Сплескването на капките е едната от двете истории за деца, които влизат в сборника Истории за кронопи и фами."Вали непрекъснато, навън като плътна сива завеса, тук на балкона със съсирени и твърди капчища, които правят "пляс" като шамари и се сплескват една след друга, ама че досада." Хулио Кортасар Илюстрации: Ясен Григоров. Книжката е част от поредицата Детски шедьоври от велики писатели на издателство Лист. ... |
|
"Аз съм мечокът от тръбите в дома, изкачвам се по тръбите в часовете на тишина, тръбите за топлата вода, за парното, за вентилацията, минавам по тръбите от апартамент в апартамент и съм мечокът, който върви по тръбите." Хулио Кортасар Илюстрации: Ясен Григоров. Книжката е част от поредицата Детски шедьоври от велики писатели на издателство Лист. ... |
|
В сборника "Тайните оръжия" влизат пет прочути истории на великия аржентинец: "Преследвачът" - новелата, посветена на Чарли Паркър (екранизирана от Осиас Виленский, 1965), "Лигите на дявола" - разказът, вдъхновил Микеланджело Антониони за известния му филм "Фотоувеличение" (1966), "Писма от мама" (екранизирана от Мануел Антин под названието "Нечетно число", 1962), "Добрите услуги" и "Тайните оръжия". Хулио Кортасар (1914-1984) е сред плеядата латиноамериканци, оставили своя отпечатък върху цялата световна литература на ХХ век. ... |
|
Пътниците, които се качват на Малкълм, за да се отдадат на удоволствието от трансокеанския круиз (печалба от Лотарията), попадат в мистерия, която прилича и на алегория, и на колосален абсурд. Илюзията за подстъп към предишен живот, естествена по време на пътешествие, подтиква тази група мъже и жени да се впуснат в разплитане на загадката и да се опознаят взаимно. И го правят с ентусиазма, присъщ на играта, със свободата и риска, които само Кортасар може да предостави на героите си. Един незабравим роман. Хулио Кортасар (1914 - 1984) е сред плеядата латиноамериканци, оставили своя отпечатък върху цялата световна ... |
|
В краткия си живот Борис Виан (1920-1959) е бил инженер и изобретател, музикант, автор на песни и певец, сценарист, драматург и актьор, поет, преводач и романист. Лиризъм и хумор, сюрреализъм и абсурдизъм се съчетават в неговите творби, които взривяват действителността и я преизграждат - фантасмагорична, гротескна, понякога жестока, понякога комична, често и двете."Виан бе канонизиран от цяло поколение на младежи бунтари. Неговата представа за потъпканата чистота се съчетава с хапливия хумор на Жак Превер и Йонеско." Newsweek "Името на Борис Виан се нарежда сред най-значителните и най-знаменателните във ... |
|
Пригответе се за едно истинско литературно приключение. В този сборник ще прочетете трийсет и един необикновени разказа, всеки от които ще ви изненада или порази. Някъде ще ви се струва, че ей сега ще отгатнете какво ще се случи и ще сгрешите, а другаде финалът ще идва като шок. Представени са британски, американски, френски, руски и др. писатели - класици, модернисти и Нобелови лауреати. Ще прочетете творби в различни жанрове: класически разкази, хорър, съспенс, фантастика, приключения, престъпления и загадки, но навсякъде накрая ще ви очаква неочакваното и стъписващият обрат. "Късият разказ е нещо съвсем различно - ... |
|
Една жена се бори със самотата, като решава кръстословици. Заможно семейство научава, че синът им се е сприятелил със сина на наркобос. Мъж, страдащ от импотентност, отива при странен уролог. Друг вижда как спокойният му живот на градинар коренно се преобръща. Цяло село в Гватемала е погубено от армейска част, поканена на барбекю... Разказите в Падаше се в неделя засягат четири основни теми: семейството и любовта, паметта (индивидуална и колективна), смъртта и ежедневието. Тук са събрани основните аспекти от прозата на автора, считан за един от видните творци в този жанр на испански език: хуморът, предпочитанието му към ... |
|
"Разказите в този сборник разбиват предразсъдъците, познатите теории, предопределеността, която приковава героите към дадено място или дадена епоха. Това са темите на Биой, винаги едни и същи, винаги различно разказани. Прочитът на тези разкази, въпреки присъствието на фантастичното, въпреки честата ирония и тънкия хумор, винаги отвежда към дълбокото проникване в душевността на героите - противоречива и предсказуема, в която духът и материята са във вечно единоборство. И трябва да се съгласим с мексиканския Нобелов лауреат за литература за 1990 г. Октавио Пас, който обобщава, че Биой ни отвежда към метафизическите ... |
|
Новата ярка звезда на латиноамериканската проза Саманта Швеблин (р. 1978) е усвоила добре уроците на своите славни предшественици Маркес, Борхес, Кортасар. "Отрова" започва като традиционен трилър с мистични елементи, но аржентинските корени на авторката бързо избиват на повърхността и измамно ясният линеен сюжет обраства с буйните клони на магическия реализъм и на екохоръра. Швеблин внася в повествованието напрежение, съспенс, на които би завидял и Лъвкрафт, и показва човешката памет не просто като капан, а като изоставена къща с прилични на лабиринти коридори, където се стрелкат и подрънкват с окови ... |
|
"През 1965-а излиза "Три тъжни тигъра"... същата година Гилермо Кабрера Инфанте напуска Острова и бившите бунтовници не позволяват да тури нога там. По тая причина творчеството му остава извън преведените у нас страници: той е отстъпник, отцепник, изменник, "червей" според Фиделовата особено ласкава понятийност. Затуй Кабрера Инфанте не застава овреме там, където по художественост е неговото място: редом с Борхес, Маркес, Рулфо, Астуриас, Кортасар, Лесама, Онети, Льоса, Карпентиер, Сабато, Фуентес, Роа Бастос. И българският превод на "Три тъжни тигъра" въздава една твърде окъсняла ... |
|
Заглавието Кинкон е разговорна, просторечна версия на името на легендарната филмова горила Кинг Конг, на която е оприличен главният герой - има реален прототип от родното място на писателя, град Генерал Белграно в провинция Буенос Айрес. Това обаче съвсем не означава, че връзката на творбата с реализма е проста и еднозначна. Кинкон е сложен, богат, полифоничен роман, който не само позволява, но и изисква много прочити. Ироничен и разтърсващо трагичен поглед към традиционната дилема в латиноамериканската литература цивилизация-варварство, Въпросът за другия, в чиято светлина Цветан Тодоров вижда Завладяването на ... |
|
Тя е лошото момиче - бунтарка, авантюристка, прагматична. Той е доброто момче - в плен на наивната си, саможертвена, обречена любов към нея. Съдбите им се срещат и разминават във вихъра на странна, луда любовна история, която продължава повече от четири десетилетия и отвежда читателя в Париж, Лондон, Токио, Мадрид. А неин ярък фон са емблематични събития и процеси от втората половина на XX в. - революционните движения в Латинска Америка и младежките бунтове в Европа, бохемският живот на Лондон от 60 -те години и икономическото чудо на Япония, рокендролът и СПИН-ът, френският постструктурализъм и руското дисидентство. ... |