|
|
|
|
|
|
"Twenty One Pilots" се завръщат с две парчета - "Jumpsuit" и "Nico And The Niners". И двете песни са част от дългоочаквания студиен албум на групата. "Trench", който следва излизането на албума с награда Grammy от 2015 г. "Blurryface" с над 6,5 милиона продадени копия. "Twenty One Pilots" е високо оцененото дуо, състоящо се от Tyler Joseph и Josh Dun. ... |
|
Рождество Христово е сред най-възпяваните църковни събития. Затова и Музикална къща “ГЕГА НЮ” продължава издаването на програми с църковно-славянски песнопения, посветени на този светъл празник. “РОЖДЕСТВЕНСКА ВЪЗХВАЛА” представя както многогласни хорови творби от Бортнянски, Добри Христов, П.Чесноков и др., така и едногласни източно-църковни песнопения с хилядолетна традиция у нас. Изпълнителите - Мъжкият хор при Катедралния храм “Св.Неделя” - София и диригентът Кирил Попов не са се ограничили само с празничната църковна музика, а са включили и светски песни, посветени на Коледа: “Боговица” от Добри Христов, “Коледари” ... |
|
Поредицата издания на църковно-славянска музика на “Гега Ню” се украсява с още една програма - на МЪЖКИЯТ ХОР ПРИ КАТЕДРАЛНИЯ ХРАМ “СВЕТА НЕДЕЛЯ” в София. Това е един от най-старите български църковни хорове (1897), роден от ентусиазма и волята на Николай Николаев - музикант, свързан с полагането на основите на българското музикално изпълнителско дело и на някои от най-важните музикални институции в столицата. Настоящият диригент на хора - Кирил ПОПОВ е посветил тази програма на 2000-та годишнина от рождението на Иисус Христос. В нея има песнопения от Всенощното бдение и Светата Литургия по реда на тяхното изпълнение по ... |
|
Записана е една от най-значимите композиции на Петър Динев - личност с големи заслуги за съхранението и изследването на средновековната българска музика. Като музиковед и педагог П. Динев се посвещава на източно-православната музика; години наред работи върху “превеждането” на църковните невмени знаци на съвременното нотно линейно писмо, с което дава възможност да се включат в практиката ред литургични произведения от първите столетия на християнството в България. Записаните песнопения са композиторски разработки на старинни източно-църковни напеви, направени с майсторство и вдъхновение. В сплитането на гласовете и ... |
|
Една случайна среща на хиляди километри от България провокира това великолепие от звуци и идеи; този музикален “заговор” между двама музиканти от различни поколения, но еднакво силно обичащи традиционния български фолклор! Тази среща ражда и програмата “На трапеза”, записана в църквата “Св.Св.Кирил и Методий” в Ню Йорк през м.януари 1999 г. Никола Илиев (кларинет) е от поколението на музикантите, расло с музиката на легендарните сватбарски виртуози. Заедно с това е получил класическо музикално образование - първо в Музикалното училище в Пловдив, а след това - в Музикалната академия в София като ученик на проф. Петко Радев ... |
|
|
|
|
Християнската музикална традиция в България е с корени още преди утвърждаването на християнството като официална държавна религия (865 г.). Има сведения, че през ІV в. в Сердика (днешна София) е свикан църковен християнски събор. Предполага се, че богослужебните песнопения са се отличавали от византийската църковна музика. С приемането, обаче, на източноправославната религия, се пресича местната традиция, защото княз Борис І налага целия византийски богослужебен ред с неговите песнопения. Мнозина от българските композитори създават творби за литургиите. Те използват елементи на старобългарските напеви. Днес песнопенията ... |
|
Настоящият компактдиск е продължение на целенасоченото развитие на една от основните репертоарни линии в продукцията на “Гега Ню” - литургичната музика в изпълнение на български певци и състави. Същевременно това е третият от поредицата компактдискове със записи на световно прочутият български оперен певец Никола Гюзелев, представен тук и като интерпретатор на източноправославни песнопения. Област в която, след великият Борис Христов, досега български певец не е правил опит да се изяви. Толкова по-значимо е постижението на Гюзелев който демонстрира и отношение, и умения, и главното - пълноценно вникване в музикално- ... |
|
Седемнадесет арии подбрани не само от репертоара, но и измежду най-прочутите оперни откъси за бас, записва през 1996 г. Никола Гюзелев. Седемнадесетото число е свързано с рождения ден на големия певец, а записите са в годината на неговото шестдесетилетие. Така се осъществи началото на една оперна поредица с Никола Гюзелев. Компактдискът представя не само неговият широк репертоарен но и изпълнителски спектър и дава представа за отличната гласова форма, майсторството, техниката и музикалността на певеца, прочут с удивителната си жизненост, музикантска памет, любознателност и стилова култура. Любими арии като: Захария от “ ... |
|
Компактдискът представя на любителите на култовата музика един бисер от творчеството на Хайдн, популярен главно със симфониите, концертите и двете си оратории. Великият австриец от дете е свързан с църковната музика - хорист и солист на прочутия момчешки хор на “св. Стефан” във Виена в продължение на десет години. Всред многобройните му духовни композиции е и поръчката за освещаването на църквата в Кадис /Испания/, оркестрова творба, по-късно преработена от автора си във вокално-инструментален опус за солисти, хор и оркестър. Това е причината отделните части да имат чисто инструменталното название - “Соната”. Всяка от тях ... |