"Всяко нещо ме плашеше, докато бях дете, всяко нещо съжалявам, откак пораснах. Всяко нещо ми изглеждаше по-силно от мен, докато бях дете. Сега се усещам по- силен от всичко и съжалявам всичко. Защото се научих да стоя до Теб, Господи мой, обкръжен от безсмъртни войски като борова планина. И раста от Теб като бор от планина. Всяко нещо вземах за учител, докато бях дете, и вървях донейде с всяко. И се научих на немощ и смърт и да викам към Теб." Св. Николай Велимирович ... |
|
По своето географско положение Балканите се намират между Изтока и Запада, но идейно те стоят над Изтока и Запада. Коя е идейната сила, която спасява Балканите от това да бъдат между Изтока и Запада, но ги възвисява над тях? Това е Православната вяра, единствено Православната вяра. Всички останали фактори като географско положение, култура, наука, ислямска религия, политика, земни тежнения и стремежи, поставят Балканите между Изтока и Запада. А над Изтока и Запада ги въздига Православната вяра, единствено Православната вяра. ... |
|
Тълкование на Символа на православната вяра. Всичко, на което светителят иска да ни научи, може да се изрази съвсем кратко: "Пазете Православието дори повече от самия си живот! На това са ви учили най-достойните ваши деди от светия равноапостолен княз Борис-Михаил, от обичния на целия ваш народ толкова столетия наред Рилски отшелник свети Иван, до вашите нови учители Иларион Макариополски и Климент Търновски". Един и същи свят завет, вкоренен в хиляди и хиляди български сърца през вековете. Време е да познаем своето истинско богатство, да получим своето истинско образование, да усвоим най-насъщния урок, от ... |
|
Съвременни чудеса на православната вяра. "Спасение в степта Това се случило в гр. Ташкент, в средата на 80-те години. Един руснак посетил православния храм в града и там видял мюсюлманин, който с голямо благоговение се кланял на иконата на св. Николай Чудотворец и палел пред нея свещи. Завързал се разговор и мюсюлманинът разказал чудото, което светителят извършил над него. Една зимна нощ той вървял през степта към далечно село. Внезапно съвсем наблизко чул вълчи вой. Само след няколко минути го обкръжила цяла глутница. В ужас и отчаяние мюсюлманинът завикал: "Руски Боже и Никола, помогнете!" Неочаквано ... |
|
Книгата изследва радикалната трансформация в комуникационната среда на обществото в Западна Европа в резултат от демографските и икономическите промени през XVII и XVIII в. и доминиращата роля, която започва да играе общуването между анонимните обитатели на големия град, организирани в различни видове публики. Тази промяна в общуването се концептуализира като основен фактор за възникването и утвърждаването на модерната демокрация. В центъра на анализа е поставен обменът на мнения между анонимните участници в публиката - обмен, в чийто ход възниква потребността от публична (политическа) трибуна и публичен (политически) ... |
|
Николай Гочев е роден през 1964 г. в София. По баща произхожда от Тракия, а по майка - от Македония. Завършил е НГДЕК (1983) и Атинския университет (1993 г.). Преподава старогръцка литература и класическа древност в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Автор е на книгите "Античният херметизъм", "Александрия. Разкази за книги, хора и градове", "ΠΟΙΗΣΙΣ. Класически и съвременни опити по теория на старогръцката литература", "Писма до Егина", "Фантастичното през античността", "Александрия II" и " ... |
|
Аналитичният масив на изданието е обособен в шест основни категории - Понятие за философия, Свят, Метод, Човек, Съзнание, Аз. Този обстоен и задълбочен преглед е последван от детайлно представяне на големите имена в западната философия от Платон до Витгенщайн, както и на техните основни произведения. Учебникът завършва с речник на философските термини. ... |
|
Второ издание. ... Историята на Аристотеловия текст е твърде занимателна и много прилича на повест за изгубената / скрита и след векове открита библиотека от тайни книги, разкриващи всичко важно. Част от тази изгубена и намерена библиотека е Метафизиката. Тя се състои от 14 книги, като отдавна е забелязано, че те образуват по-скоро сборник, отколкото единно произведение, създадено по предварителен план. Преводът е направен по редактирания от Хю Треденик текст на Имануел Бекер (Берлин, 1831; Оксфорд, 1837) от Николай Гочев . ... |
|
"Историята на Фауст често се нарича трагическа. Драмата на Марлоу е озаглавена точно така: "Трагическата история на живота и смъртта на доктор Фауст". Но ако вземем предвид изискванията на Аристотел, които присъстват и в съвременното усещане за трагично, произведението на Марлоу не е трагедия, а поучителна история за греховния живот и заслужената вечна смърт на един порочен човек. Но това не е трагично - нито Аристотел би мислил така, нито ние. Трагизъм има тогава, когато някой не лош, а по-скоро даровит и енергичен човек пострада заради някакво сериозно заблуждение; както пострадва Креон в Антигона ... |
|
Съставители: Владимир Станев , Светослав Живков . ... Сборник в памет на проф. д-р Тодор Попнеделев. Сборникът е посветен на отишлия си без време Тодор Попнеделев - колега и приятел от Историческия факултет на Софийския университет Св. Климент Охридски . Той бе най-големият радетел на ежегодната научна конференция, която се провежда в Кюстендил и на която се събират учени, преподаватели, докторанти и студенти на равни начала. Проф. Попнеделев винаги участваше в нейното организиране и провеждане в продължение на близо тридесет години. ... |
|
"Книгата интегрира идеи от философията, социалната психология, социологията, политологията и културологията и дава концептуална рамка на разбирането, анализирането и изследването на социалната идентичност. Тя описва различни типове, форми, модуси и нива на социалните идентичности, функциите и моделите на груповата инклузия, източниците и етапите, през които преминава формирането на идентичността. Научният труд изследва влиянието на културните дименсии върху взаимодействието между личната и социалната идентичност и влиянието на идентичността върху нагласите, стереотипите, съзнанието." проф. д.п.с.н. Соня ... |
|
От легендарните начала на поезията до края на елинизма. ... Книгата е написана под формата на диалог. Участниците в него познават добре старогръцката литература. Дванадесет души - пет мъже и седем жени продължават своя разговор 16 "дни", в които изясняват спецификите на литературата от този период. ... |