Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Разработката на настоящото помагало е изцяло съобразена с процеса на изместване на фокуса в обучението по математика. Съществена част в този процес е осъществяването на диагностика на базата на ясно и точно дефинирани компетентности като очаквани резултати от обучението. Това позволява на учителя лесно да установи знанията и уменията на всеки ученик и на какво е нужно да обърне повече внимание. В помагалото са обособени две части. Първата част е предназначена за работа на третокласниците. Съдържа 12 самостоятелни работи (всяка в два варианта) за диагностициране на ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Вече знам! Вече мога! Настоящото помагало със самостоятелни работи за 2. клас е разработено в контекста на променящия се фокус в обучението по математика - от преподаване на знания към овладяване на ключови компетентности и развиване на способности за решаване на проблеми. В него са обособени две части. Първата част е предвидена за работа на второкласниците и включва 13 самостоятелни работи (всяка в два варианта). С тях се осъществява диагностика на компетентностите на учениците след изучаването на всяка тема от учебното съдържание за текстовите задачи и ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Вече знам! Вече мога! Обучението по математика постепенно променя своя фокус от преподаване на знания към овладяване на ключови компетентности и развиване на способности за решаване на проблеми. Съществена част в този процес е осъществяването на диагностика на базата на ясно и точно дефинирани компетентности като очаквани резултати от обучението. Така учителят лесно може да определи какво знае и умее всеки ученик и на какво трябва да обърне повече внимание. Настоящото помагало е разработено в контекста на променящия се фокус в обучението по математика. В него са ... |
|
Трудът засяга най-актуалните проблеми на съвременната теория и практика на ранното чуждоезиково обучение (с акцент на английски език), а също основните методически категории в контекста на новата образователна политика. Той е адресиран основно към студентите от специалност ППЧЕ (предучилищна Педагогика и чужд език), но може с успех да бъде използван и от други специалности: НУПЧЕ, ПНУП, ангажирани с процеса на обучение и възпитание в детска възраст. Учебникът би бил полезен и за студенти от филологически специалности, бъдещи и настоящи учители и преподаватели по втори език. Доц. д-р Мариана Балабанова е завършила ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Вече знам! Вече мога! Промяната на фокуса на обучението по математика от преподаване на знания към овладяване на ключови компетентности и способности за решаване на проблеми се реализира чрез компетентностния подход. Съществена част в този процес е осъществяването на диагностика на базата на ясно и точно дефинирани компетентности като очаквани резултати от обучението. Това позволява на учителя лесно да определи какво знае и умее всеки ученик и на какво трябва да обърне повече внимание. Настоящето помагало е изцяло съобразено с компетентностния подход и актуалната ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Учебното съдържание, заложено в учебника, следва глобалните теми от учебната програма. Темите са разработени ясно и четивно, като са съобразени с различните стилове на учене и възможностите за личностното развитие на учениците. Урочните единици включват: въвеждаща част; въпроси за разбиране и усвояване на новите понятия; практически упражнения. Предложени са насоки за етапите при създаване на рисунки, пластики, апликации и художествени конструкции. Задачите за творческа дейност са разгърнати в две нива на сложност. Уроците за обобщение и преговор са ... |
|
Усвояването на обществен опит от детето и развитието му все повече се свързват с въпросите на диагностиката. Същевременно ролята на диагностиката в педагогическата дейност не е изяснена напълно, поради което не намира необходимото приложение в практиката. Това не се отразява благоприятно на развитието на потенциалните възможности на децата. Независимо от посочения факт, интересът към проявите на човешката индивидуалност датира от далечни времена. Донаучното формиране на идеята за диагностика се свързва с имената на древните философи Аристотел и Платон. Психологическата диагностика като наука възниква едва през XIX век. В ... |
|
Разбиране на структурата на личността в клиничния процес. ... Книгата "Психоаналитична диагностика" отдавна се е превърнала в нормативен текст в много програми за обучение на психоаналитици навсякъде по света. Подробен, изключително добре организиран текст за диагностика, основан на развиващата се психоаналитична теория и фокусиран върху свързването на диагнозата с подходящия терапевтичен отговор. Опитните терапевти ще се радват на задълбочен курс на опресняване, като същевременно поглъщат нови идеи, а по-малко опитни клиницисти ще получат солидна структурна основа и важни насоки за своята клинична работа." ... |
|
В книгата се разкриват основни въпроси на предучилищната педагогика, като се отчита състоянието, нови тенденции и психо-педагогически изследвания в България и в чужбина. Съдържанието е в синхрон с образователното съдържание, отразено в учебната програма (лекции и семинарни упражнения). Включена е допълнителна информация, педагогически и творчески задачи за организация на самостоятелната работа на студентите. Книгата е предназначена за преподаватели и студенти във висши училища (направление Педагогика), както и за родители, педагози, интересуващи се от въпросите на предучилищната педагогика. ... |
|
Педагогически, психологически и нравствени проблеми на музиката. ... "Истинската музика се превръща в изкуство само тогава, когато музикалната мисъл премине не само през ума, но и през сърцето на композитора. Тази книга не е предназначена за знаещите, а за незнаещите или малко знаещите за музиката, които обаче я обичат и искат да научат нещо повече за нея." Димитър Киров В настоящото просторно изложение Димитър Киров показва психологизма и нравствеността, сложните взаимоотношения в социалната музикална среда, както и познавателната и педагогическа роля на музиката. Със своята литературно-музикална ерудиция ... |
|
Освен историческото развитие и теоретико-методологическите основи на диагностиката, основното съдържание на книгата образува Референтната рамка на ключовите компетентности, които трябва да се формират у децата в подготвителната група по отношение на тяхната подготовка за училище. В съответствие с разработената от авторите план-програма за работа са представени тест-спецификации на два вида инструментариум. Стандартизираната диагностика на готовността на 6 - 7-годишни деца за училище на този етап включва познавателното, езиковото, социалното, математическото развитие (количествени представи), както и фината моторика. ... |
|
Тази книга е предназначена за учители, студенти, родители и всички, които се вълнуват от проблемите на предучилищната възраст, от работата в подготвителна група. Тя дава възможност на възрастния сам да направи диагностика на знанията и уменията, които притежава детето преди постъпване в училище. Тестовите задачи са апробирани и са доказали своята ефективност. Настоящото издание е съвместимо с учебната програма за 2023/2024 г. Ако имате нужда от подвързия за различни формати учебници, тетрадки и учебни помагала, посетете нашата специална секция Подвързии . ... |