Абсолютната справедливост. ... Лекциите от четвъртата годишнина на "Общия окултен клас" са изнасяни в София в периода от 15 октомври 1924 г. до 12 август 1925 г. През 1926 г. лекциите излизат във вид на отделни брошури. Настоящият том "Абсолютната спрведливост" съдържа всичките тридесет и шест лекции от четвъртата годишнина и е четвърти от поредицата "Общ окултен клас". Новото издание включва и три приложения: Азбучен показалец на личните и географските имена, културни институции и общности. Поради естеството на материала са включени митологични, фолклорни, литературни и библейски герои и ... |
|
Високият идеал ... Четвъртото измерение е силово движение във всички посоки. Това движение е във всички посоки, затова там ще срещнете най-голямото противоречие. Някои от вас могат да се заблудят, да мислят, че това движение е навън. Не, това движение не е навън, а е вгьнато навътре към центъра. Следователно този център, който се вижда в кръга, е една вечна спирала, една проекция на сили. Кръгът е проекция в нашия триизмерен свят. Следователно косинусът аз наричам почва на живота, а синусът представлява растението, семето. Щом едно семе се посади в почвата, тя започва да обеднява, а животът на семето се уголемява. Когато ... |
|
Положителни и отрицателни сили в природата ... Трябва да знаете следното, че във Всемирното Бяло братство употребяват три метода за работа. Единият метод е методът на любовта, по който Христос сега работи. Вторият метод е методът на мъдростта, а третият метод е методът на истината. Това са три метода, три школи, които Бялото братство употребява едновременно. Следователно ние боравим и с любовта, и с мъдростта, и с истината едновременно. Християните работят само с любовта, теософите — с мъдростта, а йогите употребяват истината за услуга на волята в нейното физическо проявление. В Бялото братство изучаването на любовта, ... |
|
Лекциите от тринадесетата годишнина на Общия окултен клас са изнасяни в София на Изгрева в периода от 27 септември 1933 г. до 19 септември 1934 г., като последната лекция "Трите положения" е изнесена в Казанлък. Настоящият том "Вечният порядък" съдържа всичките 49 лекции. Запазена е пълната автентичност на стенограмите, разчетени от Елена Андреева, и са дадени допълнителни необходими пояснения на понятия и вече архаични думи, които са изнесени под линия. Новото издание включва и четири приложения. ... |
|
Година пета съдържа тридесет и три лекции. Настоящото издание включва и четири приложения: азбучен показалец на личните и географски имена, културни институции и общности; показалец на темите, упражненията, формулите и молитвите, изготвен по хронологичен принцип; съкращения на библейските книги; писмо. ... |
|
Смисълът на живота е във вечното подмладяване. Човек трябва да има в себе си вечното подмладяване, защото тогава се освобождава от всички стари възгледи. Онзи, който е познал истината, той вече е влязъл във вечната младост на живота - това е един от признаците. Онзи, който е познал закона на вечната младост, той е познал Любовта, познал е и Мъдростта и Истината. ... |
|
"Година шеста на Общия окултен клас съдържа 43 лекции. Настоящият том започва с лекцията отношение на простите истини към човека, изнесена на 22.09.1926 г. в София, и завършва с 43-та лекция Работа на природата, изнесена на 20.07.1927 г. в София. За първи път тези лекции са публикувани в поредица от 4 томчета с мека корица. Първи том Отношение на простите истини към човека, който съдържа 12 лекции, е издаден през 1933 г., София (и през 1993 г. от ИК Алфадар). Втори том Неразрешеното, който съдържа 10 лекции (от 13-та до 22-ра), е издаден през 1933 г. София. Трети том Възможни постижения, който съдържа 10 лекции (от ... |
|
"Отче наш""Всичко в живота е постижимо" Ще прочета пета глава от Второто послание към коринтяните. Потребно е човек да има правилни възгледи. Човек не се ражда с правилни възгледи, но после ги придобива, после ги намира. Детето се ражда с известни възможности, но после добива, после се научава да говори, после се научава на какво и да е изкуство. Апостол Павел казва, че докато човек е в тялото, е далеч от Господа, понеже нуждите на тялото се различават, донякъде не съвпадат с ония стремежи, които човешката душа има. Човешката душа. Какво нещо е човек? Какво нещо е душата? Ние казваме „човешка душа& ... |
|
"Природата обича само ония, които имат висок идеал. Тя ги нарича свои възлюблени деца и по име ги знае. А ония, които нямат никакъв идеал, те не са написани в нейната книга. Те са бракувани, оставени са в нейните изби за далечни дни, за далечни времена. Тъй щото, ако вие някой път се усещате, като че никой не ви обръща внимание, като че вие сте изоставени от Бога, от Природата, ще знаете, че погрешката е във вас - нямате висок идеал. Туй е правило, това е закон. Тъй е, другояче не може. И следователно всеки един от вас може да поправи своя живот, своето нещастие, всеки ще излезе от тази забравена изба. Даже един от ... |
|
Три неща ви трябват: буден ум, будно сърце и будно тяло, нищо повече. Да се радваме на нашите мисли, на нашите чувства. Да се радваме на мислите и на чувствата на другите. Да се радваме на онова, което Бог е направил в света. То е щастието. ... |
|
Общ окултен клас. ... Книгата съдържа 20 беседи от Общия Окултен клас, държани от Учителя през 1931-1932 г. (останалите 20 ще откриете в том втори ). "Всички животни и растения, всички живи същества живеят в Бога, но те не съзнават, че живеят в Него и вследствие на това произтича един вътрешен дисонанс в тези същества. Ние живеем в Бога и величието на Бога се състои в това, че Бог ни е допуснал да живеем в Него и да правим престъпления. Това е величието на Бога. ...Както Бог ни е оставил да живеем в Него и да правим каквото искаме, така и ние трябва да оставим Бога да живее вътре в нас и да прави каквото иска. И ... |
|
Общ окултен клас. ... Книгата съдържа 20 беседи от Общия Окултен клас, държани от Учителя през 1931-1932 г. (първите 20 беседи ще откриете в том първи ) "Всички животни и растения, всички живи същества живеят в Бога, но те не съзнават, че живеят в Него и вследствие на това произтича един вътрешен дисонанс в тези същества. Ние живеем в Бога и величието на Бога се състои в това, че Бог ни е допуснал да живеем в Него и да правим престъпления. Това е величието на Бога. ...Както Бог ни е оставил да живеем в Него и да правим каквото искаме, така и ние трябва да оставим Бога да живее вътре в нас и да прави каквото иска. ... |