Октомври, 1975 г. – тогава е първата сценична изява на Женския камерен хор при Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив. Негов основател и дългогодишен ръководител е големият диригент Крикор Четинян, който го ръководи до 2002 г. Той е и дългогодишен ръководител на катедра „Дирижиране” в АМТИИ – Пловдив, както и член на жури в почти всички европейски хорови конкурси. Провежда майсторски класове в много страни на Европа. Доц. Четинян поставя основите на репертоарната политика на Женския камерен хор и съставът се утвърждава като един от най-предпочитаните за премиери на произведения от български и ... |
|
Детска, богато илюстрирана песнопойка с текст, ноти и CD. ... Целта на песнопойката е да въведе децата в света на музиката, като ги запознае с основните изразни средства и похвати на музикалния език. Значенията, изразявани от текста и музиката поотделно, се сливат в общия смисъл на песента. Така чрез разбирането на думите, детето ще опознае значенията, заложени в музиката. И обратно, специфичните похвати на внушение в музиката ще подобрят неговото схващане на словесния смисъл. Същевременно книжката е богато илюстрирана с детски картинки, представящи визуално стиховете. Съдържанието на песните развива вниманието на децата ... |
|
Бохуслав МАРТИНУ е чешки композитор, чието творчество се отличава с ярък индивидуален характер. Роден в Бохемия, той до края на живота си остава дълбоко привързан към родината си и чешкия фолклор. За тази програма са записани негови творби от “парижкия период” - от 1923 г. до 1940 г. Мартину живее във френската столица. Още в средата на 20-те години на ХХ в. оркестровите му композиции стават популярни и славата му прескача океана. В много от произведенията, написани по това време, се съчетават форми и похвати от барока и класицизма с джаз; чувства се влиянието на Дебюси и Равел, но винаги доминират интонации и метроритми, ... |
|
В партньорство с Колегиум Музикум - Банкя и френският диригент Доминик Патруйо арфистката Юлиана Тошкова /1965/ представя в компактдиска две свои композиции. Идеята и е да постигне пълноценна взаимосвързаност между автор и изпълнител. Завършила Музикалната академия в София /1989/ със специалностите арфа, пиано и композиция тя насочва творческите си интереси към съчетаването на съвременни композиторски техники и похвати с българския фолклор и неговите особености. Така в “Арпежио” за арфа Тошкова изгражда композицията върху модификациите на едно арпежовидно движение и техните разположения в музикалното пространство, ... |
|
Поредицата издания на църковно-славянска музика на “Гега Ню” се украсява с още една програма - на МЪЖКИЯТ ХОР ПРИ КАТЕДРАЛНИЯ ХРАМ “СВЕТА НЕДЕЛЯ” в София. Това е един от най-старите български църковни хорове (1897), роден от ентусиазма и волята на Николай Николаев - музикант, свързан с полагането на основите на българското музикално изпълнителско дело и на някои от най-важните музикални институции в столицата. Настоящият диригент на хора - Кирил ПОПОВ е посветил тази програма на 2000-та годишнина от рождението на Иисус Христос. В нея има песнопения от Всенощното бдение и Светата Литургия по реда на тяхното изпълнение по ... |
|
С програмата си “Завръщане към началото” (Български народни песни и танци) музикална къща “ГЕГА НЮ” поставя началото на поредица, която да напомни за най-прославените български народни музиканти. Без да си поставя за цел да следва строго хронологията, “ГЕГА НЮ” ще представя различни изпълнители и композитори, които със своето изкуство са повлияли съществено на развитието на този жанр. Първият албум е със записи на Петко Радев - кларинет и Петко Дачев - акордеон. През 70-те години на ХХ век Петко Радев създава оркестър за народна музика към Българското национално радио, който веднага е забелязан и оценен от слушателите с ... |
|
Известният български композитор, живеещ от много години в САЩ, е представен от "Гега Ню" със създадени през различни години камерно-инструментални произведения. Дискът дава представа както за разнообразните търсения на автора, така и за насоките на творческата му мисъл, търсеща винаги хармонията между форма и емоционално съдържание. Характерно е голямото разнообразие от композиционни похвати които авторът прилага; прави силно впечатление мелодиката му и начинът на разгръщането й в музикалното пространство. Всъщност, всеки който прослуша този диск ще получи представа за емоционалната същност на Милчо Левиев, който ... |
|
Прочутият български виолончелист Венцислав Николов, известен с пристрастието си към новата музика и с огромната си популяризаторска дейност, изпълнява две забележителни произведения на съвременната музика - сонати от Прокофиев и Шнитке. Заедно с пианиста Ростислав Йовчев - също отличен музикант с доказано разбиране и отношение към музиката на XX век, са регистрирали вдъхновени интерпретации на споменатите композиции. Дуото разкрива емоционалния потенциал на Прокофиевата музика - Соната ор.119 с dur, един от късните опуси на великия руски творец. Изобилие от музикални идеи, запомнящи се прекрасни теми, бравурни виртуозни и ... |
|
Лазар Николов /1922-2005/ представя в своя първи компактдиск три произведения, създадени в периода 1990 – 1992 г., изпълнени на “Нова българска музика” и на авторски концерт. Музиката на Лазар Николов десетилетия наред бе определяна като авангардна, свързана с най-крайни тенденции в музикалното творчество на ХХ век. В късните си произведения авторът синтезира похвати и техники на сериалната, атоналната и алеаторната музика. Използването на български метроритми и ладове винаги е придавало особен, национален характер на неговото изкуство, превърнало се в образец на смело новаторско мислене. Третият струнен квартет, както и ... |
|
Продължава поредицата на Музикална къща “ГЕГА НЮ” “БЪЛГАРСКО ХОРОВО ИЗКУСТВО”. Втората програма е с обработени народни песни или авторски песни на фолклорна основа. Още със създаването на първите хорове в България, основна част от репертоара им са предимно китки (потпури) от български народни песни. Оттогава до днес музикалният фолклор е сред най-използваните интонационни източници. А много от създадените на тази основа песни са се превърнали в класика на хоровото творчество. Затова е и съвсем естествено една цяла програма да бъде посветена на тези песни, станали емблематични за българското хорово изкуство като: “Леле, ... |
|
Още в българската фолклорна традиция колективното музициране е широко застъпено. Затова съвсем естествено се заражда многогласното хорово изкуство. В края на ХІХ в. вече са създадени първите хорове, а ХХ в. бележи истински връх в развитието на хорово-изпълнителската практика. Хоровите състави са не само място за творческа изява на изпълнители и автори; те се превръщат в своеобразни школи за музикално възпитание, в културни средища в градовете, подкрепяни от широки обществени кръгове. Предлаганата програма е начало на поредица от 3 диска, съставена на принципа на антологията и е илюстрация на развитието и постиженията на ... |
|
Албумът е 22 по ред в завидната музикална кариера на прочутите музиканти и включва 20 мелодии, представени в 6 китки и три самостоятелни песни. Музикалните произведения в албума "Стилът си има име - Канарите" са създадени в стилистиката на тракийската фолклорна област, но Атанас Стоев не се е ограничил, а е добавил мелодии, които са близки и до македонската и северняшката песен, и до бързите граовски ритми, а дори и до една по-модерна градска песен. В албума "Стилът си има име - Канарите" Атанас Стоев реализира една своя идея - да вдъхне нов живот на няколко стари народни песни: "Бродилово село& ... |