Музикална къща Gega New започна поредицата “МАЙСТОРИ НА КЛАСИЧЕСКАТА МУЗИКА”.. Тя представя популярни музикални творби от предкласиката, класиката, романтизма и ХХ в.: Бах, Моцарт, Бетовен, Шуберт, Росини, Дворжак, Брамс, Лист, Супе, Барбър, Вон-Уилямс, Пахабел, Кодай, Розас и др. Включени са инструментални пиеси, любими на поколения меломани, както и малко известни, но не по-малко стойностни произведения. Подобен подбор досега не е правен, въпреки че някои от тях са изпълнявани и записвани у нас. Всички записи са реализирани от Софийския симфоничен оркестър с диригент - Васил Казанджиев. ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Музикална къща Gega New започва поредицата “БЪЛГАРСКИ МУЗИКАЛЕН ФОЛКЛОР”. С регистрацията на песни и инструментални мелодии ще бъде представено цялото многообразие от музикални пластове в българското фолклорно изкуство: от най-старинните образци до музиката на фолклорна основа. Целта на издателите е да покажат посоките и тенденциите в развитието на народната музика. В “БЪЛГАРСКИ МУЗИКАЛЕН ФОЛКЛОР” – 1 е включена музика от Добруджа и Северна България, Родопите и Шопско, Тракия и Пиринска Маседония, записана от духов оркестър, каба трио “Родопея”, ансамбъл “Добруджа” – Добрич, Шопската група, сестри Георгиеви, сестри ... |
|
Музикална къща "ГЕГА НЮ" продължава поредицата "МАЙСТОРИ НА КЛАСИЧЕСКАТА МУЗИКА" - своеобразна панорама на най-големите творци, майсторите от всички епохи и музикални жанрове, обхващаща общо 8 диска. Досега са издадени две програми с инструментални пиеси от Григ, Сибелиус, Хендел, Дворжак, Моцарт, Шуберт, Лист и др. Третата програма започва с Понкиели и "Танцът на часовете" от популярната опера "Джоконда" (1876), продължава с две увертюри на австрийския композитор Франц фон Супе - "Красивата Галатея" и "Леката кавалерия", с Брамс - Унгарски танци №№ 1, 5, 6 (създадени в периода 1869-80), с родоначалника на чешката ... |
|
Както и в предишните три диска (vol. 1 – GD 245, vol. 2 – GD 246, vol. 3 – GD 247) от поредицата „МАЙСТОРИ НА КЛАСИЧЕСКАТА МУЗИКА” продължава представянето на композитори от различни епохи, създали произведения, които и до днес са любими на меломаните по света. В програмата са включени творби, написани в обширен период от време. Независимо обаче от факта, че всеки един от композиторите е представител на различни школи и направления, обединява ги непреходността на творчеството им. От представителите на виенската класическа школа (Моцарт и Бетовен), през създателя на първата немска романтична опера (Вебер) и най-яркия ... |
|
Музикална къща Gega New започна поредицата “МАЙСТОРИ НА КЛАСИЧЕСКАТА МУЗИКА”.. Тя представя популярни музикални творби от предкласиката, класиката, романтизма и ХХ в.: Бах, Моцарт, Бетовен, Шуберт, Росини, Дворжак, Брамс, Лист, Супе, Барбър, Вон-Уилямс, Пахабел, Кодай, Розас и др. Включени са инструментални пиеси, любими на поколения меломани, както и малко известни, но не по-малко стойностни произведения. Подобен подбор досега не е правен, въпреки че някои от тях са изпълнявани и записвани у нас. Всички записи са реализирани от Софийския симфоничен оркестър с диригент - Васил Казанджиев. В първата програма са включени ... |
|
Продължение на поредицата, представяща популярни и обичани произведения от световната музикална класика: В. А. Моцарт – Малка нощна музика, Серенада № 13 в сол мажор KV 525; Ф. Шуберт – Военен марш, опус 51, № 1; Ф. Менделсон-Бартолди – ув. „Фингалова пещера”, опус 26; Й. Ивановичи– Дунавски вълни, валс; К. Щамиц – Концерт в ре мажор за виола и оркестър. За успеха на колекцията „Майстори на класическата музика” основна заслуга има големият български диригент Васил Казанджиев. Неговият прочит е прецизен, с изключително познаване на епохата и стила на композиторите. В програмата участва и виолистът Димитър Пенков – ... |
|
Проспериращ пианист, притежаващ не само великолепна техника осигуряваща му свободата да интерпретира разнообразна по стил и изразност музика от предкласиката до съвременността, Томислав Байнов предлага в този компактдиск някои от бисерите на световната клавирна музика. Деликатност и кристална яснота на звука привличат в четирите сонати от Доменико Скарлати – “бащата” на клавирната музика, блясък и жизненост – в “Рондо Капричиозо” н аМенделсон, както и в чудесната парафраза на Лист по тема от “Риголето” на Верди. Нежност и логика в изграждането на конструкцията има в Скерцо си бемол минор от Шопен, виртуозитет и ... |
|
Още в българската фолклорна традиция колективното музициране е широко застъпено. Затова съвсем естествено се заражда многогласното хорово изкуство. В края на ХІХ в. вече са създадени първите хорове, а ХХ в. бележи истински връх в развитието на хорово-изпълнителската практика. Хоровите състави са не само място за творческа изява на изпълнители и автори; те се превръщат в своеобразни школи за музикално възпитание, в културни средища в градовете, подкрепяни от широки обществени кръгове. Предлаганата програма е начало на поредица от 3 диска, съставена на принципа на антологията и е илюстрация на развитието и постиженията на ... |
|
Khachaturian, Tchaikovsky, Glinka, Prokofiev, Borodin, Rimsky - Korsakov, Kavalevski. ... Докато през ХІХ век в западноевропейската музикална култура се налагат различни стилове и направления, то руските композитори не подлежат на такава периодизация. В Русия това е време на истински национален подем и на утвърждаване на руската нация. Затова и руските композитори се обръщат към традиционния селски фолклор, считайки го за основа на бъдещото развитие на руската музикалната култура. ... |
|
Гидеон Уолдръп /1919 г., Тексас/ е представен в компактдиска с пет композиции, създадени в десетилетията след Втората световна война в която е участник. Известно време е диригент на оркестъра в родния си град, после издател и редактор на музикални списания, а от 1960 г. става президент на Джулиард Скул, по-късно и на Манхатън скул. През последните три десетилетия на ХХ в. той добива международна известност и като музикант педагог, и като музикант-общественик. Често се изпълняват негови симфонични, камерно-инструментални и вокални творби. Симфония № 1 /1951г./ в три части е разработена на класическите симфонични принципи. ... |
|
|
|
|