Изложени са три от аксиоматиките на евклидовата геометрия: аксиоматиката на Хилберт, метричната аскиоматика на Каган-Биргхов-Колмогоров и аксиоматиката на Херман Вайл. Доказана е еквивалентността на тези аксиоматики. Основно внимание се обръща на следното. В метричната аксиоматика като първичното се приеме понятието реално число, поради което пълната метрична аксиоматика за реалните числа. Това налага че при доказателство, че от аксиомите на Хелберг следват аксиомите на метричната аксиоматика, да се докаже, че и аксиомите за реалните числа следват от аксиомите на Хелберт, което е направено подробно. ... |
|
Книгата е едновременно учебник и ръководство за упражнения. Теоретичният материал е съпътстван от множество примери, като след всяка глава има богат набор от дидактически задачи. По този начин учебникът може да се използва както за лекции, така и за семинарни и лабораторни упражнения. Общият брой дидактически задачи и примери надхвърля 700. Доц. Юлия Нинова е дългогодишен преподавател по методика на обучението по математика в Софийския университет Св. Климент Охридски. В настоящия учебник е синтезиран опитът ѝ като асистент и впоследствие като лектор по тази учебна дисциплина, основна за подготовката на ... |
|
"Логиката е изкуство, което живее вътре в нас и предхожда всичките ни съзнателни дейности - така, както речта предшества изучаването на граматиката. Тази нейна особеност се превръща в голямо предимство: ние няма да сме принудени да докарваме факти от девет земи като в географията, да правим разкопки като в археологията или да експериментираме като в химията, защото източникът на логическите факти ще бъде винаги с нас: той е нашето съзнание. Ще се възползваме от уникалната възможност да се отклоним от традицията в останалите училищни дисциплини и вместо да излагаме логиката като колекция от открития, трупани от умни ... |
|
Книгата е разделена на две части, първата посветена на института на стопанската непоносимост, а втората - на непреодолимата сила. Двата института се явяват много близки, следват една и съща правна и икономическа логика и това налага разглеждането им в едно съчинение. Те са призвани да намерят онзи баланс между изпълнението, от една страна, и справедливостта, от друга, който да е най-полезен за обществото като цяло. Изследването е насочено към преподавателите във висшите учебни заведения, научната общност, практикуващите юристи, студентите по правни науки, както и към всички онези, които проявяват интерес към материята на ... |
|
Увод в концептуалната математика. ... Погледнете мъжа на корицата - ще видите, че той няма лице. На негово място е поставена геометрична конфигурация, разпадаща се всеки път, щом се опитаме да видим в нея устойчив образ. В това отношение той напомня за един от най-загадъчните персонажи от гръцката митология - Морския старец Протей, за който легендата разказва, че можел да приеме облика на всеки предмет, животно или растение... Ако опитаме да нарисуваме негов портрет, вероятно бихме получили същото: абстрактна структура, изпъкваща в поредица от форми, които поне на пръв поглед нямат нищо общо една с друга. Книгата, която ... |
|
След като изнася цикъл от лекции, посветени на превода, Умберто Еко доразвива записките си в респектираща по своята оригиналност монография. В нея широкоспектърната академична култура на Еко като философ и семиотик се съчетава с диалогичния тон на университетския преподавател и атрактивността на прочутия писател. Безброй конкретни примери от собствените му произведения се редуват с казуси от световната литература, съпоставки между малки и големи езици, диалози на високата и масовата култура, коментари на кинематографични, музикални и живописни интерпретации. Резултатът е един забележителен труд, който разглежда най- ... |
|
Тази книга проследява някои основни преходни подходи и тенденции в съвременни аналогични преводи на Библията на фона на общото развитие на преводознанието и нееднозначната роля на Светото писание в западния свят. Работата е насочена както към специалисти,студенти и аспиранти в сферата на теорията и практиката на превода, културологията, антропологията, историята, социологията и бибеистиката, така и към по-широк кръг хора, които се интересуват от проблемите на превода, от историята на религиите и мястото им в съвременния свят. ... |
|
Алберт Айнщайн (14 март 1879 г. Улм, Германска - 18 април 1955 г. (76 г.) Принстън, Ню Джърси, САЩ) империяе немски физик-теоретик, философ и писател от еврейски произход, работил през голяма част от живота си в Швейцария и Съединените щати. Той е смятан за един от най-влиятелните и известни учени и интелектуалци за всички времена, неговото лице е едно от най-разпознаваните във всички части на земното кълбо, а често е определян и като бащата на съвременната физика. Името на Айнщайн се свързва с популярното уравнение E=mc^{2} за еквивалентност на маса и енергия. През 1921 г. получава Нобелова награда за приноса си към ... |
|
Съдържанието на тази книга следва лекционния курс по алгебра, който се чете във Факултета по математика и информатика на Софийски университет Св. Климент Охридски. Както и курсът по линейна алгебра, този курс води началото си от покойния Кирил Дочев и с течение на времето се оформи в сегашния си вид. В основата на книгата лежат записките на авторите и на техните колеги от катедра Алгебра. ... |
|
Учебникът включва теми от учебната програма по Математика I за специалностите в УНСС. Той следва материала, използван от автора в своите лекции. Изложението е строго, обширно по-обем, като целта е подпомагане на студентите при самостоятелната им подготовка преди изпит. Избягва се подходът "може да се докаже", "лесно може да се прецени", като се следва строгата логическа връзка. ... |
|
Книгата е посветена на съпоставителното изследване на зоонимната фразеология в английския и българския език, тъй като тя представлява ярък елемент в езика на даден народ и отразява в пълна светлина неговия бит, светоглед, култура, природа, ценностна система, както и взаимоотношенията между хората. Акцентът е поставен върху съществуващи езикови стереотипи, основани на образите на животни, като отрязък от концептуалната картина на света и онзи стабилизиращ фактор, който допринася за глуповата идентичност и самобитност. И в двете култури заекът например е символ на страха (scared as s babbit/ страхлив като заек) и ... |
|
Магнитните дроби от Learning Resources са образователен комплект, предназначен да помогне на децата да се запознаят с основите на дробите чрез забавен и интерактивен начин. В комплекта ще намерите магнити под формата на ябълки, които се използват за визуално представяне на дробите, като всяка ябълка е разделена на части, които могат да се отделят и събират, за да покажат различни части от цялото. Този комплект е идеален инструмент за учене на дроби в класната стая или у дома. С помощта на магнитите, децата могат да визуализират дробите, като същевременно развиват математическите си умения. Характеристики: магнитните ... |