Сборникът "Човекът в измеренията на времето" е опит да се популяризира изследователската, критическата и журналистическа дейност на Евелина Тодорова, като в него са включени най-ценните и интересни студии, статии и рецензии, както и интервюта с известни личности. Тази книга е интересно четиво както за преподаватели и студенти, така и за широката читателска публика, опит да се възстанови позабравеният жанр литературна критика, както и да се направи мост между българската литературна традиция и европейската. ... |
|
Съставител: Васил Видински. ... Антологията представя за първи път на български език класическите основи на модерната физика и философията на природата. В нея могат да се проследят: теоретичните конфликти, които ще предопределят развитието на науката; сложното преплитане между философия и физика; непрестанните разминавания между идеи и понятия; ролята на бога и свободата наред с експерименталните и математическите методи; както и множество други теми. ... |
|
Четири десетилетия, разказани от камерата. Време / Образ 1983 - 2023 е луксозен фотографски албум на Соня Станкова, който проследява нейния творчески път през последните четиридесет години - от първата ѝ изложба през 1983 г. до най-новите ѝ проекти. Книгата съчетава образи, уловили духа на времето - от социалистическото минало и бурните промени след 1989 г., през артистичния подем на Пловдив като Европейска столица на културата, до философските търсения на цикъла Отражения. Представени са ключови серии като Репортажни портрети в студио, За пространства и хора, които ги няма, Миражи, Лицата на Пловдив, ... |
|
Ставайте, сладки котенца, време е за закуска! Но какво ще закусим? Комплектът от Djeco вече се е погрижил за всичко! Той се състои от фигурки на тостер, купичка, лъжичка, филийки, плодове и филцови листове. Елементите са изработени от текстил, пластмаса и дърво, боядисано с безвредни бои на водна основа. Тостерът има бутон, с който да "препича" филийките", фигурките на филийки имат дупки на спирали, а филцовите листове играят ролята на конфитюри. Плодчетата имат болтчета, с помощта на които да се завинтват за филийките. Комплектът ще развива детското въображение, фина моторика и логическо мислене. ... |
|
Помагалото може да се използва с всички учебници по човекът и природата за 3. клас, одобрени от Министерството на образованието и науката (МОН). Предназначено е за работа в избираемите учебни часове, но може да се използва и за допълнителна работа в часовете за задължителна подготовка и в часовете по самоподготовка. Помагалото осигурява: любопитни факти за природата; нови знания за заобикалящия свят; по-лесно усвояване на знанията чрез различни опити и наблюдения. С него третокласниците придобиват умения за: четене с разбиране и извличане на информация от текст; попълване на таблици, схеми, диаграми; работа ... |
|
С упражненията в помагалото "Обичаме България" четвъртокласниците ще затвърдят и разширят знанията си по човекът и обществото. Ще се запознаят с интересни текстове и ще проверят уменията си да четат с разбиране. Ще изпълняват разнообразни творчески задачи. Ще се научат още по-умело да работят с изображения, карти, схеми, таблици, линия на времето. Ще откриват грешки и пропуски в изречения и текстове, за да развиват своята наблюдателност и досетливост. Ще може да организират в клас вълнуващи състезания и викторини. Ще се забавляват с кръстословици и решетки с думи. В помагалото е предложена ефективна система за ... |
|
Помагалото има подчертано патриотична насоченост. Учебното съдържание е разработено в съответствие с темите от актуалната учебна програма. Предложени са разнообразни подходи за забавно и увлекателно обучение чрез: дидактични игри; състезания и викторини; казуси; кръстословици и решетки от думи; задачи за дешифриране; задачи за откриване на грешки, пропуски, съответствия и др. Включени са любопитни текстове за четене с разбиране. Предоставена е и възможност за работа с географски и исторически карти. Уроците за начален и годишен преговор са предвидени да се проведат под формата на отборни игри с кубчето на ... |
|
Помагалото може да се използва с всички учебници по човекът и природата за 4. клас, одобрени от Министерството на образованието и науката (МОН). Предназначено е за работа в избираемите учебни часове, но може да се използва и за допълнителна работа в часовете за задължителна подготовка и в часовете по самоподготовка. Помагалото осигурява: повече знания за заобикалящия свят; нови и интересни факти за природата; по-добро усвояване на знанията чрез практически задачи, опити. С него четвъртокласниците изграждат умения за: четене с разбиране и извличане на информация от текст, обобщаване на данни и откриване на ... |
|
Помагалото е подходящо допълнение към всички одобрени учебници по човекът и обществото за 4. клас. В него са включени интересни текстове и задачи, които разширяват представите на учениците по основни теми от учебното съдържание и провокират тяхното любопитство. Задачите са разнообразни по своя характер: тестови задачи; задачи за съответствие; задачи за дешифриране; допълване на текст; анализиране на данни и работа с линия на времето; работа с географска карта и исторически документи; ребуси; кръстословици; творчески задачи, проекти и др. Те стимулират въображението, развиват емоционалната интелигентност, ... |
|
Очакване Очите ти са две слънца студени, но имам чувството, че търсят само мене, Когато те ме гледат, се смразявам, Когато ти ме виждаш, се стопявам, А въздухът... ухае на смокиня... За теб съм враг или съм ти любима... В душите ни се галят ветровете. Садиш бодли, а там... пониква цвете. И чезнат покаянията в мрака, за да боготворят едно очакване. Зорница Драгостинова ... |
|
В диска е поместена и аудиокнигата "Животът в картичка. Любовта в картичка". ... |
|
Нашият основен източник, който посредством изумителната си способност на писател и мислител, търсел да обезсмърти творбите на Сократ, бил ученикът му Платон. Платон бил гениална личност, което от своя страна за нас представлява източник на безграничен късмет, но едновременно с това е и нашата беда. Да бъде последовател на Сократ била най-съществената част от живота му и след смъртта на учителя си, той прекарал по-голямата част от оставащото му време, записвайки словата му посредством серия от диалози и разговори. От тях, до нас са достигнали повече от двадесет документа и още два придружаващи писмени източника: ... |