В Меланхолията Фьолдени проследява формирането на това понятие през вековете въз основа на богат материал от сферата на литературата, изобразителното изкуство, философията и други области на човешкото знание. Отчасти история на термина, отчасти анализ на меланхоличната нагласа, книгата разкрива изящно, чрез вълнуващи примери комплексния характер на меланхолията, нейната двойнствена природа. И ако животът днес е устроен по такъв начин, че на човека не му е позволено да бъде меланхолик, то все пак не бива да забравяме - твърди Фьолдени, - че меланхолията може да бъде и източник на креативност. Ласло Ф. Фьолдени (1952 г.) е ... |
|
Настоящата книга се опитва да опише един малък дял от огромния калейдоскоп на понякога все още неглижирани феномени, важни за разбирането на провалите и разочарованията в неясния аспект на отношенията между хората, отнесен към конкретния момент на срещата между живота и смъртта, както това се случва в болничните стаи, боксове, кувьози, коридори и кабинети - житейската сцена, на която се разиграват може би най-значимите човешки мигове. Разглеждайки клиничната практика в неонатология през призмата на една от най-задълбочените парадигми за функционирането на човешката личност и ум - психоанализата, тя не се опитва да ... |
|
"Краят на думите е книга с поезия и диалог между текстовете на Мила, и картините на Галина Димитрова - художник, който също дебютира, но в ролята на илюстратор. Думите са премислени, но и дръзки, събрани отвън, от пропътуваното и видяното, но изтръгнати и отвътре, от дълбокото на болката, затова ни заразяват с автентичността си." Мирела Иванова Мила Люцканова учи Културология в Софийския университет, а по-късно записва Актьорство за драматичен театър в НАТФИЗ Кръстьо Сарафов и се дипломира в класа на проф. Атанас Атанасов. В последните десет години работи главно като актриса на свободна практика, има опит и в ... |
|
Най скандалната "авантюра" на маркиз Дьо Сад. Книгата е част от поредицата "Съвременна европейска проза" на издателство "Колибри". ... Великден, 1768 г. Маркиз Дьо Сад обещава да плати на просякинята Роз Келер, ако дойде с него в къщата му в Аркьой. Няколко часа по-късно Роз успява да избяга след един колкото екстравагантен, толкова и жесток сеанс. Но слухът за малката "авантюра" бързо се разпространява и историята се прочува като "аферата Аркьой" и във Франция, и извън нея. Скандална афера, която поражда всякакви тълкувания, шокира обществеността и обсебва задълго ... |
|
Александър Урумов е роден през 1969 г. в гр. Брацигово. През 1994 г. завършва българска филология в СУ "Св. Климент Охридски". Бил е зам. главен редактор на седмичника "Македония", говорител на Министерство на отбраната, след което работи в областта на политическия и кризисния ПР. От 2006 г. е ръководител на звеното за "Връзки с обществеността" на БНБ. През 2002 г. издава първата си книга "Исус Христос - власт и политика", в която анализира Исус от Назарет като политически фактор в древна Юдея. През 2009 г. излиза сборникът с разкази под заглавие "Приказки в края на времето& ... |
|
В този сборник са включени две пиеси - "Златната мина" и "Комедия без име", чиито герои също като героите от "Големанов" и "Вражалец" са безскрупулни, цинични и готови на всичко в името на собствената си облага и личен интерес. Темите, които комедиографът поставя преди век, днес са не по-малко актуални и злободневни. Етнограф, филолог и писател - Стефан Лазаров Костов 1879 - 1939, по-известен като Ст. Л. Костов, е един от най-бележитите автори на театрални пиеси у нас. Творчеството му включва дванадесет многоактни и пет едноактни пиеси, наред с множество хумористични къси разкази ... |
|
Във включените в този сборник пиеси, писани в края на 20-те и първата половина на 30-те години на XX век, с интересна и все още не съвсем ясна история на ръкописите, и публикувани едва след смъртта на автора си, се забелязва по-слабо внимание към обосноваване на конкретните сюжетни ходове и засилен интерес при разработване на дълбоките основания на човешките действия. Лорка никога не е заявявал принадлежността си към строго определена естетическа школа, пък била тя и сюрреализмът. Държал е на правото си на собствен избор във всеки един момент. В края на "След пет години" Лорка отбелязва датата на нейното ... |
|
Независимо дали ни харесва, или не, изкуственият интелект нахлува в живота ни като буря. Някои са развълнувани от новите възможности, които тази мощна технология предлага. Други се страхуват за работните си места. Хората в бизнеса са объркани от шумотевицата около изкуствения интелект и се притесняват да не загубят конкурентните си предимства. Целта на книгата е да представи максимално компактно и опростено същността на съвременния изкуствен интелект. Тя се постига чрез дефиниране на технологията, представяне на основните ѝ методи, разясняване на принципите и на действие и илюстриране на огромните и възможности за ... |
|
В театъра на живота виждаме кукли да танцуват на сцена, движат се насам и натам, теглени от въжетата им, участвайки в сценария, който определя техните роли. Учим се да разбираме логиката на този театър и се оказва, че ние самите вече участваме в него с лично представяне. Ние заемаме своето място в обществото и по този начин определяме поза, в която висим на невидими конци. Тогава забелязваме значителна разлика между кукления театър и собствена драма. За разлика от куклите, ние можем да спрем танца си, да се огледаме и открием механизмите, които ни движат. Зад този акт първата стъпка към свободата е открита... защото ... |
|
"Може да се каже, че на изкуствения интелект едновременно му проработи късметът и същевременно забележимо не му провървя. С разработването му се занимаваха изключителни мислители, учени, алгоритмисти, програмисти. Въпреки това, използването на термина изкуствен интелект през цялото време пораждаше надежди, които за пореден път се оказваха илюзорни. Книгата на Игор Шнуренко е може би първата книга на руски език, в която авторът успява да избегне възторжените очаквания и паническите страхове. Това е завладяващ разказ за историята и текущото състояние на изследванията и разработките в областта на изкуствения интелект.& ... |
|
"Книгата Голямото изкуство. Куклен театър и кукленост има за цел да покаже онези, специфични само за кукленото изкуство изразни средства и особености, които го правят толкова магнетично, когато ги има. Комплекса от тези художествени характеристики дефинираме с понятието кукленост. Какво я поражда? Кое в отделния спектакъл е нейният носител? Как се провокира появата на най-невероятното чудо одухотворяването на куклата? Ще стане ясно защо понякога безрезервно вярваме на куклените герои, въпреки че съвсем ясно съзнаваме, че те са само артефакти. Ще стане ясно и защо друг път, дори и добре манипулирани, куклите ... |
|
Двуезично издание на български и италиански език. ... "Един от персонажите в пиесата е художникът Джоан Бернардо, чиито инициали са Дж. Б. и не оставят съмнение, че това е самият автор Джордано Бруно. На художника се пада задачата да направи тази фреска, това "платно" на комедията (Оказвате се твърде хитър, като велможа, изтъкал това платно така изкусно, че чак сега разбирам вашето изкуство). Наистина авторът умело е изтъкал нишките на пиесата, за да прилича на платно, играейки си с думите и тяхната многозначност: изтъкавам - термин, който се използва както за платното, на което ще се рисува, така и за ... |