Учебникът запазва високото равнище на интерактивност от предходния клас. Непрестанният диалог подтиква ученика да изследва типични житейски ситуации, личния си опит или интересни казуси. Заглавията на уроците за нови знания са формулирани като понятия, а заглавията на уроците за упражнения - като въпроси. Всеки урок започва с въвеждаща ситуация и с въпроси за изследване. Изложението е стегнато, ясно и на разбираем за деветокласниците език. Текстът е разделен на малки порции информация чрез подзаглавия и подходящи задачи. Новите понятия са обозначени добре графично и са обяснени точно и разбираемо. В края на урока има ... |
|
Работните листове са разработени като допълнение към учебните ресурси в учебника по философия за 9. клас на "Просвета - София". Те са 15 и са към уроците за нови знания в учебника. Уроците упражнения съдържат достатъчно практически задачи, които са разнообразни и с различна степен на трудност и поради тази причина не се нуждаят от допълнителни ресурси. Предложените в помагалото упражнения са подбрани така, че да допълват и разширяват знанията, уменията и компетентностите на учениците за себепознание и критическо мислене. Те са практически ориентирани, интересни и провокативни. Чрез тях се подпомага разбирането ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
"Този учебник ще разкрие пред вас философското разбиране за света на ценностите. Навярно сте възприемали фрагменти от този свят и сте се отнасяли към тях по различен начин. Възможно е в оценките си да сте били прави или да сте се заблуждавали. Философският поглед ще ви даде възможност да видите света на ценностите като цялостен и структуриран. Философията ще ви предложи да вникнете по-задълбочено в същността на ценностите, но ще ви покаже и пътищата за тяхното постигане. За философията ценностите определят целите на човешкия живот и обобщават неговия смисъл. Тя не пренебрегва и това, че отделният човек ги преживява ... |
|
Учебният материал е представен в достъпна диалогична форма с отделяне на достатъчно време за поставянето и разрешаването на конкретни житейски проблеми от всекидневието на младите хора. Към всяка тема е предвиден час за практически дейности и упражнения - Философски семинар, който предполага интерактивни методи на работа и стимулиране на активността на учениците. Рубриката Морални дилеми провокира споделяне на личен опит при анализ на морална дилема, дискусия и прилагане на усвоените знания от темата за решаването на дилемата. В рубриката И още са зададени разнообразни практически задачи, в които учениците практически ... |
|
"Скъпи ученици, Философията не е обикновен учебен предмет. Тя е търсене на истини за света като цяло. Тя е пътешествие с много посоки и линии. Няма една окончателна философия, защото във всяка посока търсим и намираме отговори според задаваните въпроси: Кои сме ние, откъде идваме, накъде вървим? Какъв е смисълът в такова занимание? Всеки, който поема по този път със своите въпроси, намира богатство от отговори, както откриваме богатствата на света при всяко пътуване. Ползата при нас е, че се научаваме да задаваме правилните въпроси, да търсим във вярната посока и да намираме неща, които сме търсели, и такива, които ... |
|
Учебникът се отличава с ясна и последователно проведена структура на урочните единици, изградена на принципа на рубрики, и достъпен за учениците език и стил, чрез които синтезирано и интересно е представено учебното съдържание. Предложените теми предоставят възможност за среща на учениците с автентични философски текстове. Уроците за практически дейности и упражнения надграждат учебното съдържание, като го допълват, илюстрират и разясняват. Те включват разнообразни задачи, които увличат в диалог, като насърчават младите хора да изградят лична позиция и да изложат наученото и усвоеното. Учебникът е с богат илюстративен ... |
|
Написан от утвърдени специалисти, учебникът представя произведенията от програмата по достъпен и интересен за деветокласниците начин. В неговите 180 страници са поместени целите или всички необходими откъси от изучаваните творби. Уроците са с ясна структура, знанията се овладяват чрез рубриките Работа с текста, Да съпоставим, Да разсъждаваме, Да разговаряме, Думи и образи и Сред книгите. В тях се предлагат варианти за осмисляне на произведенията и се правят много междутекстови и междупредметни връзки. В края на всеки урок Обобщение дава накратко най-важната информация, която учениците трябва да запомнят. Приложените ... |
|
Христоматията по литература за 9. клас: съдържа всички художествени произведения, предвидени в учебната програма; ориентира учениците в сюжета на по-обемните произведения, представени чрез подбрани откъси; съдържа пояснителни бележки към всички текстове, което улеснява тяхното разбиране; включва допълнителни автори и творби, които поставят литературното развитие на изучаваните епохи и направления в по-широк контекст. Христоматията по литература за 9. клас е помагало, изцяло съобразено с учебната програма, в сила от учебната 2024/2025 година. Тя дава възможност на учениците да се докоснат до творчеството на ... |
|
Учебникът е структуриран по теми и подтеми, които са логически свързани и надграждащи. Той се отличава със следните предимства: учебното съдържание е представено по достъпен и интересен за учениците начин; новите понятия и твърдения се въвеждат със задача, текст или кратко резюме, с които се показват интересни и любопитни връзки на математически теми със света и които имат мотивираща роля за активното участие в образователния процес; използвани са различни схеми, таблици и други графични средства за онагледяване, алгоритмизиране и систематизиране на знанията и уменията на учениците; използвани са интересни идеи за ... |
|
"Уважаеми ученици, Предлагаме ви да направим заедно следващата стъпка по пътя към разбирането и познаването на основанията на човешкия живот и човешкото мислене, които философията е постигнала в многовековното си съществуване. Многообразието на човешкия свят е интригуващо, но ориентирането в него изисква да знаем главните посоки към истината, доброто и красивото. За това са ви необходими: компетентности, основани на сигурни знания; практически умения,чието изграждане може да започне рано още в училище; анализ и интерпретация на нова информация - едно от основните умения на съвременния човек. Ето защо в ... |
|
Учебникът е създаден така, че да бъде полезен както при екипната работа в клас, така и в процеса на самоподготовката на учениците. Той съдържа: максимално кратко и ясно поднесена информация по предвидените от учебната програма теми; практически лесно приложими алгоритми за стилистичен анализ; инструкции за успешно участие в диалог и дискусия; модели за създаване на текстове от различни комуникативни сфери в различни жанрове; разнообразни по степен на трудност и по тип задачи, чието решаване гарантира постигането на висока езикова култура; отличен графичен дизайн, подпомагащ възприемането на вложената в учебника ... |
|
"Скъпи ученици, Работната тетрадка по Философия за 9. клас е второ издание на Учебната тетрадка от 2018 г. В това издание са добавени всички задачи и упражнения за писане, попълване и писмено решаване от учебника за 9. клас. Това е вашият дневник, в който ще записвате вашите мнения и позиции, вашите отговори и решения, вашите коментари и анализи по местата, които ще посетим. Дневникът допълва пътеводителя. Работната тетрадка е помагало към учебника по Философия за 9. клас. В допълнение към уроците за дейности, представени в учебника, тук са дадени и разработени текстове за анализ, теми и техники за дискусия, ... |