Да накараме някой да се влюби в нас, да се доберем до по-висока заплата, да направим така, че да ни слушат с интерес, да вдъхнем доверие на всеки, да накараме децата си да свършат нещо, без да се ядосваме... Мисията е направо невъзможна, нали? Единствената причина за това обаче е, че ние просто не знаем как да общуваме. Често точните думи не са достатъчни. Необходим е и убедителен глас, съответстващ на онова, което се опитваме да изразим – глас, който знае как да предава емоции. Гласът има невероятна сила, тъй като говори направо на подсъзнанието. Само за миг може да породи емпатия и съпричастност - както и да разруши ... |
|
Книгата на Катерина Илкова - "И проговориха", е любопитно четиво за тези, които се интересуват не само как актьорите-кукловоди говорят чрез куклите си, а как задържат вниманието на публиката и оставят у нея трайни впечатления - умение, което много от нас искат да притежават. Написана увлекателно и с много любов към куклено-театралното майсторство, книгата е предназначена за широк кръг читатели. Доц. д-р Катерина Илкова е преподавател по Сценична реч в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов". Има над 10 публикации и над 40 интервюта у нас и в чужбина по проблеми на кукленото изкуство. През 2002 г. получава ... |
|
Дейл Карнеги е пионер на това, което днес е известно като Движение за човешки потенциал. Лекциите и книгите му са помогнали на хиляди хора по света да станат самоуверени, представителни и влиятелни личности. През 1912 г. Карнеги започва първия си курс по говорене пред публика в Младежката християнска асоциация на Ню Йорк. Както в повечето курсове по онова време, Карнеги започва с теоретична лекция, но веднага забелязва, че учениците му се отегчават и нервничат. Нещо трябва да се направи. Вече почти век хиляди хора по света използват тази книга като наръчник как успешно да представят себе си и своите идеи пред другите. ... |
|
Като основен компонент от индивидуалната култура на човека, говорната култура придобива презентативни функции с оглед осъществяването на междуличностни, професионални, колегиални и социални контакти от страна на съвременната личност. Прецизното слово на говорещия води не само до ясно и отчетливо поднасяне на смисъла, но същевременно предоставя и възможности за емоционално – въздейства ефективно словесно общуване. Проблемите, които са свързани с практическата работа по говорната култура със студенти, се разглеждат от тесен кръг говорни специалисти, работещи предимно в областта на сценичната реч и на театралната педагогика. ... |
|
"В началото бе Словото... Все ми се струва, че за хората на "живото" и звучащо в сценичното пространство слово това съвсем не е "началото" в библейския му смисъл, както често неправилно е посочван библейския цитат като мото в научната литература! Мигът на раждането на словото за тях е в тайнството на... "тишината", независимо коя - външната, която ни обгражда или интимната, личната, дълбоко скритата в съзнанието ни. Всепоглъщащата тишина - начало, но и край на всеки творчески процес на съзидание..."Любомир Гърдев ... |
|
Петър Михайлович Ярцев (1930) е театрален критик, драматург и режисьор. Роден е през 1870 в Москва. Негови творби са публикувани в различни списания като "Театър и изкуство", "Златното руно", "Истина" и много други. Автор е на пиесите "Магьосникът", "Земя", "Брак" и др. През 1912 г. става и театрален редактор на вестник "Реч". От 1921 г. емигрира в България. От 1924 г. започва да преподава "История и теория на сценичните изкуства" в Народния театър в София. Непрекъснато публикува както в чуждестранната, така и в българската преса. Умира в ... |
|
Двуезично издание на български и английски език. ... "Водещият въпрос на изследването на Гърдев е: Какво представлява и как функционира властта на театралния режисьор? И този въпрос бива решаван със средствата на философията и на социалните науки. Но Гърдев прави и повече от това. Той често преобръща призмата на анализа и през привилегирования си опит на театрален режисьор проблематизира и критикува редица философски и социални теории. Той открито се позовава на този свой опит, но го използва донякъде и потайно, защото не го артикулира детайлно - за да избегне авто-етнологизиране и/или мемоарност. Но този личен опит ... |
|
Като кадри от филм се редуват сцени от живота на две българки във Франция в началото на новия век. Въоръжена с Големия енциклопедичен речник Ларус и Малкия Ларус на добрите обноски, студентката по кино в Лион открива страната на свободата, на сирената и на говорещите трамваи, бори се с тънкостите на френския език, сблъсква се и с едно особено отношение към момичетата от Изтока. Разказани увлекателно, с хумор и самоирония, перипетиите ѝ са контрапункт на съдбата на втората героиня. Дора, самотна майка на две момчета, преминала през възродителния процес и безчет житейски несгоди в България, попаднала в мрежа на ... |
|
Това е първата подобна книга, посветена на живота и творчеството на Маргарита Младенова - разказани от самата нея. Това е автобиография под формата на разговор, в която става дума за детство, образование, артистични предизвикателства, живота и пътешествията на десетки представления, срещи с учители и ученици, сънища, себенадмогване и преодоляване на всевъзможни изпитания в името на една дългогодишна любов и отдаденост - към театралния спектакъл и към правещите театрални хора."Познавам Маргарита Младенова (или Грети, както я наричат всички - студенти, актьори, режисьори, сценографи, сценични работници, композитори, ... |
|
Магията и хаосът, съпътстващи съзряването на един магьосник. Животът на Том Фелтън е всичко друго, но не и обикновен. Актьорската му кариера започва шеметно със Заемателите и Анна и кралят, но нищо не може да го подготви за участието му в един от най-големите попкултурни феномени на нашето време - филмите за Хари Потър. С голяма доза откровеност и щипка британски хумор Том разказва за изживяването да израсне в света на магьосниците, като същевременно се опитва да се справя в света на мъгълите. А повярвайте - това изобщо не е лесно. Не и когато редом с това се опитваш да бъдеш нормално дете, а след това - щастлив ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Пътуването на Барбара в естественото здраве започва, когато първото ѝ дете се разболява и прекарва седмици в болница. Това мотивира Барбара да изследва причината, да намери средство за защита и да живее начин на живот, който би предотвратил това да се случи отново. На 26 години Барбара прегръща християнството и това я поставя на нов път, за да погледне човешкото тяло от креационистична гледна точка, за разлика от продукт на случайната неконтролирана еволюция. Телата ни са сложно проектирани с всичките си вградени механизми за самолечение! Барбара е особено вдъхновена от здравните писания на Елън Г. Уайт. ... |
|
Пътуването на Барбара в естественото здраве започва, когато първото ѝ дете се разболява и прекарва седмици в болница. Това мотивира Барбара да изследва причината, да намери средство за защита и да живее начин на живот, който би предотвратил това да се случи отново. На 26 години Барбара прегръща християнството и това я поставя на нов път, за да погледне човешкото тяло от креационистична гледна точка, за разлика от продукт на случайната неконтролирана еволюция. Телата ни са сложно проектирани с всичките си вградени механизми за самолечение! Барбара е особено вдъхновена от здравните писания на Елън Г. Уайт. ... |