Изкуството оригами е известно от край време. То идва от Япония и в буквален превод означава прегъвам хартия. Творческият комплект на "Fridolin" представлява точно това – прегъвате хартии, като от сгънатите листа получавате различни фигури. Комплектът съдържа всичко необходимо за направата им, а именно 20 декорирани картона с приблизителен размер 15 x 15 cm и книжка "стъпка по стъпка". Картоните имат разнообразни цветни принтове на тема "Музика". В креативното занимание могат да вземат участие няколко деца, а в началото дори и родителите. Материалите за създаване на оригами са много и има ... |
|
Общ окултен клас: година II (1922 – 1923) - том 2. ... "Всички движения в нас трябва да бъдат музикални. Движенията вървят по известни закони, както и тоновете вървят по известни закони. И често, дето ние парализираме волята си, то е, защото ние не правим правилни движения. Всяко движение на очите, на ръцете ни, във всичките наши пози, трябва да бъде съвършено естествено. И към туй трябва да се стремим. Може ли да постигнем тия естествени движения, гласът ни ще бъде естествен и от невидимия свят ще почнат да ни преподават. Само тогава от невидимия, от Божествения свят, ще може да разберете онази висша наука, за която ... |
|
Поетичният сборник с избрано на Сара Кирш “Зимна музика” включва деветдесет от най-добрите й творби в превод на Даря Хараланова и Бояна Петкова. Далеч преди да навърши 70 през 2005 г. Сара Кирш е наричана “жив класик", “най-добрата сред съвременните немскоезични поети”. Днес тя има над тридесет книги проза и поезия и е носител на най-престижните литературни награди в Германия и Австрия. Обявена за ренегатка, след като първа подписва протеста срещу лишаването от гражданство на поета-песенник Волф Бирман, поетесата бива изключена от Съюза на писателите на ГДР и принудена да напусне родината си. По повод на това тя ... |
|
"Един неразделен клас", "Непознати улици" и "Ла Бамба" заедно с "Катерино, моме" и "Йовано, Йованке" изграждат уникална музикална сплав в този учебен комплект, който е най-предпочитаният и от учителите, и от учениците. Ето още няколко негови предимства: учене чрез активности; достъпност и логичност при излагане на учебния материал; максимално осигуряване на учителя с необходимите ресурси; добре подбрано музикално съдържание; разбираем език, съобразен с възрастовите особености и интересите на седмокласниците; задачи с практическа насоченост. Всички те допринасят ... |
|
Как се проектира музиката спрямо логиката и специфичните драматургични, естетически и стилови аспекти на даден сюжет, по-обща идея, концепция, образ или друга страна на филмовия разказ? Какво може да бъде общото между музиката като персонаж, т.е. музиката в полето на музикално-биографичния жанр, музиката зад кадър или, да кажем, аудио-визуалните послания, заложени в късометражен филм, посветен на даден поппърформанс?... Замислен в отворена форма и не на последно място като тема с продължение, този текст поставя на фокус възлови въпроси с отношение към музиката като особен, неавтономен елемент в многосъставния синтез на ... |
|
Уроците, свързани с музикалните стилове, съдържат обща характеристика на изкуството и епохата. Задачите към уроците са интересни и предразполагат към мотивиран разговор за музикалното изкуство. Новите понятия са обяснени стегнато и разбираемо. Всеки урок разширява общата култура на учениците с помощта на рубрики: Диалози за музиката - с интересни въпроси, цитати и други материали за дискусия. Извори - материали, свързани с разглежданата тема. Музикална работилница - въпроси и задачи. Музикална кутия - музика за слушане и изпълнение, работа по проекти. Музикални пътешествия. Лицата на музиката. За любопитните. и ... |
|
Учебното помагало "Музика" е предназначено за децата от подготвителна група. Учебното съдържание в него е структурирано и съобразено с Програмата на МОМН по образователно направление "Музика". То ще подпомогне изграждането на базисни знания и умения, необходими за комплексно музикално възпитание, обучение и развитие на децата. Текстът в помагалото е предназначен за педагога и има ориентировъчен характер. Подробното описание на темите и нотния материал към тях са поместени в инструкцията за учителите и родителите. Настоящото издание е одобрено от МОН и е съвместимо с учебната програма за 2024/2025 г. ... |
|
В своята есеистична творба Изгнание и музика (2018) швейцарският писател, философ и културолог Етиен Барилие отговаря на въпроса, как изгнанието въздейства върху творчеството на композиторите, преминали през това изпитание. В различни исторически контексти - Полското въстание, Руската революция, сталинизма, нацизма и т.н., и при различен завършек на заточеническата им драма, авторът разказва както за артисти, чиито творчески способности са останали почти непокътнати (Стравински, Шьонберг, Мийо), така и за такива, чието музикалното вдъхновение е секнало (Рахманинов, Барток), а завръщането в родината се е оказало повече или ... |
|
Учебникът по музика за 8. клас на издателство Изкуства е съобразен с тенденциите в общото образование и с достиженията на съвременното музикално образование. Обучението по музика се основава на обобщаване и систематизиране на слуховия опит и знания на учениците за музикалното изкуство и култура в историческото време. Обогатяват се музикално-слуховите представи за музикално-културното развитие на човешката цивилизация. На страниците на изданието има код за достъп до електронния вариант на продукта. Настоящото издание е одобрено от МОН и е съвместимо с учебната програма за 2024/2025 г. Ако имате нужда от подвързия ... |
|
Спомени и анализи. ... Често се пита: Какво всъщност е оперетата? Оперета е малка опера. И още по-точно малка комична опера е оперетата. Но в този театрален жанр навлизат с времето и с развитието му все нови и нови елементи от драмата, операта, балета, водевила, и модерните за всяко време шлагерни теми и танцови ритми. Ето този сбор от много театрални и музикални жанрови съставки създава една еклектичност, която много интелигентни хора не приемат и отричат оперетата. Да, има опасност смесването на едно място на много жанрове да създаде безвкусна пъстрота и глуповато, повърхностно зрелище. Така става само когато тези ... |
|
Разкази, продължение на "Нощни приказки". С първия си сборник с разкази "Нощни приказки" Джон Конъли, авторът на прочутата поредица романи за частния детектив Чарли Паркър, успя едновременно да ужаси и да зарадва читателите. Сега той ни поднася "Нощна музика" - книга с разкази за свръхестественото, сред които смразяващи кръвта приказки, фантастични истории за несъществуващи библиотеки и обсебени от духове книги, нежен разказ за любовта след смъртта, както и откровено и съкровено споделяне на авторовите лични пристрастия към историите за призраци и зли духове. В настоящия том са включени и ... |
|
"Мойсей и Арон" на Шьонберг. ... Разглеждането на музиката като начин на слушане се нуждае от дума, която води към Хераклит - думата "логос". На пръв поглед чужда на музиката, тази дума разкрива основателното си присъствие в нейната област, когато влезе в отношение с друга, този път най-присъща, най-интимна, най-музикална дума - тон. Връзката тон - логос е център на настоящото изложение: в открояването ѝ, то не се стреми да последва предварително избрана школа и това, което би могло да изглежда еклектично устройване на среща между понятия, разположени от Хераклит до Хайдегер, с положения на ... |