Сътвореното от този поет издава тънкия усет на художника-лирик към фрагмента към вярно отразеното мигновение, към проникването в дълбините на детайла и едновременно с това - чувството за единство на пресъздаването, за цялостно и монолитно отражение на действителността. В тома са поместени критически страници от Петър Пандев, Стоян Каролев и Иван Гранитски. Всеки том е придружен от статии, анализиращи от различни гледни точки творчеството на българските класици. Изданието е насочено към ученици и студенти, както и към широката българска общественост. ... |
|
|
|
В помагалото са включени всички текстове на български от 5. клас, 6. клас и 7. клас, задължителни за НВО. След всяко произведение има тест за самопроверка, а при творбите, състоящи се от няколко части има тест след всяка част. След всяка творба или отделна част има въпроси и задачи, които подпомагат осмислянето ѝ. Към художествените текстове има обяснителни бележки и коментари, които насочват учениците към основните проблеми в творбите. Художествените текстове са придружени от речници с непознати думи. Помагалото съдържа ключ с верните отговори на тестовите задачи. Настоящото издание е съвместимо с учебната ... |
|
Настоящата христоматия е създадена в помощ на петокласниците и шестокласниците. Тя съдържа всички произведения или откъси, предвидени за изучаване в 5. клас и 6. клас, и е съобразена с промените в учебните програми по литература от 2023 г. Може да се използва както по време на учебната година в тези два класа, така и за четене през летните ваканции. Паралелно с всяка творба върви практично оформен речник на непознатите думи, който улеснява разбирането на текста от учениците. Христоматията е съвместима с всеки един учебник по литература. Настоящото издание е съвместимо с учебната програма за 2025/2026 г. Ако имате ... |
|
Съдържанието на картите представя най-важното за 22 творби от българската литература, изучавани от учениците в 5. клас, 6. клас, и 7. клас. Картите са номерирани и номерацията следва последователността на изучаване на творбите от българската литература. Всяка карта съдържа цветна таблица, в която е дадена синтезирана информация за автора и заглавието на представеното произведение, жанра, композиция, теми, герои и образи и друга полезна информация за творбата. На гърба на картата е изписан разделът, към който се отнася творбата, портрет и информация за автора и заглавието на представеното произведение. Картите са със ... |
|
Тази христоматия съдържа всички произведения, включени в учебното съдържание за НВО след седми клас. Освен това тя е снабдена с характеристика на творбите и героите, насочващи въпроси и задачи, тестове за самопроверка на знанията, подбрани от учител с дългогодишна практика. Особено внимание е отделено на проблемната 25 -а задача на изпита, която изисква коментар на кратък откъс от литературна творба. Предложени са и примерни разработки по нея от всички произведения. Целта е помагалото да послужи както на учениците в подготовката им за изпита, така и да даде модел на техните родители в опита им да помогнат на своите ... |
|
Съставител: Лалка Георгиева. ... В христоматията са включени всички произведения или откъси от български автори, посочени в учебните програми по литература за 5. клас, 6. клас и 7. клас. Към всяка творба са дадени: произведения от 5. клас, 6. клас и 7. клас; речник на непознатите думи; справочна таблица; цитати за създаване на текст. Основната цел на христоматията е да подпомогне учениците в подготовката им за националното външно оценяване в края на 7. клас. Може да се използва от всички ученици, независимо от учебника, който ползват в училище. Настоящото издание е съвместимо с учебната програма за 2025/ ... |
|
Моят литературен профилбук. Учебната тетрадка е с балансиран подход при представяне на учебното съдържание по литература за 6. клас, съобразно изискванията на актуалната учебна програма. Включва разнообразни по форма и по трудност задачи и подкрепя усилията на всеки ученик: да разшири и задълбочи знанията си; да учи самостоятелно; да развие критическо и творческо мислене; да усвои предвидените ключови компетентности и практическото им прилагане; да формира критерии за самооценка на постигнатото. Учебната система по български език за 6. клас се състои от: учебник по български език учебник по ... |
|
Наръчникът предлага: обобщено представяне на актуалното учебно съдържание по литература от 5. клас, 6. клас и 7. клас според текущите учебни програми на МОН; кратко и ясно поднесен материал, структуриран в удобни за работа таблици; възможност за обхват на информацията с един поглед и фокус върху подбрани акценти (автор, произведение, сюжет, жанр, композиция, герои, теми, ключови думи, изразни средства); речник на базисните понятия и речник на литературните термини с много примери от изучаваните произведения; практически насоки за създаване на различни видове текстове с дидактическа задача; специално внимание ... |
|
Одобрен със заповед № РД09 - 1441 / 13.07.2021 г. ... Литературата за 6. клас на "Просвета" с автори Весела Михайлова и Любов Шишкова е най-краткото помагало, което напълно отговаря на темите и изискванията в новата учебна програма на МОН по български език и литература за обучението, организирано в чужбина, както и при изучаването на езика като първи чужд. Прецизната му структура и постоянните рубрики "Ново знание", "Научаваме повече", "Знаете ли, че...", "Галерия и Обобщение", гарантират отлични резултати за шестокласниците. Въпросите и задачите към всяка от темите ... |
|
Птици тръгнах си вълненията ми стихнаха като море след буря цветът ми беше равното синьо на небето в края на август нищо не можеше да ме докосне разбирах птиците летиш и летиш без да можеш да кажеш откъде знаеш посоката. Мария Гетова Мария Гетова е родена в Русе през 1999 г. През 2022 г. придобива бакалавърска степен по Културология. Публикувала е поезия в различни електронни списания и е носител на втора награда на Националния конкурс за поезия Веселин Ханчев, 2022 г. ... |
|
Авторът е лауреат на Националния младежки конкурс за поезия "Веселин Ханчев" 2011. "Отсега ти казвам: няма да те удостоя с поантата която заслужаваш къде приключват миглите къде започва въздухът между телата ни не се наемам да реша и трудно ми е да повярвам че историите си имат край; та свършеците са неуловими като да познаеш сняг от сняг като ъгълчетата на устата ти когато ти признах: от всичко най ме бива в пристрастяването особено към вредните неща особено когато няма изглед за добра развръзка." ... |