От "Haba" са измислили правилата на играта, така че докато децата играят на нея ще тренират своите наблюдателност и ловкост.
Варианти за игра
Пикникът на мишлетата
Подготовка за игра: Най-големият играч влиза в ролята на котка за първата игра. Той взима дървената чаша и зарчето с различни цветове. Всички играчи си избират по една пионка-мишле. Ако играят 7 деца играчът, който е в ролята на котка не взима пионка-мишле. Всички играчи освен играчът-котка поставят пионките си на масата, така че нослетата на мишките да се допират едно до друго.
Избира се цвят за сигнал на котката. Ако участват 6 или по-малко играча, цветът на пионката-мишле на играча-котка се приема за сигнален. Ако участват 7 играча, играчът-котка определя сигнален цвят с хвърляне на зарчето с цветове.
Как се играе: Играчът-котка хвърля зарчето в дървената чашата и я обръща на масата, така че всички да видят едновременно какъв цвят се е паднал.
Ако се падне цвят, който е различен от сигналния цвят, пионките-мишлета трябва да стоят мирно, а играчът-котка хвърля зарът отново. Ако някой от играчите-мишлета дръпне пионката си когато се е паднал цвят различен от сигналния, той веднага става новият играч-котка и играта продължава.
Ако от зарчето се падне сигналният цвят, играчът котка обръща дървената чаша върху подредените пионки-мишки в опит да хване някоя от тях. Всички играчи-мишки дърпат шнуровете, които са прикрепени към пионките им, така че играчът-котка да не може да ги хване.
Колко мишки са хванати?
Край на играта: Играта приключва когато играчите са твърде уморени, за да продължат преследването между котка и мишки без да се определя победител за цялата игра. Най-важно е всички да се забавляват.
Вариант за по-големи деца: Децата избират колко рунда ще играят и се редуват по часовниковата стрелка кой да бъде играчът-котка. Играчът-котка получава по една точка за всяка хваната пионка-мишка. В края на играта играчът, който има най-много точки е победител.
Избира се цвят за сигнал на котката. Ако участват 6 или по-малко играча, цветът на пионката-мишле на играча-котка се приема за сигнален. Ако участват 7 играча, играчът-котка определя сигнален цвят с хвърляне на зарчето с цветове.
Как се играе: Играчът-котка хвърля зарчето в дървената чашата и я обръща на масата, така че всички да видят едновременно какъв цвят се е паднал.
Ако се падне цвят, който е различен от сигналния цвят, пионките-мишлета трябва да стоят мирно, а играчът-котка хвърля зарът отново. Ако някой от играчите-мишлета дръпне пионката си когато се е паднал цвят различен от сигналния, той веднага става новият играч-котка и играта продължава.
Ако от зарчето се падне сигналният цвят, играчът котка обръща дървената чаша върху подредените пионки-мишки в опит да хване някоя от тях. Всички играчи-мишки дърпат шнуровете, които са прикрепени към пионките им, така че играчът-котка да не може да ги хване.
Колко мишки са хванати?
- Нито една: Ако всички играчи са дръпнали пионките си достатъчно бързо и играчът-котка не е хванал нито една мишка, играчът-котка продължава на хвърля зарчето.
- Само една: Играчът, на който е хваната пионка-мишка взима чашата и зара и става новият играч-котка. Ако играят 7 деца, новият играч-котка дава пионката си на предишния играч-котка и хвърля зарчето, за да определи кой ще е новият сигнален цвят. Пионките-мишки се подреждат като в началото на играта и играта продължава.
- Повече от една: Играчът котка избира кой от играчите, чийто пионки са хванати, ще стане новият играч-котка.
Край на играта: Играта приключва когато играчите са твърде уморени, за да продължат преследването между котка и мишки без да се определя победител за цялата игра. Най-важно е всички да се забавляват.
Вариант за по-големи деца: Децата избират колко рунда ще играят и се редуват по часовниковата стрелка кой да бъде играчът-котка. Играчът-котка получава по една точка за всяка хваната пионка-мишка. В края на играта играчът, който има най-много точки е победител.
Внимавай, мишле!
Подготовка за игра: Най-големият играч влиза в ролята на котка за първата игра. Той взима дървената чаша и зарчето с различни цветове. Всички играчи си избират по една пионка-мишле. Ако играят 7 деца играчът, който е в ролята на котка не взима пионка-мишле. Всички играчи освен играчът-котка поставят пионките си на масата, така че нослетата на мишките да се допират едно до друго.
Как се играе: Играчът котка хвърля зарчето в дървената чашата и я обръща на масата, така че всички да видят едновременно какъв цвят се е паднал.
Когато се падне цветът на пионка-мишка, която не е на масата всички мишки трябва да останат мирни. Ако някой играч дръпне пионката си, той става новият играч-котка и играта продължава.
Ако се падне цветът на пионка, която е на масата, играчът котка се опитва да я захлупи с дървената чаша, а съответния играч-мишка се опитва да издърпа пионката си, за да избяга. Ако пионката-мишка бъде хваната играчът, чиято е тази пионка, се превръща в новият играч-котка. Ако някой дръпне пионката си, но тя е различна от цветът, който се е паднал от зарчето, той става новият играч-котка. Ако няколко играча дръпнат пионките си в момент, в който не е трябвало, играчът-котка избира кой ще заеме мястото му.
Край на играта: Играта приключва когато играчите са твърде уморени, за да продължат преследването без да се определя победител за цялата игра. Най-важно е всички да се забавляват.
Вариант за по-големи деца: Заменете зара с цветове със зара с числата от 1 до 6. Всеки играч си избира число. След това в началото на всеки рунд се хвърля зар, за да се определи сигнално число. След това играчът-котка хвърля зара. Когато се падне сигналното число се играе все едно се е паднал цветът на дадената-пионка мишка.
Как се играе: Играчът котка хвърля зарчето в дървената чашата и я обръща на масата, така че всички да видят едновременно какъв цвят се е паднал.
Когато се падне цветът на пионка-мишка, която не е на масата всички мишки трябва да останат мирни. Ако някой играч дръпне пионката си, той става новият играч-котка и играта продължава.
Ако се падне цветът на пионка, която е на масата, играчът котка се опитва да я захлупи с дървената чаша, а съответния играч-мишка се опитва да издърпа пионката си, за да избяга. Ако пионката-мишка бъде хваната играчът, чиято е тази пионка, се превръща в новият играч-котка. Ако някой дръпне пионката си, но тя е различна от цветът, който се е паднал от зарчето, той става новият играч-котка. Ако няколко играча дръпнат пионките си в момент, в който не е трябвало, играчът-котка избира кой ще заеме мястото му.
Край на играта: Играта приключва когато играчите са твърде уморени, за да продължат преследването без да се определя победител за цялата игра. Най-важно е всички да се забавляват.
Вариант за по-големи деца: Заменете зара с цветове със зара с числата от 1 до 6. Всеки играч си избира число. След това в началото на всеки рунд се хвърля зар, за да се определи сигнално число. След това играчът-котка хвърля зара. Когато се падне сигналното число се играе все едно се е паднал цветът на дадената-пионка мишка.