"Всички ние сме част от аудитории - читателски, зрителски и други. Същевременно всички ние в даден момент се опитваме да достигнем и повлияем някоя аудитория - била тя малка или голяма, и в хода на това градим своите хипотези и стратегии как най-успешно да го направим. Но комуникаторът, който не познава своята аудитория, лесно може да се окаже в позицията на ориентиращ се в тъмнина на непознат терен. Успешното въздействие не се случва във вакуум - независимо дали мислим за убеждаването в традиционните реторически термини на етос, патос и логос, или през някоя от модерните теории за него, то предполага постоянен фокус ... |
|
"Едно от първите неща, които прави реториката, е класифицирането на ораторските речи. Нещо повече, би могло да се каже, че около класификациите започва да се изгражда реторическа теория. Реториката възниква като наука, за да изучава съществуващото ораторство. Речите в областта на правните спорове (юриспруденцията), политиката, честванията трябвало да бъдат изучени, за да може да се издигне равнището им и да ги направи по-действителни и полезни. От най-прости правила в първите реторични съчинения постепенно се достига до гениалната аристотелова "Реторика". И тя обаче запазва за своя основа делението на речта ... |
|
В едно свое писмо от 1888 г. Ницше нарича себе си Геният на истината, в противоположност на Гения на лъжата. Можем да приемем неговите думи изключително сериозно, защото в цялото си творчество Ницше страстно и неотклонно върви по "следите на истината", както прави и великият методолог на истината - Картезий. Проблемът за истината присъства неизменно и в най-ранните, и в най-късните Ницшеви произведения. И дори може да се каже, че Ницше не изменя драстично своята концепция за истината, вечно обречена да е неистина. Това, което променя през годините на своето творчество, са начините и подходите, чрез които ... |
|
Монографията анализира интегрираните маркетингови комуникации в контекста на реторическите аспекти в условията на пандемия, която изправи човешката цивилизация пред множество здравни и социални проблеми. Предизвикателствата на пандемията оказват много силно влияние в областта на рекламата, връзките с обществеността, насърчаването на продажбите и директните продажби. Те коренно променят работодателския брандинг. Реториката и нейният инструментариум в условията на глобална здравна криза създават нови възможности за запазване и развитие на ефективността на комуникационните кампании. Чрез серия от интервюта с водещи ... |
|
За разлика от класическата, средновековната реторика е преди всичко образователна дисциплина. За обучителни цели през V-VI в. Неизвестен преподавател съставя обемен наръчник, който запознава поколения ученици и студенти с основните клонове на реторическата материя. Така се ражда "Канонът", обединяващ пет трактата по теория на реторическите упражнения, по теория на спора, по аргументация и по стилистика. Реторическият Канон е ключ към богатото писмено наследство на гръкоезичния свят между третото и петнадесетото столетие. Без този ключ средновековният текст остава мъртъв, скучен и трудноразбираем. ... |
|
"В последните 50 - 60 години невербалната комуникация (НВК) се превръща в обект на изследване на значителен брой науки. Започва да изглежда все по-интересна и любопитна, да става все по-модерна и да се изучава все по-дълбоко с използване на нови технологии. Ще бъде крайно невярно обаче НВК да се свързва само с този период. Всъщност съвременният човек продължава да се стреми да отговори на въпросите, които са вълнували древните физиогномици, философи, лекари, ретори. Трудно могат да се изброят изчерпателно науките, които са се занимавали в най-различен аспект с невербалното и невербалната комуникация. Няма дори да се ... |
|
Обект на изследване в тази книга са историческо-теоретичните корени на древната и модерна наука за убеждаващата комуникация. Авторката продължава и задълбочава своите интереси към античните автори, но обект на изследване са също и средновековните и ренесансовите мислители, оказали решаващо влияние върху развитието на реториката, реторическите аспекти на историографията, формантите на ораторския стил и реторическия анализ и критика. Книгата е плод на съвкупност от интердисциплинарни подходи, релевантни към съвременното състояние на теорията за убеждаващата комуникация. Читателят ще се запознае с идеите на Аристотел , М. ... |
|
Анализ на кризите на 2020 и 2021 година. ... В последните години кризите се превърнаха в неизменна част от живота, заемайки водещо място и в модерните комуникации. Това изправи ПР специалистите пред редица предизвикателства. Монографията разглежда развитието на комуникационния бранш в периода 2020 - 2021 г., търсейки образа на "пандемичния" ПР и неговите практически измерения от гледна точка на канали, техники и инструменти за комуникация с аудиториите. Фокус на изследването са кризите и кризисните комуникации. Те са поставени в контекста на реториката. И по-специално - приложението на реторическите техники и ... |
|
Похвалните речи, включени в сборника Panegyrici Latini, дълго са били подценявани като извор, поради мнението, че са изпълнени с ласкателства и самоцелни реторически фигури. В края на XIX и началото на XX в. основните въпроси, които занимават изследователите, са свързани с начина, времето и мястото на възникване на корпуса, както и с изясняването на авторството на речите. През последните десетилетия интересът към сборника се възражда... Нови издания и нови преводи (първи пълни немски и английски преводи) са само част от резултатите. Няколко статии и монографии изясниха литературните качества на речите и стойността на ... |
|
Сборник с материали от Национална научна конференция "Обща и сравнителна реторика" 27 - 28 септември 2018 г."Предмет на този сборник е съвременното състояние на науката и практиката на убеждаващата комуникация. Естествено и днес не можем да игнорираме историческото наследство, но акцентът е както върху връзките на реториката с философията, лингвистиката, политологията, естетиката, психологията, социологията и пр., така и върху сравнителното изследване на реторическата теория в различните култури. Затова сборникът е благородно предизвикателство както към утвърдените учени, така и към младите изследователи, ... |
|
"Книгата "Реторика и пъблик рилейшънс" е успешен опит да се създаде модел, който систематизирано представя основни дейности и се прилага към различни ситуации. Идейният акцент е авторското виждане как се прави цялостен реторически анализ, "стъпка по стъпка", при прилагането на основни реторически знания. Предложен е авторски прочит на основополагащи идеи, принципи, понятия в реториката и ПР. Важно достойнство на книгата представлява анализът на проблеми, свързани с реториката и ПР." проф. дфн Мариета Ботева - Великотърновски университет "Познавателната стойност на книгата се обуславя от ... |
|
Съставители: Донка Петрова, Герасим Петрински, Росица Йорданова , Мина Тасева-Бенчева. ... Сборникът в чест на 75-годишнината на проф. д.ф.н. Донка Александрова отразява широтата на интересите и постиженията ѝ и "реториката с нейните много лица". В книгата читателят ще намери текстове, написани от учени от целия свят, с които проф. Александрова се е срещнала през своето житейско пътешествие. ... |