Годината е 1870, когато италианецът Чезаре Ферино влага всичките си сили и средства в бизнеса на своя живот – производството и продажбата на хидроизолиращи платове. Така, от магазина му в Торино, започва историята на световния гигант „Ferrino“. В началото Чезаре произвежда платове, брезент и палатки за армията, като постепенно марката му се превръща в символ на качество, надеждност и висока технологичност със 140-годишни традиции. За да поддържа перфектното си реноме, компанията непрекъснато инвестира в иновации. За 2010/ 2011 г. цели 5% от оборота на фирмата са реинвестирани в нови технологии.
Двадесет години след създаването на „Ферино“, нейните палатки, платнища и водонепромукаеми текстилни материали стават предпочитани не само от алпинисти и спортисти, но са покорили и големи клиенти като FIAT.
През 1937 г. легендарният пътешественик и изследовател Алберто Мария де Агостини опъва в Огнена земя произведената от „Ферино“ палатка "Neghelli". През 1940 г. се появяват и новите модели алпийски палатки на марката, с които суровите климатични условия в Алпите стават по-поносими, благодарение на допълнителния горен слой.
След трудните години на Втората световна война и следвоенния период, през 60-те години се създава нова култура на живот. Хората искат да пътуват повече и да прекарват свободното си време на открито. Това е златен период за „Ferrino“. Фирмата създава олекотени палатки, както и първата палатка-купол. През 1984 г. компанията залага на опита и таланта на професионалните алпинисти и произвежда проектираната от Райнхолд Меснер палатка, с която алпинистът покорява върховете Гешербрум I и II в Хималаите. И това е само началото. 1994 година е повратна в историята на „Ferrino“. Фирмата стартира проекта „High Lab“, който се състои в създаване на постоянна опитна лаборатория за високотехлологични прототипи в реални условия на връх Rifugio Quintino Sella (3585 m).
През 1997 създадената от „Феррино“ палатка „Ultima“ се превръща в истинска „клетка за оцеляване“, с чиято помощ Бордж Аусланд пресича Антарктика на ски, като пътува 2854 km.
Една година по-късно забележителната палатка "Ултима" е подобрена и тествана от Карла Пероти, която 24 дни обикаля с нея пустинята Такламакан (температурата там варира от -40°C до +50°C).
На прага на новото хилядолетие фирмата оборудва екипа на „La Venta“, който извършва спелеоложки изследвания на ледниците в Исландия, Алпите, Патагония и Антарктика.
Същата година е тествана палатката „M.H.L. Evolution“, с която Марк Хорн пресича Антарктика за 20 месеца, изминавайки 20 000 km на температура между -70°С и -15°C. Тази високотехнологична палатка на „Ferrino“ е проектирана специално за Марк и е тествана в аеродинамичния тунел на „Mercedes“. През 2004 г. „Ferrino“ „изкачва“ К2, екипирайки алпиниста Силвио Мондинели.
През 2006 г. фирмата стартира проекта L.RES, насърчаващ етичния и екологичен туризъм.
По същото време тече и проекта „Naica“ на „La Venta“, в който се проучва уникалната мексиканска Пещера на кристалите. Условията за работа в нея са изключително тежки - температура около 45-48°C и влажност на въздуха около 90-100%. В тригодишното проучване подкрепата на „Ferrino“ изиграва главна роля за успешния му финал. За екипа на „La Venta“ фирмата създава „Tolomea“ - костюм, който прави възможно провеждането на изследвания в пещерата, които могат да продължат до 80 минути.
От 2007 фирмата се присъединила към AITR, най-голямата мрежа в света, работеща за насърчаването на отговорен туризъм, и към EOG – защитаваща девствената природа.
Същата година „Ferrino“ екипирали Г. Мондинели с WTS палатка, раница и спален чувал, с които той покорил Броуд Пик (К3, 12-тия по височина връх в света).
В унисон с екологичната си политика „Ферино“ поставя 396 слънчеви панела на фабриката си в Сан Мауро Торинезе, които задоволяват част от енергийните й нужди. В същия период фирмата купува „Baldas“ - марка, която е синоним за качество в туристическите зимни обувки.
През 2010 г. „Ферино“ навършва 140 г. от създаването си, което е отпразнувано в Замъка на Валентино в Торино. В неговата градина е създаден оригинален, осветен базов лагер с палатки и екипировка на фирмата, където посетителите могат да се почувстват част от света на „Ferrino“.
През 2011 г., напълно в духа на новото време и съвременния дизайн, фирмата променя своето лого – слънчев кръг, на чийто фон се откроява буквата „F“, пресъздаваща планински силует.
За „Ферино“ наистина може да се каже, че е „140 години на върха!“