"Тропическо животно" е третата книга на Педро Хуан Гутиерес, която излиза на български език, след "Мръсна хаванска трилогия" (2006, превод Еми Барух и Елианна Лилова) и "Кралят на Хавана" (2007, превод Еми Барух). Трите книги са част от цикъла "Сентро Хавана", в който влизат още "Месо от куче" и "Ненаситният човек-паяк". Кубинският поет и писател Педро Хуан Гутиерес ("Мръсна хаванска трилогия", 2002) изпробва перото си в нова, тропическа версия на стария роман за човека-пенис. Получил на младини прозвището "мъжът със златния член", на 50 ... |
|
Второ издание. ... "Започнах да пиша този роман през октомври 1989 година, когато, без много хора още да подозират, Берлинската стена се накланяше опасно, започна да се срива и едва няколко седмици след това се срути. Между намерението да напиша този роман и самото му написване се проточиха дълги години, в които мислих, четох, рових се, обсъждах и най-вече - надниквах изумен и потресен в една макар и малка част от истината за една поучителна история от XX век и в биографиите на редица зловещи, но реално съществували действащи лица, които се появяват в книгата. Помъчих се да възстановя онова, което знаем с пълна ... |
|
Схващането, че по природа сме продажници и предатели, е напълно погрешно. Не, господине, ние сме не по-малко убедени патриоти от когото и да било. Между едно изчукване и родината - избираме родината. Заради интелигентността и плодовете на нашите усилия ни се полага пространство, което винаги е било отказвано. Чуй ме добре: марксистите и християните ще продължат да накуцват с единия крак, докато не признаят полагащото ни се място и не ни приемат като съюзници, тъй като нашата и тяхната чувствителност към социалните проблеми съвпадат много по-често отколкото се предполага... Давид е млад и убеден комунист, а Диего - ... |
|
Предпазлива жена на средна възраст заминава за Куба и изненадва сама себе си. Любов ли изживява там? Срещата с Куба, страната на контрастите, красотата, бедността и топлотата в отношенията между хората променят нейния светоглед. Когато се връща у дома, тя започва да се бори да доведе кубинския си любим в Норвегия. Говори с мен е роман за промяната на курса в живота и вземането на смели решения. За връзката на една жена със самата себе си, с миналото ѝ и с властите, към които цял живот е била лоялна. С един любим. И не на последно място - със сина ѝ."Романът притежава литературни качества, които взривяват ... |
|
В "Преди да падне нощта" Аренас описва живота си от мизерното детство на село и краткото юношеско увлечение по бунта на Кастро. С характерна карибска чувственост Аренас описва многобройните си еротични завоевания и говори за "стотиците, ако не и хиляди" момчета, минали през леглото му. Тези епизоди се редуват с разкази за опитите му да скрие записките си и за това как му се налага да пренаписва ръкописите, конфискувани от тайната полиция (връх на материалния и творчески просперитет в Куба по това време е притежаването на пишеща машина). "Трудно ще различим кое в тази картина на постоянна ... |
|
"Тя идва от остров, който искаше да построи рая...“ Така започва и завършва романът “Всекидневното нищо” (La Nada Cotidiana), в който Сое Валдес рисува съвременна Куба по начин, който предизвика Фидел Кастро да обявяви писателката за един от най-големите “врагове на революцията”, наред с други двама класици на кубинската проза, Гийермо Кабрера Инфанте и Рейналдо Аренас. Повествованието в този увлекателен роман води главната героиня Йокандра, която търси спасение от заобикалящия я абсурд в писането и секса. Гласът на разказвачката, родена в същата година като авторката, поражда подозрение в автобиографичност, ... |
|
Отдавна неиздавания латиноамерикански автор Алехо Карпентиер (1904–1980) е един от най-емблематичните писатели на XX век, пленил читателите с редица произведения като "Екуе-Ямба-О" (1933), "Пътуване към зародиша" (1944), "Царството тук на земята" (1949), "Гонитбата" (1955), "Векът на Просвещението" (1962), "Право на убежище" (1972), "Бароков концерт" (1974), "Приложения на метода" (1974)."Бароков концерт" и "Гонитбата" ни дават цялостна представа за постиженията на кубинския майстор в разказа и новелата, като Европа и ... |
|
Отношенията между мъжа и жената, смешното и тъжното, делничното и ексцентричното обединява пиесите в настоящия сборник. Една жена на 35 в търсене на любовта и идеалния партньор; последната нощ на Моцарт, в която се изповядва пред съпругата си Констанца, и техните превъплъщения с помощта на пръстена от "Вълшебната флейта"; вълнуващата среща между забележителната Джина Лолобриджида и кубинския лидер Фидел Кастро; една италианска фамилия, в която никой не е това, за което се представя, и разплитането на кълбото от лъжи; пиперливото и злободневното в изпепеляващата връзка на Елизабет Тейлър и Ричард Бъртън; разказ ... |
|
1918 година - Легендарната статуя Елдорадо, причинила смъртта на хиляди златотърсачи, потъва в океана заедно с 309 пътника на борда на Циклопи - плавателен съд на американските военноморски сили. 1989 година - Богат американски финансист изчезва със стар цепелин при търсене на златното съкровище. В кубински териториални води по направление към Флорида на летателния апарат е открит мъртъв екипаж на съветски космонавти. Дърк Пит разкрива невероятен план - тайна група от американски индустриалци и политици създават колония на Луната. Надмощието на руснаците е застрашено и те се готвят за опасен удар. Целта е Куба. Дърк ... |
|
Заплененият от Хавана американски писател и историк Дик Клъстър и кубинският изследовател и есеист Рафаел Ернандес рисуват завладяващ портрет на един от най-пъстрите, кипящи и удивителни световни градове. Те черпят с вещина от множество документи, писмени извори и живи свидетелства, за да очертаят дълголетния път на кубинската столица - от основаването и през 1519 г. на земите, на които Колумб стъпва в края на XV в., до днешния ден. Авторите разкриват какво означава да бъдеш жител на Хавана, кои са социалните, икономическите, културните и емоционалните измерения на живота там. Драматичните преломи, климатичните, военните ... |
|
"Страстите на Кармела" е покоряваща любовна история между кубинска лекарка и аржентински икономист. Еротичните им и идеологически преживелици протичат в неуправлявана от тях действителност, подобно на омировите герои. Навидими богове се намесват, за да вплетат физическото привличане и интелектуалното възхищение, смелостта и страха, неочакваните тайни и заговори. Героите изграждат трудната си и красива любов в един от най-земетръсните и романтични периоди от латино-американската история. Плават по течението, наслаждават му се и му се радват. Ала са повлечени от водовъртежи, които отнемат дъха и обръщат света ... |
|
"В разговор с приятели стана дума за миналото. Миналото - си казах аз - не е отминало, то продължава да живее в нас даже да не го искаме... Така се роди идеята за тази книга. Бог ме поведе в пътищата назад - прави или криви, но извървени от мен. Вървях по пътищата на живота си и така всъщност се връщах към себе си. Дали съм се завърнала? Навярно ще се питам, докато съм жива. И докато очите ми гледат този ненагледен свят - единствен за мен и неповторим за всяко живо същество. А колко повторения има в него! Повтаря се неправдата, но и правдата. Повтаря се престъплението, но и наказанието. Отчаянието, но и надеждата, ... |