Вторият том от Словата на преподобни Паисий е посветен на духовното пробуждане на човешката душа и първите ѝ стъпки към вкусването на живота в Христа. Според Стареца властващото навсякъде около нас равнодушие и безотговорност трябва да се посрещат чрез поправяне на себе си, изповядване на вярата си и молитва. "Не казвам да вземем в ръце плакати, но да издигаме ръцете си към Бога", казва той. Във втората част на книгата Старецът, без да налага ограниченията на някакви конкретни подвизи, разпалва ревността към духовна работа. Оттук нататък остава всеки да се бори според силите си и според любочестието си, ... |
|
Този втори том от поредицата "С перо и слово" на Триадицкий епископ Фотий предлага на православния български читател избрани проповеди от периода 2005 - 2006 година. Проповедите са подредени според годишния богослужебен кръг, в тях пулсира богослужебният живот на Църквата. В същото време те са неотделими и от духовния живот на паството, обгрижвано от епископ Фотий. В тях звучи гласът на добрия пастир, който сам следва стъпките на Христа и зове овците си по име. Той не говори с шаблонни думи за покаянието и смирението изобщо, а предлага лекарства за немощите и недъзите на своето словесно стадо, които добре ... |
|
Най-големия издателски проект в България ... Речникът се издава съвместно с Българската академия на науките и включва цялото словесно богатство на българския език от Петър Берон до днес. Затова мнозина го наричат "Българския Оксфорд". ... |
|
"Проектът Под езика свързва нишките на два типа комуникация - писмено-абстрактен и изобразително-конкретен. Типографският маниер, при който кирилските и латински букви се превръщат в пиктограми огъва линията на времето и я затваря в непрекъсната окръжност. Той е пресечна точка на две различни гледни точки към предметния свят, на два начина на интерпретирането му. Експонатите от тази разширяваща се колекция заемат междинно място между две епохи в писмената традиция - между буквите, които ползваме да пишем, и изображенията, които можем да четем. За мен важността на този проект е в кротката провокация и поканата към ... |
|
Четене с разбиране. Този учебник е за ученици от средните и гимназиалните училища и има за цел да подобри уменията за четене с разбиране и да обогати речниковия запас на учащите. Предоставена е възможност за упражняване на лексиката и за подобряване на уменията за общуване на корейски език. В учебника са включени диалози, свързани с темата на всеки урок. За да се мотивират допълнително учащите се, са добавени текстове не само за корейската, но и за българската култура. По този начин, учащите ще могат да сравняват културите и на двете страни. ... |
|
Изданието Културна антропология -том 2: Слово, обред, обичай продължава разсъжденията, предложени в първия том, като основният фокус е поставен върху словесността и ритуалността за конструирането на общност. В отделните глави се обсъждат митологията, социалните взаимодействия и вътрешните взаимовръзки между ритуала, словото и производството, изграждащи принципите на колективната култура на българите. Фигурата на Другия и представите за своята общност са анализирани през най-значимите фолклорни текстове. Николай Папучиев e професор във Факултета по славянски филологии на СУ Св. Климент Охридски. Чете лекции по ... |
|
В старобългарски превод. Двуезично издание. ... От златния четвърти век на гръцката патристика през златния десети век на старобългарската книжнина до нас достига Христологията на св. Атанасий Александрийски, отразена във "Второто слово против арианите", преведено от Константин Преславски. В научно обръщение е въведен за първи път транскрибираният текст на Второто слово по Новгородски ръкопис от двадесети век. Езиковите особености на този най-архаичен познат препис отразяват различни по-ранни диалектни черти при странстването на текста от Преслав през Константинопол до Новгород. Проведената редакция с цел ... |
|
Настоящият учебник е предназначен за студенти във висши училища с езиков или друг хуманитарен профил, които започват изучаването на суахили от нулево ниво. Предлаганата авторова методика на представяне на езиковия материал позволява ползването на учебника и за самостоятелно изучаване на езика. Основната цел на учебника е студентите правилно и свободно да говорят на суахили в обема на взетия лексикален и граматичен материал. С цел да се ускори процесът на навлизане в разговорен дискурс, последователността на подаване на граматичния материал е променена. Използваният тук асоциативно-асимилативен метод позволява на ... |
|
Втората част на учебника "Основи на японския език" е предназначена за всички, които желаят да се подготвят за трето ниво (N3 по новата класификация) на изпита за владеене на японски език. Усвояването на учебния материал, включен в тази книга, е гаранция за успешното полагане на изпита. Книгата ще бъде полезна и за читателите, които няма да се явяват на изпит, но искат да разширят познанията си за японския език. Братислав Иванов е завършил японистика в Московския държавен университет, специализирал е в Япония. През 2009 г. е удостоен с високата чест да е носител на най-стария японски орден – Ордена на ... |
|
Комплектът от 67 карти на знанието ще помогне на детето да подобри своите знания по български език, да пише грамотно и да се представя добре в училище, без да прекарва часове в учене, без досада и претоварване. Той е предназначен за ученици от 2. клас до 5. клас. Комплектът съдържа занимания в следните направления: съществителни имена, видове и членуване; прилагателни имена, степенуване и членуване; глаголи; лице и число на глагола; времена; числителни имена, членуване и употреба; лични местоимения; еднозначни и многозначни думи; синоними и антоними; пряко и преносно значение на думите. Картите са с ... |
|
Тестови задачи, интерпретативни съчинения и есета. Помагалото е създадено за нуждите на гимназистите, които ще се явяват на държавен зрелостен изпит в края на 12. клас. Включените задачи и текстове в него са изцяло съобразени със заложените компетентности в учебно-изпитната програма за матура на МОН. Задачите и съчиненията в двете части на помагалото са така разпределени, че да може да се ползват поетапно в подготовката в 11. клас и в 12. клас. Заложени са всички предвидени от учебно-изпитната програма типове задачи - с избираем, с кратък свободен, с разширен свободен отговор, както и задачи за създаване на текст, ... |
|
Граматическият материал във втората част на книгата "Да научим сами японски език" е съобразен с изискванията за ниво N4 на изпита за владеене на японски език (JLPT). Значителна част от текстовете са в диалогична форма, което дава възможност по-добре да се почувства звученето на живата японска реч. След основната част на книгата са включени шестнайсет кратки текста за преговор на преминатия материал. Братислав Иванов е български японист, автор на трудове по лингвистика и културология, и преводач от японски език. Завършва специалността Японски език и литература в Московския държавен университет и специализира в ... |