"В началото исках да нарека Тръмп Тауър с друго име – Тифани Тауър, заради известния бижутерски магазин, с който сме съседи. Попитах един приятел:
– Как според теб трябва да го нарека? Тръмп Тауър или Тифани Тауър?
Той отвърна:
– Когато си промениш името на Тифани, наречи го Тифани Тауър.
Всички знаем каква е силата на запазената марка, особено на качествената. Преди осемдесет години Коко Шанел стана световноизвестна с първия си парфюм, наречен "Шанел № 5", и той още продължава да е стабилен, независимо от жестоката конкуренция на този пазар. Уханието на парфюма, както и името на създателката му остават във вечността. Коко Шанел доказа, че една подходяща смес може да се превърне в легенда. "Тръмп" стана голяма запазена марка благодарение на високите стандарти при проектирането и качеството на изпълнение. Всички ние се възхищаваме на автомобилите "Ролс-Ройс" и аз твърдя, че всичко, което носи името Тръмп, може да се мери с тях по елитарност. Високата ми взискателност се отплаща, защото моите сгради се смятат за най-добрите в света. Може да ви прозвучи като хвалба, но е факт. А аз не съм от онези, които бъркат фактите с измислицата. През 2003 година журналистката Мери Ъмбъргър от Чикаго Трибюн, която води рубриката за недвижими имоти, въведе нов термин, коментирайки продажбите за хотел "Тръмп Интърнешънъл енд Тауър" – "Коефициент Тръмп". Тогава тя писа следното: "Скоростта на продажбите изненада дори опитни играчи в сектора на недвижимите имоти, които при началото на продажбите споделиха, че се съмняват дали Тръмп ще успее да набере достатъчно инерция, защото пазарът при категория лукс бил – и все още е – в затишие".
Някои хора пишат, че съм бил самохвалко, но те не схващат смисъла. Вярвам в това, което казвам. Аз съм този, който прави стоката. Ако сте посветили целия си живот на това да създадете определен продукт и вярвате в това, което създавате, и знаете, че това, което сте създали, е великолепно, тогава защо, по дяволите, да не го кажете на хората? Деликатността и скромността са подходящи за монахини и психотерапевти, но ако вие сте се захванали с бизнес, тогава се научете да говорите високо и съобщете на света за успехите си, защото никой няма да го направи вместо вас. Когато определям цената на някой луксозен апартамент, вземам предвид много фактори – пазар, местоположение, конкуренция. След това си определям свои собствени стандарти. Веднъж, когато едни от суперлуксозните апартаменти не вървяха добре, вдигнах цената високо над тази на конкуренцията. Продажбите веднага започнаха. Гледам на моята работа като на вид изкуство и подхождам към нея със същата решителност и творческо его, както и всеки амбициозен художник. Никога не съм имал намерение да се превръщам в запазена марка, но отпечатъкът на артистичната ми натура върху всеки продукт, с който се захващам, доведе до една разширяваща се мрежа на интереси. Успехът на името Тръмп по цял свят бе изненада. Добра изненада беше. Например изписването на името ми върху някоя сграда носи със себе си обещание за възможно най-високо качество и цена най-малко $5 милиона. Това е само заради името, защото то си струва парите, и строителите го знаят. Тази сграда ще бъде по моите стандарти. Спомня ли си репликата от Ромео и Жулиета „Какво толкова има в едно име“, винаги се подсмихвам.
Това, което се крие в едно име, е далеч повече, отколкото аз, а също и Барда бихме могли да си представим. Всички знаем как се предава запазената марка от едно поколение на друго и какво влияние оказва тя върху хората – от Леви’с до Луи Вуйтон. Някои хора са срещу това широко разпространено явление, гледайки на него като на друга форма на етикет. Аз гледам на него като на непресъхващ извор на творчество. Тъкмо когато сте на ръба на успеха, някой сноб може да ви запита:
– Не искаш да се превърнеш в запазена марка, нали?
Този, който ви задава такъв въпрос, не вижда пред себе си голямата картина и обикновено просто завижда. Днес аз мога да задействам какъвто и да било проект за нула време, докато някой неизвестен строител ще изгуби месеци, че дори и години, докато задвижи нещата. Броят на хората, които наемам на работа, за да реализирам някой проект, се измерва в хиляди и тези хиляди хора не биха имали сграда, по която да работят, ако няма строител, който да им даде работа. Търговията и изкуството не могат едно без друго, те трябва да работят заедно. Именно в това се състои красотата на една успешна търговска марка."
Из книгата