|
|
|
|
|
|
"Когато бях студент, ужасно страдах, че няма курс "Актьорско майсторство за кино". Щеше ми се да вляза в аудиторията и някой да ми обясни какво трябва да правя, когато се снимам в игрален филм, а след това да застана пред камерата и да изпробвам наученото. Тогава нямаше подобен курс; по-лошото е, че няма и днес! След като сме Академия за театрално и филмово изкуство, би трябвало в програмата за обучение на студентите по актьорско майсторство за драматичен театър да се предвидят часове и по актьорско майсторство за кино. Убеден съм, че подобна дисциплина би била интересна и полезна не само за студентите, но ... |
|
"Книгата, която предлагам, е надникване в творческия процес. То започна преди много години, още в Русия, а след това продължи в Латвия, Литва, Полша, Чехословакия, Австрия, Германия, Франция, Англия и в Америка. Пред очите ми преминаха актьори и режисьори от всички типове, школи, направления и калибър. Подреждането, систематизирането и опростяването на натрупания материал продължи години. През 1936 г. Беатрис Стрейт откри в Англия (Девъншър, Дарлингтън Хол) театрална школа - нейният замисъл беше тя да се превърне в театър. Там като ръководител на школата имах възможност да направя поредица ценни експерименти. Преди ... |
|
Системата на Станиславски се създава в продължение на десетилетия, ражда се от конкретния педагогически и творчески опит. Нейният девиз е: "Подсъзнателно творчество с помощта на съзнателна артистична психо-техника", а същността ѝ е разбирането, че вдъхновението е капризно и неуловимо, необходими са похвати за неговото провокиране. Станиславски открива нещо, което науката "психология" предполага в края на XIX и доказва едва в края на XX в.: не съществуват отделно тяло и душа, нашите преживявания са свързани със сетивата и физическото ни състояние. Методът на физическите действия позволява да се ... |
|
В библиотеката на Сергей Айзенщайн на лавицата една до друга са две книги: "Библията" и "Системата на Станиславски". С този символичен жест големият режисьор искал да подскаже несъмнения факт: системата е истинска библия за всеки, който се занимава със сценичното изкуство. "Работата на актьора - том 2" представя последния, заключителен етап на системата. След като е създал техника за подготовка на актьора, чиято същност е "подсъзнателно творчество с помощта на създателна артистична психотехника", Станиславски разработва и следващия етап: конкретната работа на актьора с ролята. ... |
|
Творбите на Дон Мигел Руис са замислени като поредица от курсове, които позволяват на читателя да постигне различни нива на знание, където всяко познание и всяка тема се превръщат в ново поле за изследване. Мистерията не е нещо ново за вас. Вие сте отворили вратите на познанието от момента на пристигането си на тази планета. Тази планета е вашият частен университет още от раждането ви. Мистерийната школа на Дон Мигел Руис е предназначена за всеки и всички са поканени да участват в разговора, да откривателстват и да изследват. Тук учениците никога не ги оценяват за изкуството, което създават. Учителят може да даде ... |
|
Личностите и поведението на актьорите провокират силен интерес в обществото. Наглед странно, научните проучвания на техните психологически и емоционални характеристики не изобилстват. Текстът предлага многопластово изследване на отличителните психологически характеристики на представителите на актьорската професия. Разгледани са ред психологични конструкти, очертаващи спецификите на избралите актьорската професия. Основно чрез анализ на данните от авторско изследване, с отчитане и на вече налични проучвания, в монографията се достига до по-задълбочено разбиране на психологичните тенденции в групата на актьорите. То има ... |
|
"Това го видях в дебютантски филм — найлонов плик се понесе над паважа, изду се от вятъра и се отдаде на полета, като танцуваше своето фламенко пред будката, пред прозорците на болницата "Майка Тереза", сякаш това бе душа, сияеща мъглявина, която се е присъединила към проекта на храм, към разпит на политзатворник към чиния, паднала от ръцете и търкулната на земята. Прилошава ми чак, душа, когато гледам как по белите камъни се премяташ към сърцето, винаги към сърцето."Дана Подрацка ... |
|
Ученическият несесер от Pulse е с атрактивен дизайн и предлага удобно място за съхранение на всички принадлежности, които са необходими за всеки ученик. Той разполага с 1 отделение, затварящо се с цип, снабдено с 2 разгъва от двете страни. В него могат да се приберат цветни моливи , флумастери , химикалки , линии и други ученически пособия. Несесерът е с размери 20 / 16 / 4.5 cm. ... |
|
Ученическата раница от Pulse има подплатен ергономичен гръб с алуминиева рамка, която да разпределя равномерно тежестта. Освен това тя разполага с широки подплатени презрамки, които могат да се регулират според височината на ползвателя. Дъното ѝ е подсилено с гумена основа, което гарантира за нейната здравина. Раницата разполага с 1 основно отделение, затварящо се с двупосочен цип, 2 предни джоба с ципове и 2 странични джоба с ластици. Освен всичко това, раницата има къса подплатена дръжка за носене в ръка, гръдна и кръстна лента със здрави пластмасови катарами, дъждобран, който се прибира в джобче, разположено на ... |