Двуезичен албум на икони от Варна ... |
|
Byzantine art. Christian relics from Varna region II th - 14 th centuries. Двуезично издание на български и английски език. ... Доц. д-р Константин Тотев работи от 1980 г. в Националния археологически институт с музей при Българската академия на науките. Участва в археологическите проучвания на старите български столици плиска, Преслав и Велико Търново и техните околности. През 1989 г. защитава докторска дисертация в Института за изкуствознание на тема "Византийски стеатитови икони от България". Автор е на над 200 научни публикации, посветени на средновековната култура и изкуство и на няколко книги: " ... |
|
Малката мечтателка не спира да търси нови предизвикателства. Една от мечтите ѝ е да срещне царя на животните. Тя повежда малкия читател на приключение с приятели в зоопарка с една интересна и поучителна история. Дали успява да срещне Царя на животните? Разходете се с нея и разберете! Книжката е част от поредицата "Малката мечтателка" от Константина Живова. ... |
|
Известната оперна прима маестра Константина Петкова започва своята кариера още съвсем млада в хора на Русенската опера през далечната 1958 година. Няколко години по-късно се озовава в Италия, където завършва оперно пеене в прочутата консерватория Санта Чечилия, а след това специализира оперна режисура при Херберт фон Караян във Виена. Участва в редица оперни спектакли на големите европейски сцени, а също концертира като солистка на знаменития оркестър Виртуозите на Рим. Движи се в артистичните среди на прочути музиканти, режисьори и художници като Игор и Олег Маркевич, Франко Ферара, Микеланджело Антониони, Федерико ... |
|
Монографията се потапя в живота и художественото мислене на Лев Николаевич Толстой. Погледът към руския автор се осъществява през призмата на визуалните интерпретации на живота и творчеството му. Текстът е предназначен за всеки, който има интерес към Лев Толстой, руската литература и киното. ... |
|
Книгата е от серията за детско-юношеска класика "Златно перо". ... Кри-кри... Приказките започват. Преди много години едно щурче ги разказва на писателя Константин Константинов. Той ги записа и ги подари на децата, за да ги отведе с чудна каляска от синьо стъкло в един вълшебен свят. Там има сребърни гори, седефени лодки и кристални дворци, но и захарни петлета, и палави котета. А щом хората заспят, играчките оживяват и се веселят до зори. Ето - синята каляска се задава. Качете се и вие в нея и на добър път към приказното царство! ... |
|
Потопете се в една от най-знаменитите епохи в историята на човечеството! От първата смърт на Римската империя - кризата от III век - до втората ѝ смърт, когато вълните на варварските нашествия заливат цивилизацията, векът на Константин Велики е белязан от огромни преобразувания. Световната римска държава е разкъсвана от непрекъснати преврати и жестоки граждански войни, конфликтът с готите я изправя на ръба на оцеляването, а християнската революция с многобройните ѝ аспекти променя из основи живота на римляните. В това преломно време търговията и селското стопанство преживяват мащабен катаклизъм, принципатът ... |
|
За пръв път е издаден компактдиск на един от най-възхваляваните и най-много отричаните творци на българската композиторска школа. Творчеството му винаги е било обект на дискусии - най-често завършващи с отричането на поредния му опус. Същевременно, още с първите си композиции той се утвърждава като новатор, авангардист, творец непримирим към шаблонното, конвенционалното, търсщ нови пътища за българското музикално творчество. Компактдискът има характер на ретроспекция, сочеща изграждането и развитието на един талант. Съчетанието от Кончерто гроссо /1945-1950/, една от най-ранните му творби, в духа на постнеокласицизма с ... |
|
Дебютният роман на Константин Трендафилов. ... "Само не ме пускай" казва онова необикновено момиче в ухото на героя, след като се любят за пръв път. Този роман прави това с читателите си. Подвеждащо лесен. Подозрително дълбок. Константин Трендафилов идва." Захари Карабашлиев "Ти не можеш да спасиш никого - нито себе си, нито другите. Любовта обаче винаги ще те връща към мястото на престъплението... Към отказа да осмислиш собствената си вина. Или към способността да живееш предимно чрез вината. Константин Трендафилов ни предлага честен и изящен, направо стремителен роман, с много входове към ... |
|
Четвърто допълнено издание. ... "Настоящото издание включва записките, водени саморъчно от Константин Павлов в девет тетрадки с твърди корици - голяма и малка. Някои от тях са нахвърляни на отделни листове, грижливо запазени от съпругата Мария Павлова, други са преписвани или правени от нея под диктовката на поета. Основната част от тия записки, подбрани и подредени от автора им, излезе през 2000 г. в издателство Жанет 45. Тук читателят ще намери повече от 60 нови фрагмента, както и отделни отговори от интервюта и анкетни, които поетът даваше винаги писмено или с изричната уговорка непременно да изчете и одобри, ... |
|
"Чувам, че сме били последното свободно поколение на Земята. Дали е така, не зная, но зная друго - краят на света винаги се отлага от Поезията и от Поетите. Радвам се за тази прекрасна книга и за този така талантлив млад човек, Константин Трендафилов. Добре дошъл в невидимата Съпротива на стиховете, Поете!" Недялко Славов "За любовта, когато тя се връща към нормалната телесна температура. Без много-много прилагателни, но пък с предостатъчно тайни глаголи. Когато краят идва преди началото, с широк жест и тиха болка. Край Константин Трендафилов подскачат малките демончета на узряващите чувства - и в тази ... |
|
Дългоочакваното продължение на бестселъра Последната госпожа Периш. ... Амбър е приключила с живота, в който е била никоя - сега тя е на върха в социалната йерархия на Бишъпс Харбър. По-малко от година след скандала с укриването на данъци на съпруга ѝ Джаксън Периш, Амбър е свободна да прави каквото си поиска, докато той е в затвора. Но това своеволие бързо приключва - Периш излиза по-рано от очакваното, а новата му съпруга остава без парите, с които планира да изпълни мечтите си. Дафни се опитва да започне начисто в Калифорния с убеждението, че никога повече няма да ѝ се наложи да поглежда назад. Но когато ... |