След успеха на дебютния си сборник Баница с локум , Еди Румян ни представя втория си сборник Последен шанс, където отново ни показва магията на късия разказ с неочакван обрат. Читателят се потапя в градската среда на различните епохи, докосва се до съдбите на героите и открива нови въпроси и отговори за себе си."Усмивките, от които боли, болката, която те оставя усмихнат, тривиализираната низост на всекидневното поведение, необикновеното достойнство на неочакван герой - разказите от новата книга на Еди Румян докосват човечността, която сме забравили, че носим, и дават нов живот на думата шанс. Не без да ни ... |
|
Еди Румян е роден през 1978 година. Възпитаник е на НФСГ, а по-късно завършва магистратура в Стопанския факултет на Технически Университет - София. Има публикации в списанията КРЪГ и GRANTA. Негови разкази са участвали в литературни формати като Писатели - безкниги, Пощенска Кутия за приказки и други. През 2018 г. разказът Баница с локум е отличен със специалната награда на почетното жури на конкурса Агоп Мелконян. "Сборникът на Еди Румян ни среща с радостта от хубавите истории. Това е книга за съвпаденията и разминаванията, за това, което ни разсмива, и това, което ни засяда в гърлото, за обикновените разговори и ... |
|
"Румян и змията" повдига завесата към света на българските роми от началото на ХХI век. Сборникът събира 33 пъстри истории, които пленяват със своята поетичност. Това са истории, които се случват в днешния ден, в света около нас, а вълшебните обрати, които неочаквано се появяват в тях, са част от техните, а и от собствените ни мечти, надежди и предопределеност. Магическата наивност е в основата на мъдростта на тези приказни разказчета - мъдрост, която е проста, но вярна и въздействаща. Част от тайната на ромите е, че те винаги успяват да постигнат равновесието, да открият хубавото, което да балансира лошото, да ... |
|
Илюстрован пътеводител с градски маршрути, илюстриран със 127 фотографии. ... |
|
|
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Помагалото е предназначено за целодневна форма на обучение. То съдържа: разнообразни по вид задачи; самостоятелни работи; тестове; обобщаване на знанията във 2. клас; логически задачи; задачи в помощ на подготовката за математически състезания; математически игри и мандали. Помагалото дава възможност за: затвърждаване на математическите знания съобразно учебния материал във 2. клас; развитие на логическото мислене, съобразителността, паметта и творческото прилагане на усвоените знания; прави математиката приятна, интересна и достъпна. В помагалото ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. Задачи. Тестове. Самостоятелни работи. Задачи за математически състезания. Занимателни упражнения. ... Помагалото е предназначено за целодневна форма на обучение. То съдържа: разообразни по вид задачи; самостоятелни работи; тестове; задачи и ребуси, свързани с разширяване и затвърждаване на знанията за природните богатства на родината ни; обобщаване на знанията в 3. клас; логически задачи; задачи в помощ на подготовката за математически състезания. Помагалото дава възможност за: затвърждаване на математическите знания съобразно учебния материал в 3. клас; ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Помагалото съдържа: входно и изходно ниво; 10 самостоятелни работи в две групи, даващи възможност за индивидуална проверка на знанията в течение на цялата учебна година; 10 тематични теста, допълващи възможностите за диагностика на усвоените математически умения в процеса на обучение; допълнителни задачи, подпомагащи подготовката и самоподготовката през годината; приложение с отговори на тестовите и допълнителните задачи. Помагалото е предназначено за входяща, текуща и изходяща диагностика на математическите знания на учениците от 2. клас . То може да бъде ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Помагалото е предназначено за второкласници, независимо от учебника, по който се обучават. То съдържа 10 самостоятелни работи по основните теми от учебната програма по български език и литература за 2. клас . Две от самостоятелните работи са за установяване на входното и изходното ниво в началото и в края на учебната година. Всяка самостоятелна работа е в два варианта, за да се осигури работа по групи. По преценка на учителя другият вариант може да се използва с цел поправка на първото изпълнение на ученика. Втората част от помагалото е с указания за проверяващия. ... |
|
|
|
|
|
|