително и слухово градиво; тя търси пасажи с поетичен блясък, зает от поетическата съкровищница на Вергилий и Хораций, както твърди Юлий Апер, който в Тацитовия "Диалог за оратора" представя модерните тенденция за I в.; тя усеща тънко ритъма на фразата; тя се възхищава, ако мислите и думите влизат в изтънчени и изненадващи съотношения, за които реториката използва термина фигури. Следвайки този нов стил, и Валерий Максим търси сентенциозен израз е антитеза, с ефектен паралелизъм, натрупвания на реторични въпроси и възклицания, фигури на речта, които будят възраженията на критици с класическа настройка и вкус. Независимо от известна фактологична неточност и реторическа маниерност, съчинението на Валерий Максим е съдържало достатъчна полезност и приятност за ред използвали го по-късни прозаици: Апулей (ІІ в.), историка Амиан Марцелин (IV в.), неговия съвременник Симах, обществен деец и писател, един от последните видни римски защитници на езическата древност, а и св. Августин (IV-V в.) в "За Божия град". Вероятно по същото време Юлий Парис прави за целите на школското обучение една кратка версия (епитоме) от една книга. Свободна обработка на основния текст с добавки и от други извори дава частично запазеното епитоме на Януарий Непоциан. Практиката за съставяне на кратки версии продължава и през Средновековието, а интересът към пълния текст е засвидетелстван с многобройни ръкописи в манастирските библиотеки. Познават и го използват през IX в. Седулий Скот, Лупус от Ферие, Хейрик и Ремигий от Оксер (ІХ-нач. на Х в.), а по-късно Уибалд от Страбло (ХІ-ХІІ в.), Петър Кантар (XII в.), Петър от Блоа и Гиралд от Камбре (XII-нач. на XIII в.), Винценций (Венсан) от Бове (края на ХІІ-ХІІІ в.) и др. Радулф Тортарий (XI-XII в.) прави опит за поетична обработка в хекзаметър. Валерий Максим е сред авторите, използвани от Монтен като източници за античността в неговите "Опити". Той за пръв път сега се предлага на българския читател в подбор на тези антични, преди всичко римски персонажи и епизоди, които често се явяват в европейския културен контекст, а и могат да насочат отново вниманието към тази епоха, чието незнание лишава от познанието за Европа в дълбочина."
Анна Б. Николова
Страници от тази книга
Назад
Маршал с пожарна кола
Детска играчка от серията "Пес патрул"
Зума с ховъркрафт
Детска играчка от серията "Пес патрул"
Безплатна доставка за София, 2.90 за провинцията!
Зная, мога и успявам - учебно помагало за 2. клас - Ангелина Жекова, Мариана Иванова, Мария Бунева -
Зная, мога и успявам - ...
Ангелина Жекова, Мариана ...
За моето портфолио. Изданието е съвместимо с учебната програма за 2017/2018 г. : Учебното помагало ...
Зная, мога и успявам - учебно помагало за 1. клас - Ангелина Жекова, Мариана Иванова, Мария Бунева -
Зная, мога и успявам - ...
Ангелина Жекова, Мариана ...
За моето портфолио. Изданието е съвместимо с учебната програма за 2017/2018 г. : Учебното помагало ...
Учебно помагало по математика за избираемите часове за 1. клас - Минка Кирилова, Любка Алексиева -
Учебно помагало по ...
Минка Кирилова, Любка Алексиева
Изданието е съвместимо с учебната програма за 2017/2018 г. : Учебното помагало е предвидено за ...
Код: Знам повече. Учебно помагало по български език и литература за 7. клас -
Код: Знам повече. Учебно ...
Помагалото включва задачи за развиване на четивните умения. : Учебното помагало: е съобразено с ДОИ ...
Нравствени писма до Луцилий - Луций Аней Сенека -
Нравствени писма до Луцилий
Луций Аней Сенека
На Луций Аней Сенека (Младия) са единствените съхранени римски драми, но никой не се сеща за тях. ...
Спазвам правилата: Учебно помагало за часа на класа за 1. клас - Любен Витанов, Красимира Брайкова -
Спазвам правилата: Учебно ...
Любен Витанов, Красимира ...
Помагалото е одобрено със Заповед № РД 09-244/05.03.2015 г. на министъра на образованието и науката. ...
Култура и психопатология. Антропология на психичната болест - Георги Ончев -
Култура и психопатология. ...
Георги Ончев
"Психопатология и култура са сходни по това, че и двете са надбиологични интерпретативни системи, ...
Голямата ваканция с умните дребосъчета: Учебно помагало след 2. клас - Любен Витанов, Евтимия Манчева, Севдалина Витанова, Минка Кирилова, Маргарита Тороманова -
Голямата ваканция с умните ...
Любен Витанов, Евтимия Манчева, ...
Текстове, задачи и практически дейности. Помагалото е одобрено със Заповед № РД 09-244/05.03.2015 г. ...
Спазвам правилата: Учебно помагало за часа на класа за 3. клас - Любен Витанов, Таня Кечева, Красимира Брайкова -
Спазвам правилата: Учебно ...
Любен Витанов, Таня Кечева, ...
Учебното помагало е второ преработено издание на одобреното със заповед № РД 09-240/06.03.2012 г. на ...
Откъде започнахме ние: Неизвестни ръкописи - Иван Хаджийски -
Откъде започнахме ние: ...
Иван Хаджийски
"За твоя баща, читателю, не искам да говоря. Може би ти се срамуваш от това, че той или баща му ...