
"Да помогнем на света да използва велосипеда като просто решение на сложни проблеми. Велосипедът е най-ефективната форма на транспорт за човека. Тя може да се бори с изменението на климата, с облекчаването на градските задръствания и да осигури полезния фитнес за нас. Тя ни обединява, но и позволява на всеки от нас да избяга. И ни отвежда на места, на които никога не бихме сме наслаждавали така по друг начин".Ето защо "Trek" е не само впечатляващ производител на колела, а и участник в редица проекти с кауза. През последните няколко години компанията е част най-различни инициативи - от подкрепящи подобряването на условията за колоездачи в градски условия или с внимание към планинското колоездене и неговите любители до такива в подкрепа на професионални колоездачи, сред които Ланс Армстронг, емблематичният състезател в шосейното колоездене.
Да, "Trek" определено е участник в инициативи, иноватор с постоянното внимание към новостите и ветеран с изключително дълъг опит в създаването на колела. Днес компанията е и един от големите и водещи производители на велосипеди, който има успешна репутация и разполага с огромна популярност - разпространяването на продуктите от каталога е в над 90 страни по света. А зад впечатляващите постижения стои дълга история, ясно показваща стъпките, които "Trek" прави към успеха и заради които получава днешната си репутация.
"Trek" от началото до днес



През 1983 г. компанията прави още изключително впечатляващи стъпки напред - с въвеждането на своя модел 850 става един от малкото производители на планински велосипеди, за които са характерни по-удобни седалки за дългите преходи, по-дебели гуми и повече скорости. А в следващите няколко години планинските представители в каталога на "Trek" се сдобиват с популярност и печелят вниманието както на любители на колела, така и на специализирани медийни издания. Някои от тях дори подробно отразяват постиженията на компанията и предимствата на нейните модели за преходи през планински терени. Всичко върви добре, но с настъпването на 1985 г. се появява и трудност - след конфликт единият от основателите, Бевил Хог, напуска "Tpek", за да започне своя собствена компания за велосипеди в Калифорния. Независимо от промените, "Trek" продължава да расте с впечатляващи темпове. Още през същата 1985 г. компанията представя своя първи шосеен велосипед с алуминиева рамка, който е по-лек за още по-комфортно каране. А до края на 80-те "Trek" разполага с разширена производствена база и в каталога вече присъстват екипировки, детски велосипеди и нова линия планински колела.
След настъпването на 90-те се появяват още нови постижения. С поглед към иновациите, с търсене на нови материали за моделите и с изпращане на представител от компанията на едно изложение в областта на космическата индустрия се появява впечатляващ резултат - "Trek" създава модели с технологията Optimum Compaction Low Void (OCLV) или използване на напълно нови материали за постигане на още повече лекота и здравина. Какво точно представлява технологията? Зад словосъчетанието "Optimum Compaction" компанията поставя прецизния начин, по който използва комбинация от карбон и термоустойчива епоксидна матрица. А зад словосъчетанието "Low Void" стои стандарта в авиацията за минимизиране на кухините в структурата до ниво от 1% или по-малко. Така, благодарение на иновативната OCLV технология, в началото на 90-те "Tpek" успява да създаде най-леките велосипедни рамки, които са с тегло от едва 1 kg. До 1993 г. в каталога на компанията се появяват и различни планински и шосейни велосипеди с карбонови рамки, създадени чрез OCLV технологията.

Е, през 2000-те години това не е единственият успех за "Tpek" - компанията стремглаво расте в популярността си, в каталога си и в инициативните си проекти. А през последните няколко години е посочвана за един от безспорните лидери в производството на велосипеди. Но въпреки покорените "върхове" и до днес "Trek" продължава да стабилизира позициите си с опит, нови идеи и уверени стъпки към големи успехи.