Едгар Алън По е един от най-колоритните американски писатели на XIX век. "Едновременно мрачен и бляскав" според думите на Шарл Бодлер , Едгар По свързва в разказите си "нелепостта, сведена до гротеска, страшното, на което е даден оттенък на ужасяващо; остроумието, издигнато до нивото на бурлеска, необикновеното, превърнато в странно и тайнствено". Каквито и да са историите на По: меланхолични, готически, детективски или пародийни, те винаги омагьосват читателя, разпалват въображението му и му дават повод да се замисли. В Америка името на писателя е култово. В продължение на шестдесет години например ... |
|
Да се разказват страшни истории е дарба и онези, които я притежават умело я усъвършенстват от векове. Всепризнат талант в разказването на такива истории е Едгар Алън По . Той с право е смятан за основоположник на психологическата и детективска проза, мистика и готика. От малък с увлечение слуша приказки и предания, смразяващи кръвта, а когато пораства започва сам да пише разкази, изпълнени с мрачен хумор, загадъчност и необясними образи. В "Среща с червената смърт" са включени едни от най-популярните творби на Едгар Алън По, а разказът "Ти си човекът" е кратка история, написана през 1844 година, която ... |
|
Книгата е част от колекция "Върхове" на издателство "Изток - Запад". ... Вдъхновен от няколко реални истории за морски пътувания, американският писател Едгар Алан По създава романа "Историята на Артър Гордън Пим от Нантъкет". Сюжетът разказва за приключенското пътуване на младежа Артър Пим, който се качва на борда на китоловен кораб. Очакваното "вълшебно" пътешествие в открито море обаче крие както прекрасни вълнуващи случки, така и злополуки. Първата е разбиването на кораба, но след нея Пим става свидетел и на поредица от други приключения, съвсем далечни от тези, за които ... |
|
Напоследък битува схващането, че жанрът на ужасите в литературата отстъпва пред киното, както и че истинските майстори, които могат да смразят кръвта ни само с текст се срещат все по-рядко. Може би заради това продължаваме да търсим тръпката на старите хорър истории, които ни карат да се страхуваме в тъмното. В сборника са събрани разказите на двама майстори, чиито истории в жанра са безспорни класики - Хауърд Лъвкрафт и Едгър Алан По . Първият с право е смятан за революционер в литературата на ужасите, който измества фокуса от земния свят към непознати вселени, смесвайки умело елементи от реалността с измислени ... |
|
В книгата са включени 19 от най-добрите разкази на Едгар Алън По , сред които са "Ръкопис, намерен в бутилка", "Златният бръмбър", "Спускане в Маелстрьом", "Убийствата на улица Морг". Едгар Алън По - една от най-загадъчните фигури в световната литература. Неговото творчество буди възхищение сред съвременниците му и оказва огромно влияние над такива значими автори като Жул Верн , Хърбърт Уелс , Хауърд Лъвкрафт , Валерий Брюсов, Константин Балмонт . Особено популярни стават неговите мистични и "зловещи" разкази, както и поетичните му произведения, пропити с ... |
|
"Едгър По - най-мощният писател на своята епоха - хипнотично изобразява как абсурдът прониква в разума и властва над него с чудовищна логика." Шарл Бодлер "Най-ценните си идеи дължа на моя велик учител Едгар Алан По." Стефан Маларме "В този смутен литературен век Едгар По представлява мълнията на шемета и поетическата буря. Опитите творчеството му да бъде анализирано често отвеждат, както при Леонардо, само до загадъчни усмивки." Пол Валери "Едгар Алан По е сюрреалист на приключението." Андре Бретон ... |
|
Нелепости, доведени до гротеска, страшни описания, в които има зрънце ужас, остроумие, докарано до фарс, обикновеното, превърнато в странно и загадъчно - така накратко Едгар Алан По определя творческия си метод или по-точно изискванията, на които трябва да отговарят разказите и новелите му. Творчеството му тревожи и до днес и повдига редица въпроси. Доколко насериозно да бъде четено? Мъченик ли е авторът на необузданото си въображение? Или е баща на американския готически кич? А може би е просто шегаджия? Изразител на подсъзнателното, облечено в алегории? В стегнатото томче на издателство Труд са включени 14 разказа ... |
|
Седем шедьовъра на Едгар Алан По са събрани в книгата от серия "Крими": Убийството на улица "Морг" (1841) Откраднатото писмо (1844) Преждевременното погребение (1851) Без дъх (1850) Истината в случая с господин Валдемар (1845) Маската на Алената смърт (1842) Системата на доктор Тар и професор Федър (1850) Едгар Алан По (1809 - 1849), считан за родоначалник на детективския жанр, е роден в Бостън, Масачузетс. Остава сирак едва тригодишен, а заради буйния си характер, проявен още от младежките години, е оставен от своя осиновител. Животът му не е лек - пробва се в армията, за кратко е във ... |
|
Към науката На времето ти вярна дъщеря, все взираш се във всичко на света, сърцето на поета ти раздра, с крилете сиви на реалността; как, хищнице, да те обича той, щом към небето полета му смел да търси скъпоценности безкрай, обричаш на един и същ провал? От колесница ти свали Диана, напъти Хамадриада от гората, подслов да търси нейде зад океана, Найада грабна силом от водата, от Феите взе лес, от мен мечта - под тамаринд родена в пролетта. Едгар Алън По Американски писател, считан за първия автор, въвел разказа като литературна форма. Роден през 1809 г. в град Бостън, щат Масачусетс. Останал рано сирак, По е ... |
|
Нелепости, доведени до гротеска, страшни описания, в които има зрънце ужас, остроумие, докарано до фарс, обикновеното, превърнато в странно и загадъчно - така накратко Едгар Алан По определя творческия си метод или по-точно изискванията, на които трябва да отговарят разказите и новелите му. Творчеството му тревожи и до днес и повдига редица въпроси. Доколко насериозно да бъде четено? Мъченик ли е авторът на необузданото си въображение? Или е баща на американския готически кич? А може би е просто шегаджия? Изразител на подсъзнателното, облечено в алегории? В стегнатото томче на издателство Труд са включени 14 разказа ... |
|
"Необходимо е да сте прочели този сборник, и то в неговата цялост, за да усетите, че в него се води един и същ дебат, който, дори и да изглежда остарял, се признава за дебата на просвещението. Тъй като има една област, в която самата зора закъснява: онази, която минава през предразсъдъка, от който психопатологията не се отървава, и стига до измамната очевидност, с която Азът се титулува, като парадира със своето съществуване. Мракът минава там за обект и процъфтява от мракобесието, в което намира своите ценности. Не е изненадваща тогава съпротивата към Фройдовото откритие - термин, който тук се разширява с една ... |
|
Сефарадската жива памет."От края на Средните векове в големите балкански градове на Османската империя са живели общности, говорещи езика на Сервантес (староиспански). Това са били голяма група евреи-сефаради, прокудени от Испания след Инквизицията през 1492 г. В техния фолклор читателят ще открие чудния изказ на джудео-еспаньол. Обиквах го, влюбих се в силата и красотата на мъдростта, в начина, по който ме кара да мисля, да възприемам света. С наслада слушах и четях малките разкази, наречени еврейски - ясни и самокритични. Какъв е фолклорът на евреите? Той не е само съвкупност от устното народно творчество, а ... |