В тази книжка са включени най-интересните и забавни писма на Патиланчо до Смехурко. Тези весели истории са били отпечатани за пръв път в известното списание "Детска радост". Едва по-късно патиланските писма са събрани в отделни книжки. Всички тези необикновени приключения на Панчо, Ванчо, Данчо, Ганчо, Мика, Дана, Гата и баба Цоцолана стават любимо четиво на поколения български деца. ... |
|
В "Патиланци" са избрани едни от най-хубавите писма до Смехурко издавани от Ран Босилек в списание "Детска радост" през периода 1926 - 1942 г. За да е още по-увлекателна за малките читатели, настоящата книга е с цветни илюстрации. ... |
|
В тази книга са събрани най-забавните приключения на прочутите патиланци. Веселите истории за Панчо, Данчо, Ганчо, Мика, Дана, Гана и баба Цоцолана са любимо четиво на поколения български деца. За да е още по-увлекателна за малките читатели, настоящата книга е с цветни илюстрации. Ран Босилек (1886 - 1958) е роден в Габрово, където учи в Априловската гимназия. Завършва право в Брюксел, но скоро се посвещава само на литературен труд. От 1923 г. до 1948 г. е редактор на списание Детска радост. На страниците на това списание за първи път печата своите патилански истории. ... |
|
Книгата е част от колекция "Върхове" на издателство "Изток - Запад". ... Първоначално публикуван на части в детско списание, но през годините издаван многократно, а днес смело определян като класическо произведение – така изглежда пътят към успеха за романа "Островът на съкровищата". Създадена от Робърт Луис Стивънсън през 80-те години на миналия век, приключенската история първоначално е определяна като четиво само за деца. Не след дълго обаче се превръща и в задължително четиво за възрастните. И ако в началото мнозина смятат, че приказен свят с пътешествия, пирати и скрито съкровище няма ... |
|
Ран Босилек (1886-1958) е литературен псевдоним на Генчо Нагенцов. Той е роден в Габрово, където учи в Априловската гимназия. Завършва право в Брюксел (1918), но само пет години работи като адвокат. От 1923 г. до 1948 г. е редактор на списание "Детска радост". Автор е на десетки сборници с приказки, най-добрите от които са събрани в този том. "Народните приказки са първата здрава духовна храна за малките - пише Ран Босилек. - Разказани на звучен и сладък роден език, те са като майчино мляко, като роден планински въздух за детето." ... |
|
Книга от поредицата "Слово и образ" на издателство "Захарий Стоянов". ... Ран Босилек (1886 - 1958) е литературен псевдоним на Генчо Нагенцов. Той е роден в Габрово, където учи в Априловската гимназия. Завършва право в Брюксел (1918), но само пет години работи като адвокат. От 1923 г. до 1948 г. е редактор на списание "Детска радост". Автор е на десетки сборници с приказки, най-добрите от които са събрани в този том. "Народните приказки са първата здрава духовна храна за малките." Ран Босилек ... |
|
"Петко Рачов Славейков е титанът на Българското възраждане. Несъизмерими са заслугата и ролята му в църковно-националната борба на българския народ, благодарение на която се възстановяват Българската патриаршия и независимата българска църква. Чрез активната си будителска дейност за национално съзнание той пробужда и просвещава поробения българин. Трудно могат да се обхванат заслугите на П. Р. Славейков за България и българската литература. Той е основоположникът на българския книжовен език, издава първия сатиричен вестник "Гайда", първото детско списание "Пчелица", първото женско списание " ... |
|
Литературна история и критика. ... "Първата ми книга "Живея и препрочитам" (1990) се открива с думите: Критиката е безкористна необходимост. Критикът - необходимо безкористен. Как иначе ще утвърждава провъзгласената от Куприн "единствена форма на власт, допустима за човека - властта на творческия гений, поета доброволно, сладка, вълшебна власт"?! Такава власт приемам над себе си, стремя се да я приемат и другите. Не виждам смисъл извън нея. Ето и последните два пасажа от някогашната книга: "Да живееш в Пловдив значи да живееш с него. Да живееш интимно и съдбовно чрез поезията му. Останалото ... |
|
Целта на настоящото изследване е да очертае границите и контекстите, в които се създава българската детска литература между двете световни войни, и мястото и ролята на най-детския писател от този период Ран Босилек. Детската литература като културен феномен е част от общия литературен процес. Тя е поставена в един литературноисторически контекст с литературата за възрастни. Детската литература е място, където си дават среща високата и популярната литература. Тя съхранява и паметта за фолклорната традиция, тъй като е средство и поле за изява на консенсуса между фолклор и литература. ... |
|
Когато госпожа Хелман печели спа почивка, а господин Хелман (наричан от децата си Невидимия глас) е заминал в командировка, Хали, Коби и Мими се сдобиват с нова бавачка. Има само един проблем: тази бавачка е чудовище. Гррах е огромно, прашно същество с дълга козина, което не говори никакъв познат език. Мими го разбира, но трудно може да ѝ се има доверие - все пак тя разговаря с хавлията си за баня. Трите деца започват да търсят отговори и скоро откриват, че техни приятели от квартала също са оставени на грижите на чудовища. Откъде ли са дошли всички тези странни същества? Оставени без родители, Хали, Коби и Мими ... |
|
Революционна програма за балансиране на мозъка при деца с аутизъм, СДВХ, дислексия и други неврологични разстройства. ... "Откъснати деца" излиза в Америка през 2009 година и бързо се превръща в сензация, а авторът ѝ д-р Робърт Мелило добива национална популярност. Само четири години по-късно, през март 2015, излиза второто ѝ издание. Тезата на автора - изтъкнат специалист по неврологични заболявания при децата, се посреща с истинско въодушевление, а впоследствие става водеща в работата на основаните от него Центрове за баланс на мозъка. В книгата е представено виждането му за причината, довеждаща до ... |
|
Периодичният печат е важна част от писмената култура на едно общество. Началото на модерната журналистика се свързва с буржоазните революции. У нас началото на този процес трябва да се търси през XIX в., във времето на Зрялото възраждане. Процесите, бележещи развоя на детско-юношеския периодичен печат, са съпоставими с тези, които характеризират периодиката за възрастни. В същото време спецификата на детската литература маркира доминантите, отнасящи се до същностни проявление на детското списание, вестник и библиотека. Коментиран през призмата на детската литература, XIX в. е векът на Българското просвещение. Култът към ... |