Прагматичната дидактика е един вариант на системно представяне на практически ориентираната дидактическа теория, в центъра на който е поставена концепция за основните дидактически умения на учителите. С други думи, прагматичната дидактика е теория с практически характер, а не теория, подкрепена с примери или конкретизирана чрез практически съвети, въпреки че в нея могат да присъстват и примери, и съвети. Интегрирането на този вид теория с компетентно разработен апарат за усвояване е в състояние да превърне един университетски учебник по дидактика в съществено средство за получаване на базова дидактическа подготовка от ... |
|
Учебникът е предназначен за студенти - бъдещи учители, и представя основни тематични области в университетското обучение по педагогика, обединени в три глави: Педагогиката като наука, Теоретични основи на възпитанието и Теоретични основи на обучението. Обхванати са ключови теми, свързани с основните педагогически понятия - образование, възпитание и обучение, интерпретирани както в теоретичен план, така и в контекста на съвременната образователна политика и педагогическа практика. В учебника се съдържа информация за преподаването и ученето в процеса на обучение, за възпитанието и развитието на децата в образователна ... |
|
Невродидактиката е съвременна наука, която систематично анализира най-новите изследвания на неврологичните науки и предимно на невробиологията, като по този начин допринася за развитието на общата дидактика в теоретичен и практически план. Тя интерпретира последните открития за функциите на човешкия мозък и създава дидактико-педагогически концепции за по-ефективен процес на преподаване и учене. Невродидактиката лежи в основата на концепцията за многоезичие и нейното приложение в обучението дава възможност за по-голяма резултатност в процеса на изучаване на езици. Книгата е предназначена за: учители и преподаватели; ... |
|
Българската дидактика от началото до средата на XX век в исторически и дидактически дискурс. Проф. дн. Вася Делибалтова е преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет Св. Климент Охридски. Води лекционни курсове по дисциплините Дидактика, Съвременни стратегии и техники на обучение и други. Автор е на над 80 публикации в областта на дидактиката, доцимологията и музейната педагогика. Проф. Емилия Еничарова е преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет Св. Климент Охридски. Основните ѝ публикации са свързани с лекционните курсове История на българското образование и ... |
|
Учебник за студенти във ВУЗ. ... В учебника се анализират съвременните проблеми, свързани с художественото и в частност музикалното развитие и образование на децата в първите седем години. Авторът представя концепция, методология, педагогика и дидактика на музикалното образование, в унисон със световните тенденции за единство на "култура - образование - изкуство". Разкриват се музикално-психологическите особености на децата, теория на музикалното образование, представен е модел на музикално-педагогическа система. Учебникът е предназначен за студенти бакалаври, магистри и докторанти от специалностите Педагогика ... |
|
Книгата е резултат от необходимостта да се повиши качеството на географското образование в средното училище в съответствие с новите реалности и потребности на обществото. Тя има за цел да предложи надежден ресурс/модел за осъществяване на по-ефективно модерно географско образование за успешна адаптация и реализация на младите хора, за учене през целия живот. Монографията е насочена към интересуващите се от актуалната проблематика на географското образование и дидактиката на географията: студенти, специализанти, докторанти, учители и други. Предложено е ново схващане за методите на обучение в теоретичен и практико- ... |
|
Педагогически, психологически и нравствени проблеми на музиката. ... "Истинската музика се превръща в изкуство само тогава, когато музикалната мисъл премине не само през ума, но и през сърцето на композитора. Тази книга не е предназначена за знаещите, а за незнаещите или малко знаещите за музиката, които обаче я обичат и искат да научат нещо повече за нея." Димитър Киров В настоящото просторно изложение Димитър Киров показва психологизма и нравствеността, сложните взаимоотношения в социалната музикална среда, както и познавателната и педагогическа роля на музиката. Със своята литературно-музикална ерудиция ... |
|
В книгата ще откриете: правоохранителна дейност; социална мисия; професионална етика; граждански контрол. Георги Георгиев е роден на 10.01.1974 г. в гр. Свищов, женен, с четири деца. От 1995 до 2015 г. работи в системата на МВР, като е преминал през длъжностите от младши полицейски инспектор в група Териториална полиция до началник-група Охрана на обществения ред в РУ. Доктор е по Теория на възпитанието и дидактика, главен асистент е по социална педагогика (работа с деца с асоциално поведение) в катедра Педагогика при ВТУ Св. св. Кирил и Методий. ... |
|
Тематичният сборник обхваща статии, посветени на проблемите на приложното езикознание, на особеностите на различните типове специализиран текст, на въпросите на специализирания превод, на отделни аспекти на методиката и дидактиката на преподаване на специализирани текстове и на междукултурната комуникация. В сборника участват 17 души от Катедрата по западни езици, които преподават специализиран английски, немски, френски и испански език в различните факултети на Софийския университет. Целта на настоящия проект е да се постигнат нови стандарти в специализираното чуждоезиково обучение въз основа на едно по-задълбочено ... |
|
Съюзът на германистите в България провежда научни конференции на всеки две години, в който се засягат актуални въпроси, засягащи германистиката. Настоящото издание "Germanistik in Bulgarien - band 1" е първият том от сборник с материалите от конференция на тема "Акценти в българската германистика на 21 в.", проведена на 30.10. - 01.11.2014 г. в София, България. В изданието са публикувани научни доклади, разделени в 4 секции: "Лингвистика" - с ръководител проф. д.ф.н. Мария Грозева от НБУ; "Литература и медии" - ръководена от проф. д-р Николина Бурнева от ВТУ; "Преводознание& ... |
|
Цикъл от шест лекции изнесени в Дорнах от 9 до 17 август 1919 г. След края на Първата световна война, 1914 - 1918 г., Рудолф Щайнер за пръв път има възможност да пътува до Германия, където в Щутгарт говори пред фабрични работници за троичния социален организъм. По същото време изнася други дванадесет лекции върху педагогиката, Духовно-научно разглеждане на социалните и педагогическите въпроси, Събрани съчинения 192. Същата тема той обсъжда и в предлаганите шест лекции. Веднага след това Рудолф Щайнер се завръща в Щутгарт и от 21 август 1919 г. изнася лекционния цикъл Общото човекознание като основа на педагогиката, ... |
|
Настоящото свое произведение Пенчо Пенев определя като сбор на късчета от работилницата на живота, основани на бележки и записки от преживяното, прочетеното и премисленото от последните години. Тематичният диапазон на книгата е много широк: философски и естетически етюди, размисли върху важни исторически събития и тяхното отражение в днешния живот на българите, анализ на парадоксални явления и диспропорции, мисли, свързани с големите предизвикателства на високо технологичния 21 -ви век. Една от главите е озаглавена Записки по българското правосъдие и проследява хронологията по темата от 1991 г. до днес. Всичко това е ... |