Преди започване на играта трябва да се определи продължителността на играта, в края на този период играчът, който е спечелил играта с най-много карти или най-много точки е победител. Всеки играч получава 5 карти. Останалите оформят колодата.
Правила на играта
Започва най-възрастният играч. Той ще бъде съдия в този кръг на играта и хвърля зара. Останалите играчи трябва да изпълняват една от 3 варианта игри, изобразени на зара.
Ако се падне "Асоциация на картите"
Съдията обръща най-горната карта от колодата. Играчите трябва да свържат една от картите, които имат в ръката си с обърнатата от съдията карта.
Пример: Обърнатата от съдията карта е крава. Играчът може да свърже кравата с мляко, което кравата дава, с патица – друго селскостопанско животно и дори със селски пейзаж. Когато всички играчи изберат и поставят пред себе си дадената карта те обясняват един след друг по посока на часовниковата стрелка тяхната асоциация. Да, понякога е трудно дадена асоциация да се докаже с картата, която си избрал. Тогава съдията решава, кой е избрал най-убедителната асоциация. Той дава обърнатата карта на победителя, който я поставя до себе си като спечелена точка. Всеки играч поставя избраната от него карта за тази асоциация най-отдолу на колодата и взима една друга карта от нея така, че пак да има в ръката си 5 карти. След това следващият играч хвърля зара и той става съдия.
Пример: Обърнатата от съдията карта е крава. Играчът може да свърже кравата с мляко, което кравата дава, с патица – друго селскостопанско животно и дори със селски пейзаж. Когато всички играчи изберат и поставят пред себе си дадената карта те обясняват един след друг по посока на часовниковата стрелка тяхната асоциация. Да, понякога е трудно дадена асоциация да се докаже с картата, която си избрал. Тогава съдията решава, кой е избрал най-убедителната асоциация. Той дава обърнатата карта на победителя, който я поставя до себе си като спечелена точка. Всеки играч поставя избраната от него карта за тази асоциация най-отдолу на колодата и взима една друга карта от нея така, че пак да има в ръката си 5 карти. След това следващият играч хвърля зара и той става съдия.
Ако се падне "Приказка"
Съдията обръща най-горната карта. Играчите избират по 2 карти от тези, които държат в ръката си, за да измислят приказка по картата, обърната от съдията. След като всички играчи са избрали своите карти и са ги поставили пред себе си, те един след друг, по посока на часовниковата стрелка, разказват измислената от тях приказка.
Пример: Съдията обръща карта с пате от колодата. Приказката е "Правя балон от дъвка, която мирише на плодове. Когато балонът се пукне той прави „пак”, все едно че пате кряка... " Съдията преценява на кой играч приказката е най-хубава. Тогава той дава картата с пате на победителя, който я поставя до себе си като доказателство за спечелената точка. Всички играчи поставят под колодата картите, които са обърнали за своите приказки и взимат отгоре нови карти, така че пак да имат в ръката си по 5 карти. Следващият играч хвърля зара и сега той става съдия.
Пример: Съдията обръща карта с пате от колодата. Приказката е "Правя балон от дъвка, която мирише на плодове. Когато балонът се пукне той прави „пак”, все едно че пате кряка... " Съдията преценява на кой играч приказката е най-хубава. Тогава той дава картата с пате на победителя, който я поставя до себе си като доказателство за спечелената точка. Всички играчи поставят под колодата картите, които са обърнали за своите приказки и взимат отгоре нови карти, така че пак да имат в ръката си по 5 карти. Следващият играч хвърля зара и сега той става съдия.
Ако се падне "Китайски портрет"
Всеки играч избира от картите, които държи, тази, която най-много прилича на него и я поставя пред себе си с лицето надолу. След като всеки е избрал своята карта те се събират и се разбъркват. Съдията ги взима и ги разглежда. След това той дава на всеки играч по една карта като обяснява защо той мисли, че това е картата, избрана от дадения играч. Съдията печели всяка карта, която той е разпознал правилно, че е на съответния играч. Играчите, които съдията е разпознал също печелят карта, която те взимат от дъното на колодата. Картите, които не са разпознати от съдията, се слагат най-отдолу на колодата, а играчите взимат нови карти така, че те да имат в ръката си винаги по 5 карти. Тогава редът преминава към следващия играч, който хвърля зара и става съдия.
Печели този, който е събрал най-много карти.
Печели този, който е събрал най-много карти.