Детски градини, ориентирани към децата: демократични ценности в действие с ръководство за учители и специалисти, работещи в сферата на ранното детство, които искат да направят своите програми и практиката си ориентирани в по-голяма степен към децата и семействата, по-включващи и по-демократични. Ръководството е нещо повече от насока за това как да организираме своята занималня или образователна програма. Представеният в ръководството подход Стъпка по стъпка е разработен в резултат на над 25-годишния опит на мрежата от експерти на Международната асоциация Стъпка по стъпка в Европа и Централна Азия и отразява резултатите ... |
|
Под редакцията на проф. Милен Замфиров, д.н.. ... Книгата Приобщаващо образование е първото издание в България, което обединява творческите виждания на над 20 специалисти в областта, свързани с различните аспекти на приобщаващото образование. Използвани са не само авторитетни литературни източници, но и надежден авторски и международно утвърден инструментариум на представените интересни и качествени изследвания. Важно достойнство на изданието е, че то разкрива взаимната връзка в равностранния триъгълник семейство-училище-общество в контекста на приобщаващото образование. Съществен принос е утвърждаването не само на ... |
|
За деца на 5 - 6 годишна възраст. ... Познавателната книжка, която държите, е съставна част от системата "Вики и Ники", предназначена за обучението на деца от 3. подготвителна група в детската градина и в училището. Тя е ориентирана към реализиране на образователната стратегия за занимателно, тематично, поетапно и съобразено с възрастта въвеждане на 5 - 6-годишните деца в света на математиката. В основата на създаването на познавателната книжка стоят заложените в нормативните документи изисквания за обем, разнообразие и сложност на образователното съдържание по математика и субективният опит на децата в тази ... |
|
Превенция на проблемното поведение, тормоза и насилието. ... Изданието включва коментар на нормативната уредба с фокус върху политиките за утвърждаването на позитивна образователна среда чрез противодействие на проблемното поведение, тормоза и насилието. Предложени са примерни документи за документиране на осъществените дейности във връзка с превенцията и интервенцията на тормоза и насилието на ниво институция и на ниво група/клас. Изданието съдържа: систематизирана информация за видовете агресия, тормоз и насилие с оглед обучение на ученици, педагогически специалисти и непедагогически персонал; разработване на ... |
|
Работа с деца с предизвикателно поведение. Д-р Александър Ранев е преподавател в катедра Социална педагогика и социално дело към ФНОИ на СУ Св. Климент Охридски. Научните му интереси са в областта на педагогиката, възпитанието, социалната педагогика, мениджмънта на класа, алтернативните образователни и възпитателни модели и практики. Има дългогодишен практически опит като възпитател в училище за деца с увреден слух, работа с деца с емоционални и поведенчески затруднения, работа с пълнолетни младежи, напуснали социалните услуги за деца, лишени от родителска грижа. Организира и провежда тренинги на родители и ... |
|
Pre/in-service teacher training: British English. ... "The TKT Course CLIL Module" подготвя кандидатите за преподаване на английски език за успешното преминаване на модула CLIL (Content and Language Integrated Learning) от сертификатния изпит TKT (Teaching Knowledge Test). Съставени от опитни експерти в сътрудничество с Cambridge ESOL, материалите в учебника обхващат всички типове задачи от изпитния модул, като представят подробни обяснения с примери и практически упражнения. Книгата акцентира върху важната роля на междупредметните връзки във всички програми по чужд език. Според CLIL метода на обучение ... |
|
Обновеното второ издание на тренировъчния курс за учители и тийчър трейнъри подготвя за сертификатния изпит на Кеймбридж - Teaching Knowledge Test. Книгата обяснява подробно методологията на изпита и осигурява стабилна подготовка. Второто издание включва и три нови примерни теста. ... |
|
Изданието представя огромното многообразие от подходи и модели за успешно справяне с лидерските отговорности и предизвикателства пред всеки специалист в полето на образованието, анализирани през интердисциплинарен дискурс, съчетаващ философски, концептуално-теоретични и приложни измерения. Макар повечето от тях да са създадени за нуждите на училищното образование и да са разпространени най-вече в полето на средното училищно образование, много от техните идеи, принципи, техники са приложими към контекста на всяка учебна група (клас, паралелка, детска група, клуб, школа, проектен екип в обучението и други). Наред с ... |
|
Как да подготвим детето за детска градина. Кратка книга за деца и родители. ... В книгата са включени: терапевтична приказка и игри; насоки за родители; карти за оцветяване с успокояващи стратегии. Книгата Кутийки любов има за цел да помогне на родителите да разберат по-добре характерните страхове на своите деца при постъпването им в детска градина. Да им даде инструменти и идеи, с които те самите да ги подкрепят, така че по-бързо, безпрепятствено и уверено да се приспособят към новата среда. Кутийки любов е замислена в помощ на родителите, но тя би могла да бъде полезна и на педагози, психолози, медицински лица и ... |
|
Един различен поглед към аутизма. Аутизмът не е болест, а различен начин на изява на уникалната ни човешка същност, смята д-р Бари Призант, който вече 50 години работи с хора от аутистичния спектър и техните близки. Терапиите при аутизма обикновено се фокусират върху това да се елиминират определени симптоми като: трудности в социалното общуване, проблеми в комуникацията, сензорни затруднения и натрапчиво поведение. Вместо да контролираме и ограничаваме това поведение обаче, д-р Призант съветва да се фокусираме върху развиването на способностите и уменията на хората от аутистичния спектър. Според него поведението им не ... |
|
В монографията Говорно, езиково и когнитивно развитие при деца с церебрална парализа д-р Бояджиева-Делева представя своите проучвания и споделя опита си в изясняването на картината на комуникативните и когнитивните нарушения при детската церебрална парализа. Трудът е в интердисциплинарна област, която крие редица въпроси, засягащи въздействието на сложната патология на синдрома над езиковото, говорното и познавателното развитие. Представен е подробен преглед на типичното развитие на моториката, езика, говора и когнитивните процеси в ранна и предучилищна възраст. Детайлно са разгледани особеностите в развитието на тези ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Като работодател, директорът има отговорността да следи промените в нормативната уредба, да осигури и гарантира своевременното им прилагане. В подкрепа на директорите на институции предлагаме допълнени и актуализирани за 2024 година примерни документи, свързани с: разработване / актуализиране и обсъждане на стратегия за развитие на училище, приемането от педагогическия съвет и утвърждаването ѝ; варианти на стратегия за развитието на училището; план за действие и финансиране и отчет за изпълнението. Примерни документи (актуализирани и допълнени, както и нови): стратегия за развитие на училище; план за ... |