В книгата "Фолклорната неприказна проза в детската градина и началното училище" на издателство "Димант" се разглежда възприемането на фолклорната неприказна проза при деца между 6 и 10 годишна възраст. ... |
|
В търсене на идентичност. ... Проф. дпн Яна Рашева-Мерджанова е дългогодишен преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет и автор на поредица философско-педагогически, психолого-педагогически, философско-методически интердисциплинни изследвания. Автор и на 12 поетични книги. Проявленията на масовите спонтанни формирования в съвременната социална реалност и образование са поредно предизвикателство - Маси и масово образование в търсене на идентичност... като "игла в купа сено". ... |
|
Второ преработено и допълнено издание. ... Педагогически подходи за формиране на езикови, литературни, комуникативноречеви и социолингвистични компетентности у учениците в начален етап на основната степен на образование. Ново методическо ръководство в помощ на учителя в 1. клас , 2. клас , 3. клас и 4. клас с отговори на често задаваните въпроси: Как да усъвършенстваме грамотността на учениците? Как и какви интерактивни методи и техники да подберем за обучението? Как да организираме диагностика на езиковото и литературното развитие на учениците в начален етап? Как да подкрепим обучението на слабо владеещи ... |
|
Учебна програма по Вероучение за начална училищна възраст в Православното църковно училище. ... В програмата "Моят детски път в Христа" са включени задължителните компоненти на една програма: Общи приложения - цели и и очаквани резултати; методически основи; принципи, методи и средства за преподаване и др. Специфична организация на възпитателно-образователния процес - планиране, форми на работа и др. Програмата е разработена в детайли. Тя е апробирана и с нея продължава да се работи, което я прави изключително ценна за богословската педагогическа практика. В нея е предложено много важно и подробно ... |
|
Празнични сценарии за детската градина. ... Предложените в книгата сценарии за тържества в детската градина са адресирани към педагози, студенти, родители - всички, които се вълнуват от проблемите на българската празнична обредност и съприкосновеност на подрастващите с нея. Авторките изказват сърдечна благодарност на г-жа Райна Куртева - дългогодишен радетел за опазването на фолклорното наследство, за безкористната и всеотдайната ѝ помощ като консултант при написването на сценариите. ... |
|
"Здравей! Аз съм авторът и написах тази книжка, за да се състезаваме с тебе. Ако искаш да играем, трябва много да внимаваш, за да ме победиш. Когато познаеш верния отговор - побеждаваш ти. Ако бързаш и не внимаваш, може да сгрешиш и тогава си победен. Но когато побеждаваш аз не ти се сърдя - това е игра. А сега внимавай! На всяка страничка има въпрос и ти трябва да познаеш верния отговор. Ако това ти харесва - оцвети фигурките." Потокът от информация към нашите деца става застрашителен. Твърде често те са лишени от възможността да вземат решения. Вместо тях това правят героите на приказки и филми, на които ... |
|
Книгата е предназначена за учители, студенти, родители и широк кръг от специалисти, които се интересуват от проблемите на предучилищното възпитание, от връзката на детето с фолклорната традиция, от съвременните интерпретации на българската празнична обредност. Тя запознава със съдържанието и начина на честване на пролетни и есенни празници, отчитайки регионалното им своеобразие. Предложеният сценарий, описаните занимания и ситуации нямат задължителен характер - от учителя зависи доколко и как да ги реализира в собствената си педагогическа практика. ... |
|
"Проблемът за възможно най-леко и достъпно овладяване на базисните знания за човека, обществото, науката и изкуството е вълнувал редица педагози и методици от древността до наши дни. През различните епохи този проблем се е решавал с различни средства. Решенията са се влияели от редица фактори, като философските идеи за обучението като цяло, масовостта или елитарността на обучението и др. Съвременното общество се нуждае от нов прочит, анализ и обобщение на съществуващите идеи и добри практики за приложение на занимателно-игровата дейност в обучението като начин за по-задълбочено и трайно овладяване на знания умения от ... |
|
Замисълът за създаването на тази монография се породи от желанието ми да се обогати методическата литература и практика за педагогическо взаимодействие по религия в детската градина. Този научно-методически труд е резултат от многогодишните ми проучвания и изследвания в областта на религиозното възпитание на детето в предучилищна възраст. За да се удовлетворят професионалните потребности на предучилищните педагози и на детските учители-богослови, предлагам авторска система на образователно съдържание по религия за всички групи /3-7 годишното дете/ в детската градина. ... |
|
Книгата Лудостта Монтесори проследява пътя на едно семейство с малки деца и техните решения, откривателства и радости. Всички знаем, че има крещяща необходимост от подобрения в традиционното образование - държавно и частно. Но как? С повече домашни работи? По-добре квалифицирани кадри? По-дълги учебни дни или повече години прекарани в училище? Повече контролни? По-добро финансиране? Не, не, не, не и не! Лудостта Монтесори ще ви обясни защо спасителните мерки, които политици и държавни служители се опитват да предложат години наред, са само стъпки в грешната посока. Цялата образователна система трябва да се обърне с ... |
|
В книгата Оценка на функционалното зрение. Практически задачи за неговото развитие авторът разглежда по-често срещани зрителни увреждания и отражението им върху учебния процес при децата с нарушено зрение. Представени са различни процедури за оценяване на функционалното зрение, както и примерни практически занимания за развитие на основните зрителни функции. Приложени са конкретни практически задачи с цел подобряване зрителното функциониране на слабовиждащите ученици. Маргарита Томова е доктор по педагогика и преподавател в Софийския университет Св. Климент Охридски, катедра Специална педагогика във Факултета по науки за ... |
|
Като работодател, директорът има отговорността да следи промените в нормативната уредба, да осигури и гарантира своевременното им прилагане. Изданието е с практическа насоченост и съдържа актуалната правна уредба, коментар и примерни документи, свързани със защита на личните данни в институциите в системата на предучилищното и училищното образование. Както и набор от примерни документи в помощ на директорите за ефективно управление, организация и контрол на дейностите, свързани със защитата на личните данни в институцията. Разделено е на 6 раздела: организация на защитата на личните данни; уредба на отношенията ... |