Захар Прилепин е откритието на руската проза от последните години. Носител е на престижните литературни награди Руски Букър и Ясна поляна. През 2011 г. за своя роман в разкази Грях получава наградата Супернационален бестселър и е обявен за писател на десетилетието в Русия."В тази книга има от безценните витамини, които толкова липсват в сегашната литература: енергия, кураж, радост, житейска твърдост, нежност. Големият писател невинаги проличава по способността му да изгради стабилен сюжет или да постави велик въпрос. Големият писател трябва да пише заразително. Така че когато героите му пият, и на читателя да му се ... |
|
Нощ. Буря. Катастрофирала кола. В колата - сама жена. В главата на жената - целият живот, който е водила досега и който я е довел дотук. Мисли, чувства, събития, врязали се в колективната памет, дребни случки, врязали се в нейната памет, сивият, често жесток делник, попарените надежди, премълчани семейни тайни, провалени съдби се нижат в гаснещото ѝ съзнание като на филм, в лабиринт от образи, асоциации, непрекъснато преплитане между минало и настояще. Това е книга за смъртта, всички видове смърт, не само физическата - смърт на времето, смърт на идеите, смърт на мечтите. Но това е и книга за живота, който може да ... |
|
Легенда за свети Герард. ... Способна ли е вярата да промени човек? Доколко значима е такава промяна? Възможно ли е заедно със старото име да изчезне и предишната личност? Какво изобщо означава името, и какво - думата "аз"? Средновековна мистерия, в която житието на един светец се ражда на цената на убийства, чудеса, интриги! Ева Банки е родена през 1966 г. в Надканижа, преподава световна литература и творческо писане в Будапещенския университет "Лоранд Йотвьош" и Реформаторския университет "Гашпар Кароли". До 35-годишна възраст публикува само стихове. През 2004 г. излиза първият й роман & ... |
|
От автора на "Калната река" - Июн Ли . ... Июн Ли описва неразрешимите конфликти в съвременен Китай, чиито безлични на пръв поглед жители не могат да се освободят от травмата на дългогодишни репресии и вини. От шумния център на Пекин, през голата пустош на Монголия, до заведението за бързо хранене в Чикаго, се проследява как митология, политика, история и култура оформят личността в страната на Великия водач Мао, а след неговата смърт – страната на Големия скок в капитализма. Историците вече изучават първите успешни стъпки, които Китай прави, за да се превърне в суперсила, а Июн Ли показва какво означават ... |
|
...Въпреки че знаех, че нищо няма да се случи, съвсем нищо, тръгнах през двора към тях. Докато вървях, изпитах странно и плахо внушение: че целият осезаем свят – паветата, дърветата, небето, четирите страшни сечива - по някакъв начин се е отърсил от физическата си реалност и се е превърнал в просто въображение и че единственото, което съществува, сме само ние със сватбарите. А внушението от своя страна отстъпи пред по-силно усещане: че дори и ние вече не сме физическа реалност, а съществуваме само като дух - единствено заради нуждата, която имаме един от друг. ...Докато се движех през този двор към тях и им се представих, ... |
|
Почти по принуда безименният разказвач пристига в родния си град, където трябва да погребе баща си. Това завръщане не е свързано със силни чувства, защото тук вече всичко му е чуждо. Случайно той се среща със свой бивш съученик и получава по...кана да го посети в замъка му, където тесен приятелски кръг празнува традиционния си уикенд преди началото на голям фестивал. Алкохолът се лее, появяват се проститутки, сервират се средновековни ястия, започнало е голямото плюскане. Изведнъж на вратата звъни непознат човек, за когото празнуващите решават въз основа на цвета на кожата му, че е наркотрафикант, и решават да го поканят ... |
|
Една изповед, свързана с живота и творчеството на великия Марсел Пруст. ... Седмицата на повратите. На срещата ми с известния писател Марсел П. и с неизвестния Артюр В., на сблъскването ми с един ум и с едно тяло, на неочаквано рандеву с лесния живот и с възможната смърт. Така 16-годишният „равнодушен красавец” започва изповедта си за едно невероятно лято, през което открива приятелства. Първо започваш да дебнеш. Търсиш онзи или онази, които биха могли да те придружат. Погледът се разхожда из група хора и изведнъж спира върху плячката си. Тогава се приближаваш, вече се отдаваш на съблазняването, на желанието да привлечеш ... |
|
"Тя идва от остров, който искаше да построи рая...“ Така започва и завършва романът “Всекидневното нищо” (La Nada Cotidiana), в който Сое Валдес рисува съвременна Куба по начин, който предизвика Фидел Кастро да обявяви писателката за един от най-големите “врагове на революцията”, наред с други двама класици на кубинската проза, Гийермо Кабрера Инфанте и Рейналдо Аренас. Повествованието в този увлекателен роман води главната героиня Йокандра, която търси спасение от заобикалящия я абсурд в писането и секса. Гласът на разказвачката, родена в същата година като авторката, поражда подозрение в автобиографичност, ... |
|
Артисти, мениджъри на върха на пирамидата, топ спортисти, музиканти, писатели, майки, дори хора на науката – в интервюта и изследвания всички те посочват, че при създаване на продукт, взимане на решения или преценяване на сложни ситуации разчитат на интуицията си. Едва след това идва рационалното. Нека вярващите доказват, че свръхестественото (било то Бог или друга трансцедентална сила) съществува, вирят нос атеистите. Едва след това ще ви приемем насериозно. И защо? За какъв дявол е нужно да се доказва нещо, което никой никога не е успял да докаже или да отхвърли? Защо трябва да се привеждат логични, разумно обосновани ... |
|
Липсата на въпросителен знак в края на заглавието дава възможност на читателя да приема, осъжда, фантазира или пък да възпира собствените си измислици, за да се приземи в реалността.Ако пожелае, разбира се. Невисокопарният и разговорен стил на писателката позволява да се вникне по-дълбоко в измислиците и да се открие истината за капризите и предизвикателствата на семейния живот. Главната редакторка на лондонски вестник изпраща журналистка на средна възраст в Дъблин да интервюира вече възрастен известен драматург. В навечерието на заминаването тя най-сетне получава предложение за женитба от дългогодишния си партньор, но ... |
|
„На тоя свят човекът е голям фазан“ – така гласи една румънска поговорка, която пренася безпомощността на дивата птица с подрязани криле (и която не може да лети) върху човешката несрета и злощастие. „На тоя свят човекът е голям фазан” е изящна колекция – мозайка от фрагменти и кратки разкази с постоянни герои и сюжети, свързани помежду си. Тези кратки форми, характерни за майсторството на авторката, я правят лесноразпознаваема фигура в съвременната световната литература. Херта Мюлер пише „На тоя свят човекът е голям фазан“ една година преди да напусне Румъния и да отпътува за Германия. Изселването или по-скоро ... |
|
Сценаристът на "Гладиатор" е сред най-известните съвременни романисти. Разказвач от различна порода. ... Какво очаквам от живота? Какво постигам? Достатъчно ли ми е това, което имам, оценявам ли го? Всевечни въпроси, които героите от романа на Уилям Никълсън задават на себе си, а и на читателите. Лора е щастливо омъжена за сценарист на документални филми, има две деца, хубава къща, чудесен живот. Една сутрин получава писмо от мъжа, който е първата ѝ голяма любов, и ежедневието ѝ вече е тайнствено напрегнато. Съпругът ѝ също си има своите малки тайни, а и децата ѝ не изостават в ... |