Дарба или проклятие е да виждаш незримото? Онова, което се крие под обикновената човешка външност - под симпатичното лице, приятелската усмивка, смръщеното чело? Битката между Ада и Рая никога няма да свърши, драматичното равновесие между доброто и злото от памтивека движи света. Тази хармония има свои правила и закони, има и своята цена. Още като дете Джон Константин (Киану Рийвс) с ужас осъзнава, че е в състояние да вижда под повърхността на битието. Откритието, че на земята се води борба между демони и ангели вселили се в хората, го довежда до самоубийство. Но божията воля е друга. Изпаднал в кома за две минути, Константин съзира Ада и бива върнат към живота. Оттук нататък цялото му съществуване е подчинено на неистовия стремеж към изкупление. Колко демони трябва да унищожиш, за да ти бъде простено самоубийството и да избегнеш пъкъла? Константин е станал екзорсист, който прогонва и изтребва дяволи със сизифовско постоянство, опитвайки се да превърне краткия си земен път в чистилище. Пуши по минимум 30 цигари на ден, като нескончаема молитва за смърт. На рентгеновата снимка белият му дроб прилича на решето. Рак в напреднала фаза. "Погрижи се за формалностите. Нямаш никакво време" - съветва лекарката. Но за Константин формалностите са от друг порядък. Неговият път след смъртта зависи от ангела Габриел (Тилда Суинтън). Може би ако обреченият се постарае повече, Габриел ще опрости греха му. Екзорсистът няма да е винаги сам. На другия край на безбрежния Лос Анжелис детектив Анджела Додсън (Рейчъл Вайс) отказва да приеме смъртта на своята сестра-близначка за самоубийство. Мъртвата е била обявена за душевно болна, защото от малка виждала невероятни и страшни неща. Виждала ги е и Анджела, но пред медицинската комисия е премълчала всичко. "Кон-стан-тин-н-н", чува живата сестра докато преглежда видеозаписа на охранителните камери от смъртта на близначката. Мрачният обречен мъж е единственото живо същество, което може да открехне за Анджела вратите на Ада и на една чудовищна възможност. На младата жена е отредена пъклена роля. В нейната утроба силите на вечния мрак възнамеряват да отгледат своето бъдеще...
"Константин" е Мръсният Хари на окултния трилър. Най-после се намери режисьор, който да се абстрахира от девичата външност на Кеану Рийвс и да го пусне в един почти отрицателен персонаж. Актьорът с демонска лекота изтрива хай-тек спомена за матричния Нео и с видима наслада посяга към териториите, където досега се вихреха Никълъс Кейдж, Клинт Истууд и Харви Кайтел. По тези места благородството повече прилича на цинизъм, смелостта е добре направена сметка, а милосърдието - стопроцентов егоизъм. Самият филм "Константин" е свободна адаптация на комикса "Hellblazer", но режисьорът Франсис Лорънс гледа главно по посока на класическия film noir. И на психологическия реализъм. Сюжетът е крайно опасен и лесно би могъл да обърне целия филм в откровена нелепица. Лорънс обаче ловко и абсолютно професионално очертава условните рамки на филмовата история. След което ни оставя да се наслаждаваме на мрачната приказка и нейните главни герои...