Прагматичната дидактика е един вариант на системно представяне на практически ориентираната дидактическа теория, в центъра на който е поставена концепция за основните дидактически умения на учителите. С други думи, прагматичната дидактика е теория с практически характер, а не теория, подкрепена с примери или конкретизирана чрез практически съвети, въпреки че в нея могат да присъстват и примери, и съвети. Интегрирането на този вид теория с компетентно разработен апарат за усвояване е в състояние да превърне един университетски учебник по дидактика в съществено средство за получаване на базова дидактическа подготовка от ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Изследването разглежда синтактичните категории подлог, пряко и непряко допълнение в испанския език в контекста на най-новите лингвистични теории. Същевременно се разкрива ролята на метафората в процеса на граматикализация и се извеждат основните диатезни промени и алтернации в испанския език. Така се проследяват на типологично ниво закономерностите в съотношението между синтаксиса, семантиката и прагматиката на изказа. ... |
|
Българската дидактика от началото до средата на XX век в исторически и дидактически дискурс. Проф. дн. Вася Делибалтова е преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет Св. Климент Охридски. Води лекционни курсове по дисциплините Дидактика, Съвременни стратегии и техники на обучение и други. Автор е на над 80 публикации в областта на дидактиката, доцимологията и музейната педагогика. Проф. Емилия Еничарова е преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет Св. Климент Охридски. Основните ѝ публикации са свързани с лекционните курсове История на българското образование и ... |
|
Учебникът е предназначен за студенти - бъдещи учители, и представя основни тематични области в университетското обучение по педагогика, обединени в три глави: Педагогиката като наука, Теоретични основи на възпитанието и Теоретични основи на обучението. Обхванати са ключови теми, свързани с основните педагогически понятия - образование, възпитание и обучение, интерпретирани както в теоретичен план, така и в контекста на съвременната образователна политика и педагогическа практика. В учебника се съдържа информация за преподаването и ученето в процеса на обучение, за възпитанието и развитието на децата в образователна ... |
|
Учебник за студенти във ВУЗ. ... В учебника се анализират съвременните проблеми, свързани с художественото и в частност музикалното развитие и образование на децата в първите седем години. Авторът представя концепция, методология, педагогика и дидактика на музикалното образование, в унисон със световните тенденции за единство на "култура - образование - изкуство". Разкриват се музикално-психологическите особености на децата, теория на музикалното образование, представен е модел на музикално-педагогическа система. Учебникът е предназначен за студенти бакалаври, магистри и докторанти от специалностите Педагогика ... |
|
Книгата е резултат от необходимостта да се повиши качеството на географското образование в средното училище в съответствие с новите реалности и потребности на обществото. Тя има за цел да предложи надежден ресурс/модел за осъществяване на по-ефективно модерно географско образование за успешна адаптация и реализация на младите хора, за учене през целия живот. Монографията е насочена към интересуващите се от актуалната проблематика на географското образование и дидактиката на географията: студенти, специализанти, докторанти, учители и други. Предложено е ново схващане за методите на обучение в теоретичен и практико- ... |
|
Дистанционно и електронно обучение."Надяваме се, че представената от нас информация ще послужи за ориентир на преподавателите и студентите в теоретичните и практико-приложните аспекти на съвременното образование както в традиционната, така и в дистанционната и електронната форми на неговото приложение." Маринела Грудева, Иван Мерджанов Учебникът е втора част от поредицата Теория и методика на образователния процес на издателство МУ Проф. Д-р Параскев Стоянов. ... |
|
Пътят на промяната. ... Една история за Страха, Вярата, Надеждата и Любовта... Една история с щастлив край. Твоческият подход в нашата книга е необичаен. Той е смесица от информативна дидактика на важни знания за здравето на човека, малко публицистика и откровен роман за предизвикателството "диагноза рак", което изживяхме и продължаваме да изживяваме с нашата житейска Мисия в помощ на хората, наречена "Удоволствието да бъдем здрави! Бъди промяната!". Написахме книгата откровено, на обикновен разбираем език, който не съдържа завоалирани научни понятия, които само пречат на хората да виждат Истината за ... |
|
Педагогически, психологически и нравствени проблеми на музиката. ... "Истинската музика се превръща в изкуство само тогава, когато музикалната мисъл премине не само през ума, но и през сърцето на композитора. Тази книга не е предназначена за знаещите, а за незнаещите или малко знаещите за музиката, които обаче я обичат и искат да научат нещо повече за нея." Димитър Киров В настоящото просторно изложение Димитър Киров показва психологизма и нравствеността, сложните взаимоотношения в социалната музикална среда, както и познавателната и педагогическа роля на музиката. Със своята литературно-музикална ерудиция ... |
|
Настоящото свое произведение Пенчо Пенев определя като сбор на късчета от работилницата на живота, основани на бележки и записки от преживяното, прочетеното и премисленото от последните години. Тематичният диапазон на книгата е много широк: философски и естетически етюди, размисли върху важни исторически събития и тяхното отражение в днешния живот на българите, анализ на парадоксални явления и диспропорции, мисли, свързани с големите предизвикателства на високо технологичния 21 -ви век. Една от главите е озаглавена Записки по българското правосъдие и проследява хронологията по темата от 1991 г. до днес. Всичко това е ... |
|
"Проблемът, който авторката изследва в представената книга, е актуален и значим за съвременното обучение по немски език в България. Предложеният монографичен труд се отличава с много стегната и логична структура. Обемът на включените в библиографията заглавия е впечатляващ и доказва осведомеността на авторката по разработвания проблем. Като всяко методическо изследване и това стъпва върху теоретични схващания на базисни на методиката науки - лингвистика, психология, дидактика. Разглеждат се схващанията за текста като обект на изследване в текстовата лингвистика. Обект на анализ са и психологическите особености на ... |
|
Цикъл от шест лекции изнесени в Дорнах от 9 до 17 август 1919 г. След края на Първата световна война, 1914 - 1918 г., Рудолф Щайнер за пръв път има възможност да пътува до Германия, където в Щутгарт говори пред фабрични работници за троичния социален организъм. По същото време изнася други дванадесет лекции върху педагогиката, Духовно-научно разглеждане на социалните и педагогическите въпроси, Събрани съчинения 192. Същата тема той обсъжда и в предлаганите шест лекции. Веднага след това Рудолф Щайнер се завръща в Щутгарт и от 21 август 1919 г. изнася лекционния цикъл Общото човекознание като основа на педагогиката, ... |