Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989). ... (Пре)поръчани филми. Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989) - книгата на кинокритика, д-р Деян Статулов, разглежда пропагандните практики и институции в българското кино в периода 1944 - 1989 г. Монографията има за цел да разгледа механизмите, средствата и институциите, чрез които се осъществява пропагандата в българското кино (в частност игралното) в България. Това е първо по рода си изследване, което без да претендира за изчерпателност по темата, се опитва да разгледа процесите на киното в България от гледна точка на ... |
|
Книгата е част от "Библиотека "Амаркорд" на издателство "Колибри". ... Бернардо Бертолучи нарича "Прелестно обсебен" "книгата, която не знаех, че съм написал". В нея той разказва за филмите си, за учителите и приятелите си, за спътниците си в живота. В продължение на четиресет години Бертолучи не пропуска да издигне глас, когато е нужно, за да коментира събития и факти от света на киното със своята ясна мисъл, любов към киното, гражданско чувство и етичност - текстове, на пръв поглед фрагментарни, но всъщност напълно адекватни на актуалността на събитията. Книгата на ... |
|
Лили е изправена на кръстопът в живота си, когато случайно научава, че баба ѝ е родена в Домът на надеждата: място, където неомъжените жени, очакващи дете, са намирали подслон и утеха. В красива кутийка с името на баба ѝ, оставена от вече покойната собственичка на дома, Лили намира изписана на ръка рецепта на италиански и стара балетна програма за миланската Ла Скала. Решена да разплете мистерията, младата жена заминава за живописното италианско градче Комо, където ще работи във винарната на семейство Мартинели. Очарователният син на собственика, Антонио, ѝ помага да се разрови в миналото. Докато ... |
|
Както за Шекспир , така и за Матей Вишниек , "целият свят е сцена". В случая по-точно "цирк". Темата пронизва някои от най-известните му и играни по света пиеси. В тях се преплитат удивително хармонично иронията и сатирата, буфонадата и гротеската. Цирковото, маскарадното, карнавалното срещаме често в пиесите му, вдъхновени от италианската комедия дел арте, драматургията на Караджале, Йонеско и А. Жари. Критиката неслучайно определя Вишниек като новия Йонеско. ... |
|
"Ръкописът печели със своята яснота и стройност на изложението. Авторът последователно разглежда и анализира отделните елементи на документалния филм" драматургията, монтажа - като основен елемент на филмовия образ, възприятието на документалния филм. Емил Павлов демонстрира не само добро познаване на специфичната материя, но и способността да поднася всичко това достъпно, съобразено с равнището на подготовка на студентите. Структурата на ръкописа следва логиката на авторовата мисъл - да се върви по общите постановки към частния случай, да се започва от по-елементарното и да се търсят сложните проекции на ... |
|
"Винаги съм изживявал тези приключения като разкази, като приказки, в които съм герой, тоест привилегирован." Марчело Мастрояни Марчело Мастрояни с неизменното си безразличие към физическите трансформации е един от малцината италиански актьори, способен да се впише в "реалистичен филм с вид на човек, взет от улицата". Той позволява на зрителите почти напълно да се отъждествяват с персонажите, режисирани от големи автори на италианското и световното кино като Висконти, Фелини, Антониони, Михалков, Олтман. Галерия от популярни образи, които го правят първо звезда и после мит, телесно и кинематографично ... |
|
Кученцата от Пес патрул се отправят към Адвенчър сити за най-голямата си мисия. Те трябва да спасят жителите на града от плановете на злия и егоистичен кмет Хъмдингър. Но дали ще се справят? Ще може ли Чейс да преодолее страха си от големия град? Ще успее ли да се притече навреме на помощ на своите приятели? Последвай патрулите в Града на приключенията и узнай какво ще се случи. ... |
|
Силното желание на Мая да опознае света не се вписва в правилата на кошера, едно от които е никога да нямаш доверие на стършелите, живеещи отвъд поляната. Когато ценното пчелно млечице бива откраднато, вината веднага пада върху тях. Решени да разкрият истината за кражбата, Мая и Уили се отправят на вълнуващо пътешествие, което ще ги срещне с трудни изпитания, но и с интересни нови приятели. ... |
|
“Една италианска любов” е необичайна любовна история с невероятен усет за абсурда и гротеската, които плавно, като френски филм, от само себе си разказват за прекрачването границата на сексуалността, самотата и живота. Стилистично елегантната, психологически изящната, оригинално композираната и отчасти дяволито разказана историята на една любовна връзка постепенно оформя триъгълник, който рефлектира в големите теми на истинската литература: живот и смърт, земно и нетленно, неразделните щастие и нещастие, физическа и емоционална любов, аз и другите, смисъл и безсмислие на думите, морал и двойствен морал, живот и двойствен ... |
|
Артур е въодушевен, тъй като най-сетне ще може да се завърне в света на минимоите и и да бъде отново със своята Селения. Минимоите са организирали голямо пиршество в негова чест, а най-развълнуване е, разбира се, малката принцеса. Но докато се готвят да заминат, един паяк спуска в ръката на Артур оризово зърно с надпис "SOS". Няма съмнение, Селения е в опасност. Артур не се двоуми да отлети, за да я спаси. Дори ако това означава да се впусне в рисковано пътешествие. ... |
|
Може ли да промени живота ви един училищен проект? Да, ако задачата е да направите филм, ако учите в гимназия "Бевърли Хилс" и ако живеете в Холивуд - там, където киното е по-силно от живота. Ана Пърси и Сам Шарп трябва да снимат филм и, разбира се, техните приятели и съученици искат да участват в него. А всичко около тях ври и кипи - Ана е дошла в Лос Анджелис да се забавлява, но мистериозното изчезване на Бен не е мечтаното начало. Сега тя прави всичко възможно да го забрави, а той опитва какво ли не, за да я спечели отново. Сам наистина ли е нейна приятелка или само плете интриги... Самият живот на двете ... |
|
Награда "Синя птица" за най-добър младежки роман. ... Обаче засега няма такъв филм: ограниченията още важат както в къщи, така и в училище и животът на Гашпер си остава сложен. Някои в класа го смятат за задръстен тип, който живее в своя затворен свят и общува само с компютъра си. Май има нещо вярно... Може да си чатят по цял ден с Тина, но щом прекрачат прага на училището тя престава да го вижда, сякаш е прозрачен, а приятелят му Марко е на косъм да го предаде, щом побойниците на класа подхванат поредния тормоз... На кого да разчиташ? Един ден Гашпер се запознава с чудатия Макс - той живее в шарена къща насред ... |