"Бяхме шестима. Майстора, калфите и белият слон. Строяхме всичко заедно. Джамии, мостове, медресета, кервансараи, приюти, акведукти... Мисля за Истанбул всеки ден. Хората се разхождат в дворовете на джамиите и сигурно предполагат, че те са там от времето на Ной. А не е така. Ние ги построихме. Мюсюлмани и християни, майстори и роби, хора и животни, ден след ден. Но Истанбул е град на бързата забрава. Всичко се пише върху вода, с изключение на творбите на Майстора. Те са от камък. Под един от тези камъни скрих тайна. Мина много време, но може да е още там и да чака някой да я намери. А ако я открият, дали ще я ... |
|
"Може ли да има нещо общо между Алиса в Страната на чудесата и Престъпление и наказание ? Публикувани са почти по едно и също време - в 1865 и 1866 година, съответно в две далечни една от друга земи: кралство Великобритания и царска Русия. Но докато четях Clair de lune, усещах как думите завихрят познати картини и споделени събития от моя живот (без оглед на национална принадлежност), а синкопираният слог на разказвачката ме тегли през тунела на времето към преживяното от поне три поколения на съдбовния XX век. Който успее да стигне до дъното - в каменоломната, - не го посрещат с чаено парти, а го налагат за ... |
|
Една международна престъпна организация, един старец, един обвинен в изнасилване, един изгубен член на банда, двама влюбени, подали се на течението на живота и един невероятен обир от Хавана до Париж и оттам до Истанбул.... Книгата на Джем Селджен Вината на ябълката поставя под лупа понятия като престъпление и съвест чрез свързаните един с друг разкази, които анализират любовта, страстта и невинността."Може би, наистина не е вина да откъснеш ябълката, това е само един път. Път, който те извежда на друго място. При това, ако непременно трябва да има някой, който да е виновен, предлагам да погледнем ябълката. Че тя ... |
|
Всеки град си има приказки. Както всеки град и Истанбул си има свои. При това такива, каквито повечето от нас не са слушали - приказки на хиляди години... От праисторическите времена до наши дни - 300 хиляди годишната история на Истанбул е разказана от писателката-археолог Мине Сойсал, позната с книгите си за деца и юноши, а Бетъл Сайън я съживява с излюстрациите си. Когато гледаме Историческия полуостров от хълма Чамлъджа и обръщаме поглед към Халич, Галата, Бешикташ, Босфора и поредицата небостъргачи, издигнати в Маслак, трябва да проследим като на филм историята от началото до наши дни - история, чиято сцена е самият ... |
|
Четири дами с особени съдби и способности се събират в хотел Трендафил в Истанбул, за да изпълнят на глед лесна поръчка. Но нищо не е такова, каквото изглежда. На тихия фронт най-яростните стълкновения са вече в Интернет."Четирите чакаха пред всяка врата. Необходимо условие на подчиненост бе точността. Не бяха готови да пренебрегнат дребни изисквания, стараеха се. Детайлите бяха важни за него, приемаха го, искаха да му се харесат, бяха благодарни. Дама Пика проверяваше дали е закопчала достатъчно добре двете малки безопасни игли, залепени за картонената игрална карта за коприната на червената презрамка. Мразеше ... |
|
Колекция Събрано от Таня Николова включва 5 книги - 4 с лирика и роман в стихове. Книги от колекция Събрано: Толкоз. Лирика (42 стр., ISBN 9786197425123, 2020 г.); Магарешки песни. Лирика (42 стр., ISBN 9786197425154, 2020 г.); Еквилибриум. Лирика (88 стр., ISBN 9786197425116, 2020 г.); Калейдоскоп. Гротески (80 стр., ISBN 9786197425031, 2020 г.); Морз. Роман в стихове (132 стр., ISBN 9786197425130, 2020 г.). ... |
|
В Османските потайности. Харемът, Ибрахим Карахасан-Чънар не изневерява на увлекателния си стил, който ни кара да прочитаме книгите му на един дъх. Това, което се е превърнало в запазена марка на автора и което му е спечелило голяма читателска аудитория, е оригиналният му творчески подход - сплав от документален реализъм и изкусно изведен сюжет. Място на "полесражението" в книгата е предимно Истанбул, метрополията на могъщата Османска империя, градът с двойствен морал и стандарти, разпадащи се взаимоотношения и рухнали мечти. Какво всъщност знаем за харема като обществен институт. Истина ли е, че той е мрачна ... |
|
Фюжън рецепти за вкусни ястия и добър живот от Рефика Биргюл. Храната на новия Истанбул ще ви потопи в света на турската кулинария, и по-конкретно на магичния и великолепен град, свързващ буквално и преносно културите на Европа и Азия, на Запада и Ориента. Авторката Рефика Биргюл е известна с практичния си и съвременен поглед върху готварството. Писателка, любима водеща в телевизионния канал 24 Kitchen и коломнистка - нейното име е нарицателно по цял свят за галещи небцето предложения. Големи успехи жъне и в YouTube: каналите Кулинарното училище на Рефика на турски и Кухнята на Рефика на английски имат милиони ... |
|
Изпод разсейващата се мъгла изниква Истанбул с многобройните си багри, крепостни стени, кули и куполи... Червен шал, черно наметало, бръснарницата на Камо Бръснаря, часовникът на господин Шерафет, пистолетът на бай Кюхейлян... Три ката под земята в мъничка килия, докато зъзнат и се гърчат, четирима мъже си разказват истории. Угрижено и през смях... Разделяйки времето в Истанбул не на минало и настояще, а на време под земята и над земята. Бурхан Сьонмез пресъздава град, кръжащ в орбитата на болката и, въпреки всичко, на надеждата. За автора Бурхан Сьонмез е писател с множество награди. Първият му роман - "Север& ... |
|
Книгата е част от поредицата "Анишър" на издателство "Егмонт". ... Не знае кой е баща ѝ, нито каква е историята му. Но ако имаше възможност да разбере повече за миналото си, дори то да е тъжно, дали щеше да иска да узнае? Това е дилемата на нейния живот. Не я познавате и не сте чували за нейното семейство. Но ако научите, че името ѝ е Ася и тя е копелето на Истанбул - ще искате ли да разберете още? Ако знаете, че в този роман драмата между арменци и турци е подправена с цианкалия на чудовищна тайна, ще го прочетете ли? Това е книга за разпилените зърна на нара. Ася Казанджъ живее в ... |
|
В книгата са публикувани избрани стихотворения от големия български поет по случай 80-годишнината от неговото рождение и 50-годишнината от написването на стиховете. "Роден в Истанбул. Тридесетгодишен. Но българин. И жител на Бургас". Христо Фотев ... |
|
За Есма миналото е като ракла, която предпочита да държи заключена на пуст таван, но тя се отваря и при най-лекия повей на вятъра. Изсипва живота ѝ навън - и незначителното, и значимото. От раждането на майка ѝ в кюрдското село на брега на Ефрат, през влагата на апартамента в Истанбул, до лавандуловата улица на Лондон и пясъците на Абу Даби, в които потъва баща ѝ. На дъното на раклата, белязал всички спомени с цвета на кръв, е ножът на страшното убийство. Историята е за престъпление в името на честта. Романът - за ориста да раняваме най-тежко онези, които най-силно обичаме. Това е книга за две сърца и ... |