|
|
|
|
|
|
В книгата са поставени въпроси като: Кой е авторът на кирилицата? Кой е Черноризец Храбър? Защо българската писменост бива канонизирана за свещена? През 2015 г. се навършват 1160 г. от създаването на азбуката на българския език. 1160 г. от освещаването и канонизирането ѝ, което е исторически прецедент, променил европейския свят! 1160 години от започването на Брегалнишката мисия на двамата братя всред българското население на български език! А тези събития даже не са включени в официалния календар за честванията тази година! Ами 24 май? Отдавна не е ден на българската азбука и писменост, а на славянската ... |
|
Още през XVI век в този манастир разположен близо до гр.Варна е живяло монашеско братство. В книгата се проследява историята на обителта до наши дни. ... |
|
Табло - портрет на солунските братя Св. Св. Кирил и Методий. Тяхно дело е създаването на азбуката глаголица - първата азбука, която служи за писменост на староцърковния славянски език. След това са създали и кирилицата, основана на глаголицата. Кирил и Методий са приети за апостоли на славяните и канонизирани за светци за създаването на славянската писменост и приноса им за разпространение на християнството сред славянските народи. Таблото от Учмаг е изработено от винил с пластмасови лайсни в долния и горния край. На горната лайсна са обособени две дупки за закачане на стена. Таблото предлага отлична видимост, без ... |
|
140 години гръцко-български дипломатически отношения. Изданието е двуезично - на български и гръцки език. ... Сборникът представя всеки поет с три компонента: биография, български текст и превод на гръцки език, които се оформят в завършена хронологически и исторически последователност, отразяваща литературното развитие на поезията през годините; последователност, подчинена на желанието на учениците да представят не само един обзор на българската поезия на гръцки език, но успоредно с това да представят тази поезия като част от общия европейски литературен процес, подбирайки имена и заглавия, отразяващи европейските ... |
|
Туристическата карта е двуезична - на английски и български език. ... Панорамната карта на к.к. Св. св. Константин и Елена в аксонометрична проекция включва реални модели на обекти от комплекса. Отбелязани са хотели, вилни селища, почивни домове, ресторанти, снек барове, магазини и обществени сгради. В картата ще откриете още план указател на централна градска част на град Варна, с отбелязани културно-исторически забележителности. Характеристики: размер на сгънатата карта: 11.3 x 22.6 cm; размер на разгънатата карта: 22.5 x 67 cm. ... |
|
Сборникът Свидетелства на традицията е част от издателската програма на Православния богословски факултет на ВТУ Св. св. Кирил и Методий за 2010 г. и представя научната активност на колегията в рамките на три научноизследователски проекта и избрани доклади от научни конференции, проведени в периода 2007 - 2008 г. Първият раздел включва материали по Научноизследователския колегиум Biblica et Patristicd, който има за цел органичното изследване на библеистичната и патриотичната традиция в контекста на православното богословие. Материалите от този раздел представят резултатите от работата на членовете на научния екип, ... |
|
Сага за фарьорците (Færeyinga saga) е открита в голям исландски ръкопис, датиран от края на XIV в. (Codex Flatey'ensis). Най-вероятно е била написана в Исландия в началото на XIII в. и описва конфликти между силни местни водачи и събития около налагането на християнството на Фарьорските острови в периода 940 - 1047 г. Историческата достоверност на много от описаните в сагата герои и събития е спорна, но от художествена гледна точка Сага за фарьорците е сред шедьоврите на средновековната исландска книжнина. Тя представя личности и събития на прехода от езичеството към новата християнска епоха, като разкрива ... |
|
Как рекламата пробива в ума на потребителя? Рекламата е навсякъде около нас - в домовете ни, в телефоните ни, на улицата, в съзнанието ни. Но въпросът, който стои в основата на този текст, не е къде е рекламата, а как тя въздейства на хората? Психологията на рекламата се занимава именно с този въпрос - тя разкрива какво кара потребителя да забележи дадено послание да го запомни, хареса или отхвърли, как емоциите, мотивите и дълбоко вкоренените архетипи влияят на избора ни като потребители - често, без дори да го осъзнаваме. Този учебник е написан с идеята да предостави не просто знания, а начин на мислене - аналитичен, ... |
|
"Настоящият учебник е предназначен за студентите, които изучават социално-икономическа география на страните, регионите и континентите в българските висши училища. Поради големият обем на материала в учебника не е отделено място на глобалните проблеми на Земята, а обобщената географска характеристика на континенти и региони е схематична и генерализирана. По-пълно е разгледан Азиатският материк, тъй като е част от Евразия, регион, към който принадлежи и нашата страна. Анализирани са географските особености на представителни за отделни части на континента страни. Важно място е отделено на икономическото развитие на ... |
|
Мариета Ботева е преподавател по реторика във Великотърновския университет Св. св. Кирил и Методий. Предлага това ръководство на желаещите да произнесат политическа или съдебна реч. Като илюстративен материал се използват речи, произнесени от известни личности и студенти по право, философия, политология, психология. ... |