Във вътрешния мениджмънт на училището като организация се преплитат тънки нюанси. Той не е мениджмънт на училищното образование, не е и педагогическа проекция върху управленски процеси в училище. Вътрешният училищен мениджмънт обаче е свързан с тях и работи за тях. Вътрешният училищен мениджмънт е излишен, ако не се реализира в името на училищния образователен процес и неговите продукти. Но този образователен процес и продукти се създават от хора и именно мениджмънтът е този, който интегрира техните усилия в името на благото на хората и обществото. Надявам се, че книгата ще помогне за рефлексията на управленците в ... |
|
Настоящият труд е посветен на управлението на образованието и училището. Той има характер на сборник и съдържа авторски материали на преподаватели от Катедра по управление на образованието и социалната педагогика, осигуряващи обучението на студентите, изучаващи магистърската програма по образователен мениджмънт... ... |
|
Изданието представя огромното многообразие от подходи и модели за успешно справяне с лидерските отговорности и предизвикателства пред всеки специалист в полето на образованието, анализирани през интердисциплинарен дискурс, съчетаващ философски, концептуално-теоретични и приложни измерения. Макар повечето от тях да са създадени за нуждите на училищното образование и да са разпространени най-вече в полето на средното училищно образование, много от техните идеи, принципи, техники са приложими към контекста на всяка учебна група (клас, паралелка, детска група, клуб, школа, проектен екип в обучението и други). Наред с ... |
|
Книгата е резултат от необходимостта да се повиши качеството на географското образование в средното училище в съответствие с новите реалности и потребности на обществото. Тя има за цел да предложи надежден ресурс/модел за осъществяване на по-ефективно модерно географско образование за успешна адаптация и реализация на младите хора, за учене през целия живот. Монографията е насочена към интересуващите се от актуалната проблематика на географското образование и дидактиката на географията: студенти, специализанти, докторанти, учители и други. Предложено е ново схващане за методите на обучение в теоретичен и практико- ... |
|
Дебютните разкази на Иван Иванов ухаят на билки и на свежо. авторът ни повежда към своя свят, в който историите са събрани като дъхав букет от пролетни цветя: С много нежност С внимание към фините нюанси, към всичките детайли С наслада от откриването на красивото, удухотвореното, на доброто в българските традиции С радост от всяко нещо, което е оживяло във въображението му - в стресовите делници, в природата, у човека, когато се чувства ограбен от времето и съдбата Това са дванадесет разказа, които се четат леко, защото при повечето прозират реални житейски ситуации, на които е вдъхнат живот. Те са свързани с ... |
|
Fifth Edition. ... Would you like to get acquainted with the most important techniques every company manager should know? Quickly differentiate the fundamentals from the secondary, leading to the most accurate decisions? And do all of this for both everyday and extraordinary situations? If so, simply read this book. It presents an atypical look at the most successful techniques in business and draws on rich experience. Even within complex topics, easy-to-remember examples lead the reader step by step through the material clearly and methodically. The leading principles are highlighted, as are possible exceptions to them. ... |
|
Обект на изследване е науката, но емпирично взета преди всичко като наука за науката. Проследен е процесът на науковедско опредметяване на науката. Представена е структурата на научното опредметяване въобще и на различните равнища - емпирично, теоретично и други. Проверката е направена върху историята на открития, изобретения, технологии и други типове резултати, продуцирани в различни науки. Получено е описание на системна йерархична процесуална структура, инвариантна към всяко научно съдържание, към всеки научен феномен - интегралност или на структурата в границите на всеки диахронен период - сама към себе си. ... |
|
Каквото посееш, това и ще пожънеш в бизнеса и в живота си! ... Нека си го признаем! Животът е една дълга поредица, от неща които трябва да свършим. Нуждаем се от правилния начин, нуждаем се от безпогрешната рецепта за успех. Финансов успех, разбира се, точно за това говорим. В същото време искаме да бъдем успешни като хора, добри и истински щастливи, умствено и физически здрави. Когато вършим нещата правилно, помагаме на хората около нас и по света. Тази малка книга ни дава напълно нов начин, как да реализираме нашите задачи и проекти. Това е нещо, за което не сте чували преди, но работи, винаги работи. Просто опитай! & ... |
|
Работа с деца с предизвикателно поведение. Д-р Александър Ранев е преподавател в катедра Социална педагогика и социално дело към ФНОИ на СУ Св. Климент Охридски . Научните му интереси са в областта на педагогиката, възпитанието, социалната педагогика, мениджмънта на класа, алтернативните образователни и възпитателни модели и практики. Има дългогодишен практически опит като възпитател в училище за деца с увреден слух, работа с деца с емоционални и поведенчески затруднения, работа с пълнолетни младежи, напуснали социалните услуги за деца, лишени от родителска грижа. Организира и провежда тренинги на родители и ... |
|
В монографията са дадени разяснения относно това какво представляват фасилити и пропърти мениджмънтът, които са сравнително нови за нашата страна. Освен това в общ план е разгледан контролингът - както в научен, така и в практически аспект. Детайлно са представени редица аспекти на финансовия анализ, които се осъществяват от контролинговия отдел на фасилити и пропърти фирмите. Настоящият труд е структуриран в 10 теми. В първата се дава характеристика на фасилити и пропърти мениджмънта, а така също в общ план се разглежда контролингът във фасилити и пропърти фирмите. Марин Гълъбов е роден в София. Завършил е "YHCC& ... |
|
Съставител: Димитър Панайотов . ... Изданието Академични ценности и дигитални трансформации: Мисия, стандарти и лидерство в образованието е насочено както към осмисляне на най-новите тенденции и измерения в преподаването, ученето и лидерските практики на университетите и към дигитализиране на учебните програми, така и към привеждане на академичното им съдържание в съответствие с целите за устойчивото развитие на Образование XXI век. Томът включва обобщаващ Меморандум на развитието - синтез от идеи, критичен анализ и сравнителни проучвания, като база за постоянно реформиране към успешни образователни проекти. На преден ... |
|
В този сборник са отразени резултатите от изпълнението на научен проект на тема - Изследване и представяне на добри практики при изготвянето, сключването и изпълнението на договор за франчайзинг, по договор № НИД НИ-19/2016 година в УНСС. Изследването е проведено от научен колектив с ръководител доц. д-р Захари Торманов - Юридически факултет на УНСС, катедра Частноправни науки. Членовете на екипа са доц. д-р Радко Радев - катедра Индустриален бизнес, гл.ас. д-р Илонка Горанова - катедра Публичноправни науки, докторант Кристина Стефанова - катедра Частноправни науки. Целта на научния проект беше събиране и анализ ... |