Съдбата не обича да чете табелките по вратите. Не обича да се заглежда дали са от месинг, дали от сребро, или са просто лепенки на звънеца. Не я интересува дали сме Ставреви и зад табелката имаме диван, застлан с жълт губер и хладилник „Мраз”. Или сме Атанасови и сред барока зад блиндираната ни врата сме принцеси и кралици с кредитни карти. Или сме Жекови и мълчим сред черно бял стъклен студ пред огромен плазмен телевизор. Или Касабови и зад табелката ни – минало, любов, вини, страхове, заплетени по кукичките на пердета от органза. Съдбата обича да се забавлява. Независимо как се казваме. Обича да ни качва на виенското си ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Годината е 1793. Камелия Роуз е стара мома на почтената възраст от 23 години. Загубила всяка надежда да се омъжи някога, тя живее изолирано в семейното имение в Йоркшир, без да знае, че е пионка в плановете на баща си. Когато успява да се омъжи набързо за скандалния граф Адърли, постепенно осъзнава, че просто е сменила един господар с друг. Може ли една жена да се справя сама в тези мъжки времена и има ли начин да постигне душевен мир, без да губи достойнството си? Защо страхът е в основата на всяко човешко чувство? Наистина ли само жените мислят за любов, а мъжете - единствено за страст? Магдалена Николова е позната ... |
|
"Книгата с лирически фрагменти "Дневник на страха" от удивителния майстор на пластическите метафори Николай Майсторов е своеобразна поема за резигнацията, съмнението, безжалостното себевглеждане и самоанализа, които отделят мислещото от безсловесното същество. Именно за това според автора най-важната задача пред посветената душа е да се освободи от страха и от страстите, които ѝ пречат да проумее върховното предназначение на Пътя." Иван Гранитски Николай Майсторов е роден през 1943. Завършва живопис в Художествената академия през 1969, при проф. Ненко Балкански. Първата му изложба е през 1979. ... |
|
"Дъждовете на страха" е роман, в който се разполагат проекциите на нестройните, но богати на подстъпи светове - реални и не толкова реални, в който ровенето в миналото е също така значимо, както и ровенето в днешното живеене, а преосмислянето му е ключът към тези светове. Роман, в който звукът от премитането на елхови иглички в спокойния пловдивски дом (звук, напомнящ разсипан игленик) се смесва с тревожното шуртене на конска урина по шосето от Чернобил, роман, от чиито страници ни гледат едновременно и каналните плъхове от 68-ма - мокри, полумъртви, с очи като бутони на асансьор, и бобрите, чиито жилища- ... |
|
"Книгата, с която Снежана Иванова отбелязва своя 50-годишен юбилей, включва стихотворения от стихосбирките "Вторият живот" (1990), "Клинописи" (1991), "Той" (1993), "Убежища" (1994), "Нощта на Брахма" (1998), "Праг зад вратата" (2001), "Отдалеч" (2004), "Излизане от Тулча" (2006), а също интрото "Приказки от другата смърт". "Винаги съм се питал коя от всичките над 10 книги на Снежана Иванова е най-добра. Писал съм за много от тях и досега нямам отговор на този въпрос. Всяко ново заглавие, излязло изпод перото и, изненадва ... |
|
Страхът в обществото днес е наш неизменен спътник. Той е естествено явление пред непознатото, но и оръжие за масова манипулация. Неведнъж е бил умишлено разпалван, но след началото на ковид пандемията той стана всепроникващ. Оказва влияние върху начина, по който се държим един с друг; определя решенията ни; доминира живота ни. Дали обаче анормалното социално развитие е симптом на масова заблуда, за което има много признаци, или е следствие и намерение на политико-икономическо-идеологически план? Доказано е, че разпалването на страха е най-успешният метод за постигане на политико-икономически цели с недемократични ... |
|
Лятната ваканция тропа на вратата в Елм Хейвън, Илинойс, и шест 11-годишни момчета се канят да изживеят заедно последните дни на магията, наречена детство. Защото това лято ще бъде различно. Това лято ще постави на изпитание приятелството им и ще ги накара да съзреят преждевременно. Едно хлапе изчезва безследно. Възрастните започват да се държат странно. В нивите край Елм Хейвън се появяват загадъчни дупки. По улиците броди непознат мъж в униформата на войник от Първата световна, а един екарисажен камион преследва Майк, Дейл, Дуейн, Лорънс, Кевин и Харлън, като се опитва да ги убие. И това е само началото на кошмара. ... |
|
Съвременен Ню Йорк, блестящата столица на модерния свят, често е наричан с възхита "Голямата ябълка". Но в сърцевината на тази лъскава ябълка се крие нещо страшно... Когато екскаваторите, копаещи основите на нов строеж в Манхатън, захапват стара тухлена стена, отдолу зейват катакомбите на ужаса: трийсет и шест трупа, зазидани под земята от неизвестен сериен убиец. Специалният агент на ФБР Пендъргаст и археоложката Нора Кели са въвлечени в паралелното разследване на две серийни убийства - едната следа води към зловещите подземия в търбуха на Ню Йорк и към миналото; другата, по-страшната - към днешния ден. И двете ... |
|
Това е най-мащабният трилър на Крайтън. ... В Париж един физик умира, след като е демонстрирал лабораторен експеримент по молба на красива посетителка. В джунглите на Малайзия мистериозен клиент купува смъртоносна кавитационна технология, изработена по поръчка. Във Ванкувър малка изследователска подводница е дадена под наем за проучвания във водите край Нова Гвинея. А в Токио един агент на разузнаването се опитва да разбере какво означава всичко това. Така започва този вълнуващ провокиращ технотрилър на Майкъл Крайтън . Единствено неговото умение да съчетае научните факти с вълнуващи приключения е в състояние да доведе ... |
|
Разказите в този сборник водят читателя през реалността на всекидневието, но играят хитра игра с очакванията му: стъпили на земята и зазидани в делника, те изненадващо се оказват задвижени от едно стъписващо фантастично, което не се поддава на автоматизми, подрива кулминации и отмества смислови хоризонти. Малко момче хвърля топка към слънцето, мъж търси своето отдавна забравено лице, възрастен господин се разхожда сред незапомнени спомени, а една делова госпожа поглежда към отсрещния тротоар и изненадващо вижда себе си. Под звуците на валс, танго и мълчания, скрито между мравки и лъвове, отпътуващи влакове и кацащи ... |
|
Цветанка Еленкова е поет, есеист и преводач. Автор е на шест стихосбирки и на две книги с есета, както и на множество преводи от английски, македонски и гръцки. Стихосбирката ѝ Седмият жест (2005) има издания в Сърбия и Франция, а Изкривяване (2011) в САЩ, Англия и Франция. Стиховете ѝ са превеждани на петнадесет езика. Редактор е на антологията На края на света: съвременна поезия от България за престижното издателство Шиърсмън Буукс (Англия, 2012). Била е гост на множество литературни фестивали - Чортановци (Сърбия), Крауд Омнибус (Германия), Лодев (Франция), Поетека (Албания), Струга (Македония), Тинос ( ... |
|
"Да се изповядаш в една книга не ти гарантира опрощение; продължете пътя си, ако търсите в този текст нещо друго, освен човек, който се опитва да разбере себе си." И Фредерик Бегбеде прави точно това - опитва се да разбере себе си, миналото си, обезумелия свят, в който живее. С брутална откровеност и безпощаден хумор си разчиства сметките с дрогата, с алкохола, със, хм, секса, разкрива отношението си към прекалената политическа коректност, към радикалния феминизъм, изродил се в хетерофобия, към претенциите на всезнаещите и всеможещи новопоявили се пророци. Без да пести квалификациите, без да се церемони с ... |