Легенда за свети Герард. ... Способна ли е вярата да промени човек? Доколко значима е такава промяна? Възможно ли е заедно със старото име да изчезне и предишната личност? Какво изобщо означава името, и какво - думата "аз"? Средновековна мистерия, в която житието на един светец се ражда на цената на убийства, чудеса, интриги! Ева Банки е родена през 1966 г. в Надканижа, преподава световна литература и творческо писане в Будапещенския университет "Лоранд Йотвьош" и Реформаторския университет "Гашпар Кароли". До 35-годишна възраст публикува само стихове. През 2004 г. излиза първият й роман & ... |
|
Книгата Българското Везмо и Изтокът: Същност и Контекст e опит на издателство Хистореон да актуализира едно от най-забележителните научни и творчески постижения в областта на История на Изкуството в Българската Историография и Етнография. Това изследване е част (VII) от докторска теза на Д-р Тачо Танев в Хумболтовия Университет в Берлин. Тази теза е публикувана в Праисторически Годишник на Германия от един от научните му ръководители - Херман Кун, преди Танев да завърши доктората си - нещо забележително! За съжаление, тази публикация след войната е иззета от Източно-Германската Щази. През 1943 г. по изрично нареждане ... |
|
Двуезично издание - на български и английски език. ... Повече от 300 традиционни български шевици в едно изключително издание. Везбата е писменост от конци. Всяка шевица е история. Всяка везана риза - не просто дреха, а израз на душата, огледало и закрилник за онзи, който я носи. Здравка Димитрова години наред търси и събира шевиците от този сборник. А после ги извезва отново - с много труд и много любов, за да съхрани красотата и да запази миналото живо. Визуално въздействаща, богата на история и традиции, "Български шевици от русенски регион" е книга, която ни свързва с корените и ни зарежда с надежда за ... |
|
Луксозно двуезично издание на български и английски език. ... Албум с репродукции на Милко Божков. В албума са включени текстове на изкуствоведите Елица Терзиева, Румен Серафимов и Красимир Илиев , както и на Борис Христов , Милко Божков и Методий Петриков. Подборът на картините проследява хронологично развитието на художника от ученическите му години в Художествената гимназия - София, през Националната художествена академия и последвалите ги изключително продуктивни периоди на ателиетата в енигматичната фабрика Вулкан, творческото ателие в Париж през 1982 г. и ателието в с. Стефан Стамболово, където Милко Божков твори ... |
|
Настоящето издание показва красотата и магията на българската народна носия. Впуснете се в едно вълнуващо етноложко приключение, което ще ви пренесе през вековете и носиите характерни за периодите и местностите. Българското традиционно облекло е свързано дълбоко с народния живот, с неговите социални и духовни прояви. Многообразието от народни носии, неговото орнаментално богатство и неповторимия колорит от багри съхранили се и до днес, разкриват големите творчески възможности и естетически виждания на българина. ... |
|
Сборникът с изследвания въвежда читателя в многовековното времепространство на българското слово — от "Златния век" на цар Симеон Велики с неговата златовезна реторика до отгласите на същия художествен език в поезията на Христо Ботев и Пейо К. Яворов. Споделени са резултати от продължителни издирвания на нови ръкописни, текстологически източници, които позволяват да се решават значителни въпроси от българистиката, балканистиката и славистиката. За първи път се предлага защитена с доказателства теза за първообраза на Симеоновия "Златоструй", който е само от 45 слова. Редица статии разкриват ... |
|
Защо "Химикал, шоколад и две рупии"? Индия е страна, която безмилостно подлага всекиго на ежедневни изпитания. Изпитания, които могат да изкарат наяве най-съкровените мисли и чувства, да предизвикат стаения надълбоко гняв, да събудят плахата радост, да те накарат да усетиш безгранична свобода. Често чуваме и повтаряме, че Индия е страна на контрастите: на богатството и бедността, на красотата и мизерията, на дълбоката религиозност и псевдо духовност. Истината е, че черно-бялото не може да отрази парадоксалното в същността на индийската култура. Индия е разнолика, разноцветна, разнообразна, разноезична, ... |