Създаден от утвърден колектив от автори, учебникът се отличава с кратки, но изчерпателни уроци, в които новите понятия са ясно обозначени и достъпно обяснени. Учебникът съдържа: оригинални задачи от областта на изящните и синтетичните изкуства; проектни задачи, свързани с дизайна и новите дигитални и мултимедийни форми; интересни теми за изкуството на Новото време и изкуството на XX и XXI век. Основен методически принцип на авторите е всички учебни задачи да са насочени към художествена практика, която в максимална степен развива личните умения, способностите и творческата свобода на учениците. И задачите, и ... |
|
Античност и съвремие. Изток и запад. Традиции и модерност. Канон и стил в архитектурата - кое е по-общото, кое е по-обхватното от двете понятия? Каква е тяхната диалектическа взаимообвързаност и как те взаимодействат? Възможен ли е нов поглед към историческите архитектурни явления, който има за цел не само тяхното хронологическо подреждане, но и тяхната обективна оценка като прогресивно-иновативни или ретроградни? Архитектурата не е само материалната, видима форма, но и вложените в нея идеи и съдържание. Тя е изкуството, което отразява в най-голяма степен идеологическите парадигми на обществения строй или епохата, в ... |
|
"Различните тенденции в третирането на оркестъра както по отношение на тяхната тясно технологична реализация, така и на идейно-естетическата им основа, представляват въплъщение на късномодерните разбирания, светоглед и чувствителност. От такава гледна точка може да се твърди, че тенденциите са своеобразен симптом на времената и нравите на съвременната действителност. XX - XXI в. е време, в което идеята за идентичност (не само в музиката, но и въобще в постмодерното общество) се основава на разбирането за уникалност и оригиналност на индивидуалния почерк. [...] В тази обща картина на неприемане на традицията (където ... |
|
От Древността до наши дни: изобразително изкуство литература музика архитектура ... "Изкуството: История на идеите" разглежда спецификата на естетическите идеи и художествената практика на Древен Египет, Шумер, Вавилон, Античността, Православното и Католическото средновековие. Коментирани са особеностите на Романското изкуство и Готиката. Представени са концепцията за твореца и художествените постижения на Ренесанса и последвалия го Маниеризъм. Разгледани са естетическите идеи и художествените специфики на Барока, Рококото, Класицизма, Просвещението, Романтизма, Реализма и Натурализма. Специално внимание ... |
|
Бохуслав МАРТИНУ е чешки композитор, чието творчество се отличава с ярък индивидуален характер. Роден в Бохемия, той до края на живота си остава дълбоко привързан към родината си и чешкия фолклор. За тази програма са записани негови творби от “парижкия период” - от 1923 г. до 1940 г. Мартину живее във френската столица. Още в средата на 20-те години на ХХ в. оркестровите му композиции стават популярни и славата му прескача океана. В много от произведенията, написани по това време, се съчетават форми и похвати от барока и класицизма с джаз; чувства се влиянието на Дебюси и Равел, но винаги доминират интонации и метроритми, ... |
|
Учебник за профилирано и професионално образование с интензивно изучаване на чужд език. За стандартното издание кликнете тук. ... Постигнато е оптимално съотношение между текста и илюстративния материал за покриване на всички теми от учебната програма със специално внимание върху практическото прилагане на усвоените специфични умения от страна на учениците. В учебника се поставят множество задачи за самостоятелна и екипна работа (проект, дебат, презентация, портфолио и др.) при използване на съвременни информационни технологии. Всички нови понятия са обяснени в съответния урок за нови знания, изведени са в рубриката ... |
|
Уроците, свързани с музикалните стилове, съдържат обща характеристика на изкуството и епохата. Задачите към уроците са интересни и предразполагат към мотивиран разговор за музикалното изкуство. Новите понятия са обяснени стегнато и разбираемо. Всеки урок разширява общата култура на учениците с помощта на рубрики: Диалози за музиката - с интересни въпроси, цитати и други материали за дискусия. Извори - материали, свързани с разглежданата тема. Музикална работилница - въпроси и задачи. Музикална кутия - музика за слушане и изпълнение, работа по проекти. Музикални пътешествия. Лицата на музиката. За любопитните. и ... |
|
Първа част за 9. клас при обучение с интензивно изучаване на чужд език. ... "Драги ученици, От часовете по история и цивилизации в предишните часове вече знаете, че всяка епоха има свой принос за развитието на човечеството. Но това, което следва след края на Средновековието, надминава всички очаквания. През XV век започва италианският Ренесанс. Христофор Колумб открива Америка. По света избухват революции, които тласкат напред развитието на обществата. Науката прави първите си големи крачки в Новото време. На картата на света се появяват непознати досега държави. С ускорени темпове се развива културата, а ... |
|
Учебникът съдържа 25 теми, разпределени в 9 раздела, тестове за входящо и изходящо равнище и речник на новите понятия. Посочено е кои уроци от какъв вид са, а пътеводителят показва тяхната структура. Учебникът се отличава със следните предимства: кратки, ясни и точни текстове; стил на изложение, съобразен с възрастовите характеристики на учениците; интересна информация за автори и художествени творби; предложените техники са апробирани с ученици; задачи, които стимулират творческото мислене. В уроците са включени и въпроси, които провокират учениците да изразяват мнение, да анализират, сравняват, противопоставят ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... "И през тази учебна година ще продължим да изучаваме музика със сърце и любознателен ум. Заедно ще преминем през вековната история на музикалното изкуство, докато пеем и слушаме различна музика. Ще открием мястото и приноса на българските музикални творци от далечното минало до наши дни. Ще се докоснем и до връзката на музикалното изкуство с други науки и изкуства (история, литература, философия, театър, изобразително изкуство и др.). Надяваме се да приемете часовете по музика като възможност да обогатите своето художествено и духовно познание. Нека музиката да бъде ваш спътник в ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... "Учебникът по музика за 8. клас ще ви помогне да научите повече за музиката чрез текстовете, които сме подготвили. Надяваме се, че те ще бъдат увлекателни и разбираеми за вас, че сме успели да структурираме ясно и да поднесем достъпно цялата огромна информация. В помощ са и илюстрациите, специално направени за вас, които ще ви пренесат в света на изкуството и културата през различните епохи." От авторите На страниците на изданието има код за достъп до електронния вариант на продукта. Учебната система по музика за 8. клас се състои от: учебник книга за учителя аудиодиск ... |
|
Двуезично издание на български и английски език. Художник на 3D макета: Константин Марков. ... Книгата е замислена като поредица от книги за малки и пораснали деца. "История на изкуството в приказки и игри - книга 4" е посветена на Древна Елада. Това е една "жива" книжка. Тя е част от поредица, която диша, расте и се развива заедно със своята художничка и авторка - Елена Маркова. Наслаждавайте се на тази книга. Тя съдържа игри, диск и 3D макет на гръцки храм, което ви позволява да се потопите истински във времето на древна Елада. Радвайте се на всеки пълноценно изживян миг и носете късчета приказно ... |