Информатиката е наука, която се занимава с методите за структуриране, събиране, обработка и разпространение на данни. Постиженията на тази научна област са пряко и динамично свързани със създаването и развитието на високотехнологични средства (компютри, операционни и комуникационни системи, потребителски софтуер, софтуер за разработка на приложения и други), които са важен инструмент и/или инфраструктура, върху която функционират почти всички сфери на съвременното общество. В процеса на обучение по информатика учениците се научават да: проучват и представят допълнителна информация, свързана с изучаваните теми; ... |
|
Огромната част от съвременния софтуер, предназначен да подпомага дейността на институциите, бизнеса и отделната личност, използва - под една или друга форма, в по-голям или по-малък обем - съхранени в компютрите данни. Утвърден през годините подход за събиране, съхраняване и обработка на нужните на един субект данни е, с използването на Система за управление на бази от данни (СУБД). Целта за третия модул на Профил Информатика е, да запознае учениците с теоретичните основи на базите от данни и практическите аспекти на използването им. В първия раздел са разгледани, на принципно ниво, понятията информация, информационна ... |
|
Учебникът "Програмиране на информационни системи" е предназначен да обезпечи обучението в едноименния модул в 12. клас на профила "Информатика" в българските средни училища. Учебният материал е групиран в три раздела, както следва: Сървър на база от данни В раздела са разгледани различните аспекти на работата със сървър на база от данни –създаване и редактиране на таблици, създаване на изгледи и заявки; създаване на съхранени процедури; администриране на базата. Отделено е внимание на някои важни моменти от конфигурирането на сървъра. Припомнени са накратко основните конструкции на езика " ... |
|
Учебникът е за общообразователна подготовка и е одобрен от МОН. ... Обучението по информационни технологии в прогимназиален етап е насочено към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с учебната дисциплина. Тези базисни компетенции са задължителна част от техническата грамотност на съвременния млад човек и създават условия за пълноценното му реализиране в живота. Обучението по ИТ в 8. клас според предвиденото ново съдържание позволява ориентирането на учениците в света на съвременните информационни и комуникационни технологии с цел избора на бъдеща професионална реализация. В процеса на обучение по ... |
|
Ръководство за студенти. ... Настоящото издание има предназначението на курс за подготовка по Наказателно процесуално право, който трябва да бъде развит при изнасяне на лекции по тази задължителна за студентите-юристи учебна дисциплина, на предвидените семинарни занятия и в хода на самоподготовката. Кратко и съдържателно са развити въпросите от общата част на наказателния процес, досъдебното производство и съдебното производство. Изложението е организирано предвид съдържанието на Наказателно-процесуалния кодекс от 2005 г. и курса по Наказателен процес на акад. Стефан Павлов, който остава най-сериозния труд в тази област ... |
|
Приемането на Конституцията на страната през 1991 г. и последвалата реформа на обективното право, както и корекциите в правилата на процесуалната практиката на съдилищата, прокуратурата и органите на МВР предизвикаха множество въпроси, които оформиха широкомащабна дискусия. Въвеждането на промени в законодателството, което регулира основни обществени отношения, е отговорна задача, която изисква внимателен анализ на новоустановените положения и тяхната ефективност. Несполучливото изпълнение на такава задача води до затруднения в практиката и непостигане на целите на съответното обективно право. Що се отнася до Наказателно- ... |
|
"Предмет на работата са признаците на правораздаването, неговата обща характеристика при действие на правилото за разделение на държавната власт. Очертава се дейността по разглеждане и решаване на наказателни дела, като се откроява естеството на правораздавателния акт и неговите ефекти. Един от правните феномени е законната сила на тези актове, тяхната непререшаемост и задължителност, подобна на правна норма. Оттук произтича и въпросът, кой то следва да намери обоснован отговор: има ли правораздавателният акт значението на източник на обективното право или все пак значението му е в сферата на прилагане на нормите. ... |
|
Политическо пътешествие срещу ветровете на XX век. ... |
|
Политическо пътешествие срещу ветровете на XX век. ... |
|
|
|
Основи на информатиката K. Манев, И. Ланджев, С. Малешков, Р. Стайнов, П. Асенова, С. Боев, Е. Стоилов, В. Фурнаджиев, Г. Тупаров, М. Райкова, М. Иванов, С. Генчев, М. Николова
Нов български университет
|
|
Учебникът "Основи на информатиката" е предназначен за студенти първокурсници и е насочен към изграждане на съвременна обща картина за тази относително нова научна област, за нейните технически и технологични средства и възможностите им за приложение. Условно съдържанието се разделя на две основни групи - фундаментални и технологични, и е богато илюстрирано с примери. Материалът е структуриран в лекции, към всяка от които има въпроси и/или задачи, както и препоръчителна допълнителна информация. Изложеният материал позволява на студентите да се подготвят за текущи оценявания и финален изпит. За написването на ... |
|
За деца на 3 - 4 години. ... Комплекта включва: познавателна книжка за детето в 3 части (за учебното време от 15 септември до 31 май) - образователното съдържание съответства на ДОСПО и е съотнесено с очакваните резултати по образователни ядра за български език и литература, математика, околен свят, изобразително изкуство, музика, конструиране и технологии, които са представени интегрирано; индивидуални картони за изготвяне на детско портфолио и картони по образователните направления конструиране и технологии и изобразително изкуство; протокол за резултатите от проследяване на постиженията в началото и в края на ... |
|
За деца на 1 - 3 години. ... Примерното програмно съдържание е разработено таблично, което улеснява педагога при изготвяне на дневните указания на медицинските сестри. В него са посочени основните образователни направления, образователни задачи за децата от 1 - 2 години и 2 - 3 години. Задачите за децата от 2 до 3 години са изписани в курсив. При изготвянето на ежедневните дневни указания педагогът отразява организираните занимания и задачите за индивидуална работа с децата. През първата седмица те се запознават и усвояват планираното образователно съдържание, а през втората - го затвърдяват. Практическото ръководство ... |