Учебните пособия Да свирим на китара - част 1 и Да свирим на китара - част 2 ще ви въведат плавно и неусетно в неповторимия свят на китарата - най-универсалният и един от най-популярните музикални инструменти. Съдържателният и прецизно подбран материал способства за изграждането на стабилни изпълнителски навици и за създаване на добър музикален вкус. Помагалото е част от поредицата Да свирим на китара . ... |
|
Книгата съдържа колекция от пиеси за две китари. ... |
|
Произведението е част от поредицата Колекция пиеси за соло китара на Пламен Петров . ... |
|
Произведението е за две китари и е част от поредицата Guitar Series на издателство BalkaNota . ... |
|
Учебното табло "Музикални инструменти. Симфоничен оркестър" е ламинирано, с лайсни и въже за закачане и е с размери 97 x 72.2 cm. То е разграфено на две части. На първата част са представени следните музикални инструменти: пиколо; флейта; кларинет; обой; английски рог; фагот; контра фагот; валдхорна; корнет; тромпет; тромбон; саксофон; туба; пиано; ксилофон; тимпани; чинели; барабан; голям барабан; кастанети; триангъл; дайре; акордеон; арфа; контрабас; вилончело; виола; цигулка; електрическа китара; китара; мандолина; тамбура; кавал; тъпан; гайда. На втората част са ... |
|
Транскрипция за две китари - Милена Вълчева и Валентин Вълчев. ... Три сонати за две китари от Антонио Солер, Канталос и Матео Албенис. Антонио Солер (1729), Канталос (1760) и Матео Албениз (1755) са испански композитори, творили през епохата на късния барок и ранната класическа музика. Сонатите са част от поредицата Guitar Series на издателство BalkaNota . ... |
|
Двуезични издания на български и английски език. ... "Да свирим на гъдулка" - част 1 "Да свирим на гъдулка" - част 1 е учебно помагало, предназначено за начинаещи. Представено е в две части - теоретична и практико-приложна. В теоретичната част са разгледани въпроси, свързани с: устройство на гъдулката и промени, настъпили по пътя на нейната еволюция; обслужване на гъдулката - настройка, струни, колофони, ключове, тунери и др.; нова схема за настройка на подгласните струни; постановка при гъдулковото свирене; психолого-педагогически фактори, оказващи влияние при заниманията с гъдулка; индивидуален ... |
|
Габриела слиза на Северната гара в Брюксел с малко багаж, китарата на Нико и една черна котка. Но храброто ѝ пътуване, изпълнено с неочаквани срещи и странни премеждия, едва сега започва. Животът в крайните квартали на София, Брюксел и Париж може да е удивително еднакъв. Защото най-трудно навсякъде е това, което Габриела единствено търси: да бъде отново щастлива..."Родена съм в годините на социализма. Половината си живот съм прекарала в България, другата - в чужбина. И още не знам коя от двете части е по-добрата. Живяла съм в четири държави, говоря пет езика, сменяла съм работа и жилище десетки пъти. Вярвам, че ... |
|
"Написах Ариозо за две мандолини и мандола, докато бях китарист в мандолинен квартет Сезони. Тази формация беше едно от големите предизвикателства в работата ми не само като изпълнител, но и като композитор. Специфичните проблеми, които поставиха пред мен тези малки, но с големи възможности инструменти, ме накараха да направя редица преработки на произведения от различни епохи. Разбира се, създадох и няколко оригинални творби. Една от тях е Ариозо. Първата версия на тази пиеса бе за две мандолини и мандола. След това написах вариант за цигулка, флейта и китара , който внесе още темброви багри. Аз лично съм ... |
|
През последните години соловата музика за китара на Росен Балкански заслужено получава все по-голяма популярност и е все по-често изпълнявана на концертните сцени у нас и в чужбина. Но в неговото творчество китарата присъства не само като солов инструмент, но и като инструмент, участващ в различни камерни формации. В резултат изпод перото му са излезли много стойностни творби както от гледна точка на умелото съчетаване на инструментите, така и като оригиналност на тематичния материал. Двете пиеси за китара и струнен оркестър са с имена Песен и Ръченица. Изданието съдържа щимове за китара и пиано. То е част от колекцията ... |
|
"Прелюд е непрекъснато течаща музика, в която ритмичната пулсация и мелодичните модели запазват своята цялост до края. Пиесата се развива в няколко динамични вълни, които постепенно я отвеждат до мощна кулминация. Там музиката се трансформира в имитация на камбанен звън. След това бавно и спокойно звукът се разтваря в тишината. Прелюд е пиеса, представляваща равностоен диалог между двата инструмента. Нейната завършеност позволява самостоятелното ѝ изпълнение в концертна програма, а също така тя би могла много успешно да се съчетае със Скерцо за китара и пиано ." Росен Балкански Изданието включва щим за ... |
|
В световната музикална литература са много малко произведенията за цигулка и китара като дует. Част от тях, за съжаление, вече са забравени. Но до днес се изпълняват пиесите на Паганини и Джулиани. Затова и музикантите, които са привлечени от интересното съчетание на двата струнни инструмента, са принудени да свирят транскрипции предимно на творби за цигулка и пиано. Такъв е и подходът на цигуларя Йохен Бруш и китариста Фин Свит. Йохен Бруш (Германия) е музикант с разностранна професионална дейност. Наред с концертната си кариера, той развива и активна педагогическа и просветителска дейност. Организира серии от концерти, ... |